Palvelut maksavat kovin paljon, taas hirvittää
Joudun viemään juhlamekon pesulaan. Siitä tulee 30 euron lasku. Lisäksi talvisaappaiden korjauttaminen ja laukkuun uusi vetoketju. En tiedä vielä, mitä suutari veloittaa. Vaikka haluan suosia palveluita enkä heitä rikkinäisiä pois, jos ne voi korjata, niin taas hirvittää. Nuo ovat tietysti pieniä rahoja normaalituloiselle, mutta kaltaiselleni pienituloiselle eivät.
Lisättäköön vielä, että mekko ja laukku eivät olleet kovin kalliita, koska ostin ne aikoinaan käytettyinä. Uusina minulla ei olisi ollut niihin varaakaan.
Kommentit (8)
Mä olen laittanut pesukoneeseen hienopesuun, vaikka olisikin vesipesu "kielletty". Toistaiseksi ei ole mikään mennyt pilalle.
Ole ylpeä, että olet ollut työllistämässä ihmisiä ja vielä niin, ettet ole ostanut mitään krääsää...
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 19:02"]
Mä olen laittanut pesukoneeseen hienopesuun, vaikka olisikin vesipesu "kielletty". Toistaiseksi ei ole mikään mennyt pilalle.
[/quote]
Tietysti tekisin itsekin noin, mutta en saisi silitettyä mekkoa kunnollisesti. Se on tällä kertaa se hankalin juttu.
ap
Opettele korjaamaan itse vetoketjut, esimerkiksi. Minä varsin ketjun itse kiinni ja suutari vetää vain saumat vaikkapa nahkatakkiin. Maksaa alle kympin.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 19:14"]
Opettele korjaamaan itse vetoketjut, esimerkiksi. Minä varsin ketjun itse kiinni ja suutari vetää vain saumat vaikkapa nahkatakkiin. Maksaa alle kympin.
[/quote]
Hieno ajatus. Taidan silti jättää tuon homman suutarille, koska etenkin saappaiden vetoketju vaikuttaa hankalalta. Yritän kyllä muuten tehdä itse asioita, esimerkiksi leipää. Se on aivan ihanan makuista, vaikka ainekset ovat simppelit.
ap
Minua ihmetyttää kanadalaisten ja yhdysvaltalaisten sisustusohjelmien väitteet, että vanhojen huonekalujen verhoilulla säästää niin ihmeen paljon. Onko verhoilu superhalpaa rapakon takana? Silloinhan myös verhoilijoiden palkat ovat ihan minimissään... Kunnostuttaisin esim. ison nojatuolin ja rahin, mutta maksaa liikaa.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 19:30"]
Minua ihmetyttää kanadalaisten ja yhdysvaltalaisten sisustusohjelmien väitteet, että vanhojen huonekalujen verhoilulla säästää niin ihmeen paljon. Onko verhoilu superhalpaa rapakon takana? Silloinhan myös verhoilijoiden palkat ovat ihan minimissään... Kunnostuttaisin esim. ison nojatuolin ja rahin, mutta maksaa liikaa.
[/quote]
Työ taitaa olla aika paljon halvempaa Usassa. Siellähän jotkut joutuvat tekemään kolmeakin työtä elääkseen.
ap
Palveluita ei ole vielä pystytty ulkoistamaan halpatyövoiman maihin. Itseänikin kyllä joskus huvittaa/hirvittää, kun kotelomekkoni pesettäminen maksaa enemmän kuin mekko itse aikanaan (ostin sen 20 eurolla alennusmyynnistä, ja se on palvellut minua hienosti jo kymmenen vuotta).