Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kehtaa pyytää puolisolta rahaa lainaan

Vierailija
09.09.2020 |

Miten muut toimitte jos teidän tarvitsee lainata puolisolta rahaa? Kuinka takaisinmaksu vai maksatteko lainkaan takaisin?
Itselle on todella iso ongelma pyytää rahaa lainaksi, melkein ennemmin tekisi mieli ottaa Pikavippi tms.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, huono provon yritys.

Vierailija
2/13 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Rakas, siirsin tililtäsi xxx € itselleni.

-Ok, selvä juttu.

Näin meillä toimitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, huono provon yritys.

Joo ei ole provo...

Ap

Vierailija
4/13 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan normaalia että jos toisella alkaa olla rahat vähissä, niin toinen laittaa vähän tilille. Ei murehdita takaisinmaksuista. Kun puolisoni oli työtön niin minä maksoin useammin, nyt aikalailla tasan, pian varmaan puolisoni tulee maksamaan minulle vähän enemmän. Ei ole niin tarkkaa, yhdessähän me asutaan ja sama elintaso meillä molemmilla on.

Vierailija
5/13 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi pyydellä. Meillä on yhteinen tili.

Vierailija
6/13 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pyysin exältä ja hän kieltäytyi. Asia oli silloin ok, mutta vähän myöhemmin kuulin että oli lainannut kaverilleen. Silloin suutuin todella. Tuon jälkeen en rahaa koskaan enää pyytänyt lainaan.

Meillä oli omat rahat. Homma meni siten, että suhteen alussa, lasten ollessa pieniä, olin minä taloudellisesti heikoilla. Myöhemmin minulla oli paremmat tulot ja huolehdin kyllä suurimmasta osasta laskuista, vaikka ex-mies ei näin tehnyt ollessaan minua parempituloinen. No liian kiltti olin.

Vierailija
7/13 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut pyytää. Jos pyytäisin, tekisin näin. "Antaisitko vähän lainaksi rahaa. Maksan sen takaisin seuraavana tilipäivänä."

Vierailija
8/13 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen avomieheni kanssa asunut yhdessä 15 vuotta. Meillä on erilliset tilit ja ehkä tavallaan erilliset rahat, vähän sellainen sekatalous...

En tykkää pyytää rahaa, mutta joskus on oma tili tyhjä ja pitäis tankata autoa, maksaa joku oma lasku tai oon menossa kaverin kanssa ulos tms. Eli joskus tartten rahaa johonkin omaan menoon, mikä ei liity yhteiseen talouteen.

Pyydän sitte mieheltä, ja jos sillä on rahaa niin se laittaa mun tilille. Mutta se ei oo laina, koska en maksa takaisin. Samoin jos mies tarttee rahaa omiin menoihin ja mulla on rahaa, laitan sen tilille. Eikä se "maksa takaisin" koska ei sekään ole laina.

Kai me molemmat pyritään siihen että omat menot maksetaan itse, mutta aina se ei onnistu. Sillon tasataan rahoja niin että molemmat saisi tehdä hankintansa. Kai meillä vois olla yhteinen tilikin ku nun rahat on hänen ja hänen rahat minun.. mutta me ollaan pidetty omat tilit kuitenkin.

Vierailija
9/13 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia tilanteita on aika harvoin, mutta jos toisella rahat lopussa ennen tilipäivää, pyydämme yleensä toista maksamaan jonkun laskun/tankkaamaan autot/käymään ruokakaupassa. Rahaa saatan pyytää jonkun pienen summan, max 100€, jos on ihan pakko, mieluummin en. Täysin ok maksaa toisen puolesta vaikka isokin lasku, jos tarpeen.

Esim. matkoille lähtiessä lennot ja hotellin maksaa se, kummalla sillä hetkellä enemmän rahaa. Juoksevat kulut perillä maksaa sitten toinen.

Vierailija
10/13 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot, että maksat vapaaehtoisesti korkoa?

Vierailija
11/13 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä kävi niin, että oltiin miehen kanssa lähdössä reissuun, ja itsellä ennen reissua tullut yllättävä parin tonnin ylimääräinen kulu. Mies itse ehdotti että lainaisi mulle muutaman huntin, että en joutuisi olemaan reissussa aivan peeaa. Lainasin rahat, ja sitten reissussa mies laittoi mut maksamaan taksimatkat, juomat ym. koska hänen rahojaanhan minun lainaamat rahat oikeastaan kuulemma oli... Laskin että mies maksatti mulla omia kulujaan 300€ niillä rahoilla, jotka lainasin häneltä. Oli aika v i t tumaista maksaa sitten rahat hänelle takaisin, vaikka suurimman osan lainasta olin käyttänyt häneen.

Mun neuvo on, että älä lainaa koskaan kumppaniltasi, tulee vain ongelmia.

Vierailija
12/13 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sanot, että maksat vapaaehtoisesti korkoa?

Korkoa maksaisin tottakai automaattisesti. Hävettää vain uskomattoman paljon edes pyytää rahaa.

Ap

Vierailija
13/13 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin mieheltä 30000 kun aloittelin yritystoimintaa ja maksan muutaman satkun kuussa takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi