Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskoisin Jumalaan?

Vierailija
24.10.2013 |

Tuli tässä mieleen, kun minulta kysyttiin, että 'miksei et usko Jumalaan? Mitä perusteita sinulla on olla uskomatta Jumalaan?', että miksi minulla ne perusteet pitäisi olla? En usko moneen muuhunkaan asiaan, jota pidän hölynpölynä. Kysyin sitten kanssakeskustelijalta, että miksi hän uskoo Jumalaan, millä perustein. Raamatun jälkeen perusteet sitten loppuivatkin. Ai niin, olihan jossain joskus kuulemma ehkä tapahtunut pari ihmettä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon Jumalaan ja Jeesukseen ja perustelen sen sillä vaan että uskon.

Vierailija
22/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä tarvitse mitenkään perustella, jos uskoo johonkin tai ei usko. Ihan yhtä tyhmää kuin vaadittaisiin perusteluja sille, että tykkää punaisesta väristä vaikka

ei tykkää sinisestä väristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 18:07"]

Kyllä sä vielä uskot eräänä päivänä :) 

[/quote]

Kun taas sinä -pikku hihhuli- kuollessasi vaivut mustaan tajuttomuuteen kuten kaikki koskaan eläneet oliot etkä koskaan tajua että kaikki se jumalahöpötys oli turhaa. :)

[/quote]

Kaikki se syntinen kiva, mistä kieltäydyit olikin ihan turhaa. Ihan hyvin olisit voinut nuorena vähän maistaa viinaa ja pussata poikia, ihan hyvin voisit meikata ja kihartaa hiuksia ja lähteä ravintolaan syömään neljän lajin illallinen sen jälkeen, kun olet käynyt teatterissa katsomassa jonkun räävittömän komedian. 

Ihan hyvin olisit voinut mennä sänkyyn sen komean pojan kanssa, ja ihan hyvin olisit voinut ottaa kierukan kohtuusi ja jäädä lapsettomaksi omasta tahdostasi. Ihan hyvin voisit elää elämääsi naisena, kouluttautua niin pitkälle kuin haluat ja tehdä, mitä haluat (ei kaikki, mitä ihmiset haluaa ole turmiollista huom!)

Mutta ei, elät Jumalalle, jota ei edes ole :D No onni on, että kun totuus paljastuu, ei sinua edes vituta.

[/quote] Keskustelen mielelläni uskosta, joskin yleensä vaadin keskustelukumppanilta asiallisuutta. Tähän voin nyt kuitenkin vastata ihan oikaistakseni muutaman harhakäsityksen. Juon kyllä toisinaan, mutta en humalahakuisesti. Värjään myös hiuksiani. Olen aivan normaali 26 vuotias. Mieheni on tatuoitu nahkatakkikaljupää. Ollut koko ikänsä uskossa. Itsellänikin on tatuointi (uskoaiheinen kylläkin). Teini-iän seikkailuistani minulle ei ole jäänyt mitään hyvää käteen. Ei kertakaikkiaan mitään hyvää poikien pussailuista tms. En kuulu tällä hetkellä mihinkään kirkkoon. Erosin evankelis-luterilaisesta. Minä uskon Jumalaan. Minulla ei kertakaikkiaan ole mitään syytä olla uskomatta :) Olen niin monesti tuntenut hänet niin lähellä. Koko ajan oikeastaan. Kaikkea rankkaa on lapsena joutunut kokemaan, mutta Jumalan avulla olen kaikesta selvinnyt.

Vierailija
24/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 18:28"]

[/quote]

Kun taas sinä -pikku hihhuli- kuollessasi vaivut mustaan tajuttomuuteen kuten kaikki koskaan eläneet oliot etkä koskaan tajua että kaikki se jumalahöpötys oli turhaa. :)

[/quote] En silti häviä mitään, koska elämäni olisi ollut rauhallista ja antoisaa Jeesuksen antamien neuvojen seuraamista ja luottamista. :) Se taas joka ei Jumalaan usko ja suorastaan rienaa, häviää joka tapauksessa. Elämää siivittää ilkeys ja suvaitsemattomuus. Sitä pilkataan joka on valinnut osakseen Kristinuskon. Kristittyjä on helppo pilkata, koska jos seuraavat Jeesuksen neuvoa, niin antavat vihaajien vihata. Olisipa somaa nähdä uskaltaisitko sanoa samaa tosi muslimille.

Mutta kuten sanottu, uskon vakaasti että vielä tekin tulette uskomaan. Eikä mikään päätäni käännä :)

[/quote]

Ei satuihin uskomisesi ole onnestani pois. Ihmettelen silti moista -ilmeisesti lapsena aloitettu aivopesu todellakin toimii!

Vierailija
25/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 18:37"]

[/quote]

[/quote] En silti häviä mitään, koska elämäni olisi ollut rauhallista ja antoisaa Jeesuksen antamien neuvojen seuraamista ja luottamista. :) Se taas joka ei Jumalaan usko ja suorastaan rienaa, häviää joka tapauksessa. Elämää siivittää ilkeys ja suvaitsemattomuus. Sitä pilkataan joka on valinnut osakseen Kristinuskon. Kristittyjä on helppo pilkata, koska jos seuraavat Jeesuksen neuvoa, niin antavat vihaajien vihata. Olisipa somaa nähdä uskaltaisitko sanoa samaa tosi muslimille.

Mutta kuten sanottu, uskon vakaasti että vielä tekin tulette uskomaan. Eikä mikään päätäni käännä :)

[/quote]

Niin minä uskonkin, mutta uskon että kaikissa uskonnoissa on Korkeampi voima, niin sun uskonnossasi kuin kaikissa muissakin, eikä kukaan voi sanoa että yksi uskonto olisi sen oikeampi kuin mikään muukaan.

Kristityissä on se erittäin ärsyttävä piirre, että heidän mielestään vain he ovat oikeassa ja kaikki muut väärässä ja jopa tuhoon tuomittuja. Tietenkään tämä ei koske pelkästään kristittyjä, mutta tuollainen on hyvin ärsyttävää.

[/quote] Millainen Kristitty olisin jos samaan aikaan uskoisin muidenkin uskontojen olevan oikeassa? Minä uskon siihen mitä Jumala on ilmoittanut. Uskon Jeesukseen ja hänen tulemiseensa.

Vierailija
26/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 18:51"]

[/quote]

[/quote]

Ei satuihin uskomisesi ole onnestani pois. Ihmettelen silti moista -ilmeisesti lapsena aloitettu aivopesu todellakin toimii!

[/quote] Lapsuudesta en saanut uskoon mallia. Ennemminkin heidän asenteensa on sinun kaltaisesi.

Vierailija
27/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 18:35"]

En silti häviä mitään, koska elämäni olisi ollut rauhallista ja antoisaa Jeesuksen antamien neuvojen seuraamista ja luottamista. :) Se taas joka ei Jumalaan usko ja suorastaan rienaa, häviää joka tapauksessa. Elämää siivittää ilkeys ja suvaitsemattomuus. Sitä pilkataan joka on valinnut osakseen Kristinuskon. Kristittyjä on helppo pilkata, koska jos seuraavat Jeesuksen neuvoa, niin antavat vihaajien vihata. Olisipa somaa nähdä uskaltaisitko sanoa samaa tosi muslimille.

[/quote]

No mutta eihän ateismi tarkoita minkäänluokan rienausta? Tuokin on kyllä ihme olettamus, että meillä ateisteilla olisi joku tarve rienata uskoa ja Jumalaa. Ketään en ole pilkannut, ihan hyvin voisin keskustella tästä asiasta myös muslimin kanssa, miksi en? Miksi toivot, että muutkin uskoisivat? Eikö ole aika epäkristillistä olla tuolla lailla alentava ja sanoa, että "kyllä tekin vajaaälyiset vielä ymmärrätte"?

[/quote]  Jotkut pystyvätkin keskustelemaan asiallisesti, mutta useat eivät. Johan minuakin heti tituleerattiin pikku hihhuliksi, Jumalaa, johon uskon, satuolennoksi, Jumalahöpötys... Jne. En missään vaiheessa itse sanonut ketään vajaaälyiseksi. Sanoin, että te uskotte jonain päivänä. Sinä päivänä, kun Jeesus tulee uudelleen. Vahinko, että silloin saattaa olla liian myöhäistä. Siksi toivonkin, että Jumala selkeästi ilmoittaisi itsestään ihmisille, jotta mahdollisimman moni pelastuisi. Sinäkin.

28/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei numero 16. En tarkoittanut, etteikö ateisti voisi rakastaa ja olla hyväntahtoinen. Tarkoitin sitä, että sillä, joka uskoo, ei uskominen saa pysähtyä oman sielun hyvinvointiin, vaan sen tulee levitä eteenpäin muiden hyväksi.

Vierailija
29/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ethän voi sanoa, että "jonain päivänä uskotte", vaan että "uskon, että jonain päivänä tulette uskomaan, niin kuin minä". Et sinä voi tietää sen enempää kuin minäkään, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Minä luulen, että ei sillä ole edes mitään väliä, sillä kaikki elämä loppuu kuolemaan. Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka "uskovat jumalaan varmuuden vuoksi", jotta mitään pahaa ei tapahdu, jos vaikka se jumala onkin olemassa. Mitenköhän Jumala suhtautuu tällaisiin "uskojiin"?

Vierailija
30/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 18:37"]

[/quote]

[/quote]

Niin minä uskonkin, mutta uskon että kaikissa uskonnoissa on Korkeampi voima, niin sun uskonnossasi kuin kaikissa muissakin, eikä kukaan voi sanoa että yksi uskonto olisi sen oikeampi kuin mikään muukaan.

Kristityissä on se erittäin ärsyttävä piirre, että heidän mielestään vain he ovat oikeassa ja kaikki muut väärässä ja jopa tuhoon tuomittuja. Tietenkään tämä ei koske pelkästään kristittyjä, mutta tuollainen on hyvin ärsyttävää.

[/quote] Millainen Kristitty olisin jos samaan aikaan uskoisin muidenkin uskontojen olevan oikeassa? Minä uskon siihen mitä Jumala on ilmoittanut. Uskon Jeesukseen ja hänen tulemiseensa.

[/quote]

No, eikö se ole kuitenkin epäkohteliasta että vaadit muilta oman uskontosi kunnioittamista, jos et tee samoin toisille? Eli sun mielestä toisten Jumalat on kuitenkin vääriä ja muut uskonnot turhaa höpötystä, mutta kun omaa uskontoasi arvostellaan samalla tavoin niin se onkin rienausta, ilkeyttä ja suvaitsemattomuutta?

Aika outoa, eikö?

Vierailija
31/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut ateisti ja ajatellut jo pienestä pitäen rationaalisesti.
Yritin tasan vuosi sitten itsemurhaa, ja kävinkin jo siellä "pimeällä puolella", kunnes saatiin elvytettyä takaisin elävien kirjoille, ja voin sanoa, että ei siellä puolella ole yhtään mitään. Kun kuolen, lakkaan olemasta - niin simppeliä se on.

Uskovaiset uskovat, koska eivät halua hyväksyä tai myöntää sitä tosiasiaa, että kuoleman jälkeen ei ole enää yhtään mitään. Minusta on huojentavaa tietää, että kun kuolen, niin se on sitten siinä. Uskovaisena uskoisin, että pääsen "jonnekin" enkä edes varmasti tietäisi, että mikä se "jokin" on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän