Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on ihan hirveä sektiopelko!

Vierailija
19.07.2006 |

Tämä on ihan järkyttävää.. minulla on muutama onnistunut (täydellisesti onnistunut) synnytys takana. Aina olen pelannyt sektioon joutumuista, mutta en ennen tässä mittakaavassa.

Pelkoani on lisännyt se, että viimeistä lasta odotaessani oli myös neljä ystävääni raskaana. He KAIKKI joutuivat sektioon! Eli meistä viidestä vain minä synnytin alateitse.

Kenelläkään ei ollut suunniteltua sektiota, vaan tehtiin kiireelliset tai hätäsektiot.

Nyt minua pelottaa sektioon joutuminen niin, etten pysty kunnolla nukkumaan. Tämä pelko varjostaa raskauteni jokaista päivää.

Neuvolassa olen pelostani jutellut, mutta vastaus oli vain: " Kukaan ei voi luvata sinulle alatiesynnytystä. Sektio tehdään, jos tilanne sitä vaatii"

Tämä on ihan hirveetä, mihinkään pelkopolille en pääse, koska tiedossa ei ole pakollista sektiota.

Olenko ihan outo tapaus? Synnytyspelkoiset saavat apua, ja saavat sektion, jos pelkäävät synnytystä liiaksi.

Tosi on, ettei kukaan voi luvata minulle alatiesynnytystä.. Olen siis pelkoineni ihan yksin, ilman apua.

Onko muita? (toivon edes vertaistukea..)

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun sektioon kesken alatiesynnytyksen, koska vauvani ei tullut synnytyskanavassa alaspäin ja hänen sydänäänensä laskivat. Vauvan pelastamiseksi minulle tehtiin kiireellinen (=päivystys) sektio. Olin leikkauksen ajan valveilla, joten sain onneksi olla " läsnä" esikoiseni syntymän hetkellä. Kaikki sujui hyvin: Vauva syntyi terveenä ja itse toivuin nopeaan. Kahtena ensimmäisenä viikkona söin Panadolia kipuun, mutta kipu meni pian ohi ja nyt vauvani ollessa viisikuinen en enää kunnolla edes muista koko sektiota. Keisarileikkauksesta muistuttaa vain kapea arpi bikinirajassa.

Vaikka sektiokokemukseni on myönteinen, toivon mahdollisen seuraavan lapseni syntyvän alateitse. Jos jostain syystä kuitenkin joudun sektioon, luotan suomalaisiin lääkäreihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi