Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvioikaa päivän ateriani

Vierailija
10.09.2020 |

Yritän keventää ja säännöllistää elämääni. Mitä palstalaiset ovat esimerkkipäivästäni mieltä?

Aamupala: Mysliä, rasvatonta rahkaa, puolikas banaani
Lounas: iso rasia jauhelihakeittoa ja puoli purkkia raejuustoa
Illallinen: 1 porsaan ulkofilee paistettuna, paistettuja juureksia ja kasviksia lautasen lopputäytteenä (ruusukaalia, parsakaalia, porkkanaa ym.)
Iltapala: 2 munan munakas ja muutama luumutomaatti

Onkohan tuossa hieman liikaa? Olen 170cm ja 76 kg, tavoitteena 70 kg pikkuhiljaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljolta kuullostaa.Itse syön paljon vähemmän ja painan silti 103kg.Tosin mulla on aineenvaihduntasairaus.

Vierailija
22/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkiä kovia rasvoja. Mistä saat omega3:n?

Käytä suunnittelun apuna fineli.fi

Sinne kaikki, mitä syöt, ja sitten varmistat, että saat riittävästi kuitua (25-30 g/vrk) ja makrot ovat kohdallaan (HH45-60 %, rasva 25-40 % ja prot 10-20 %). Omegakolmosta olisi hyvä olla 1 % päivän energiasta, se osuu keskivertoihmisellä noin 2 g/vrk tasolle. Rasvoista 2/3 olisi hyvä olla pehmeitä rasvoja. Suolaa alle 5 g/vrk ja sakkaroosia eli lisättyä sokeria alle 10 g/vrk.

Proteiinin tarve on noin 1 g/ihannepainokilo/vrk. Ihannepainon määrittelemiseen käytetään BMI 22.

Alkuun vähän työlästä käyttää Fineliä ja punnita tai muuten määritellä annoskokoja, eikä sieltä löydy läheskään kaikkia tuotteita, mutta nopeasti siitä pääsee jyvälle. Sitten jos haluaa päästä helpommalla niin on sovelluksia kuten fatsecret, mutta niissä ei taida olla läheskään kaikkia noita tietoja.

Esittelit lihotusruokavalion :)

Minulle sopii, että aletaan keskustella ravitsemustietämyksestä tieteellisen tutkimuksen valossa. Oletko valmis? Muistutan jo, että

- suolistosyövät ovat viime vuosina lisääntyneet

- kansallisella tasolla lihavuusongelma senkun pahenee

Mutta jos olet valmis keskustelemaan siitä, kumpi on parempi, keto vai suositusten mukainen ravitsemus ja liittämään mukaan tilastoja, tutkittua tietoa jne niin odottelen viitisen minuuttia että sinulla on heittää vaikkapa tutkittua tietoa siitä, että ketoruokavalio on kansanterveyden kannalta parempi, ei liity mitenkään suolistosyöpien merkittävään lisääntymiseen ja sen avulla terveydenhoitokustannukset pienenevät koska ihmiset laihtuvat.

Vain tutkittu tieto ja tilastot hyväksytään. 5 minuuttia, sen jälkeen kuittaan sinut kouluttamattomaksi huuhaan kannattajaksi. Aika alkaa NYT.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kokeillut ketodieettiä. Tulos: migreeenit pahenivat, jatkuva närästys, verensokerit heittelivät, ummetus sekä iho kukki jatkuvasti.

Testi loppui 5 viikon jälkeen. Siksi yritän nyt sopeuttaa normiarkeen ja koko perheelle sopivaa tyyliä pitkällä tähtäimellä.

Ap

Vierailija
24/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus kokeillut ketodieettiä. Tulos: migreeenit pahenivat, jatkuva närästys, verensokerit heittelivät, ummetus sekä iho kukki jatkuvasti.

Testi loppui 5 viikon jälkeen. Siksi yritän nyt sopeuttaa normiarkeen ja koko perheelle sopivaa tyyliä pitkällä tähtäimellä.

Ap

Eli se fineli.fi ja ravitsemussuositukset, huomio erityisesti kuituun ja omegakolmosiin. Paljon vähemmän lihaa, paljon enemmän hyviä rasvoja.

Vierailija
25/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli se fineli.fi ja ravitsemussuositukset, huomio erityisesti kuituun ja omegakolmosiin. Paljon vähemmän lihaa, paljon enemmän hyviä rasvoja.

Omegat otan purkista, eli ilman en jää. Lihaton ei ole minulle vaihtoehto. Suosin kuitenkin vähärasvaista possua, nautaa sekä kanaa. Pari kertaa viikossa vaaleaa kalaa, en pidä lohesta ym.

Kuitua mielestäni saan nyt ihan ok. Mysli (ei muromysli), 250 g kasviksia ja keitossakin oli porkkanaa, lanttua, selleriä ym.

Ap

Vierailija
26/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Laskin kalorit, ja sain tulokseksi (vaa’an kanssa) noin 1450 kaloria. Onko se nyt liikaa?

Rasvaa tuli päivässä noin 25 grammaa, osa pehmeää.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi