Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avointyöhakemus APUA

Vierailija
24.10.2013 |

Neuvokaa miten tehdään hyvä avointyöhakemus? Onko avoin = vapaamuotoinen? Jos on niin pitääkö hakemus ollakuitenkin virallisen hakemuksen tyylinen vai käykö hyvin vapaasti kirjemuodossa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimet työhakemukset eivät tuota tulosta, ellei, mahdollisesti, joku tuttu ole niin sinua neuvonut tekemään firmaansa.

Vierailija
2/9 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollin sivuilla lukee yhdessä ilmoituksessa, että avoimethakemukset ja tiedustelut osoitteeseen......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun tiedustelin niin käskivät sitten laittamaan avoimenhakemuksen. AP

Vierailija
4/9 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avoin hakemus ole sen vapaampi kuin johonkin tiettyyn toimenkuvaan suunnattu hakemus.

Kerro avoimessa hakemuksessa mitä osaat, mistä sinulla on kokemusta ja minkälaisista työtehtävistä olisit kiinnostunut. Ja ihan kuin mihin tahansa hakemukseen, yritä perustella, miksi olisit sopivat kyseisen firman näihin tehtäviin ja mikä sinua ko firmassa kiinnostaa niin paljon, että haluaisit sinne töihin.

Vierailija
5/9 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Ja kun tiedustelin niin käskivät sitten laittamaan avoimenhakemuksen. AP

Niinpä niin. Menee suoraan Ö-mappiin.

Vierailija
6/9 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kerran saanut töitä avoimella hakemuksella. Usein hakemus tulee tehtyä suoraan sähköpostiin (ei esim. liitteeksi), jolloin kovin tarkka virallisen kirjeen muotoilu ei tunnu luontevalta. Noudatan kyllä semmosia ohjeistuksia sisällön suhteen, mitä olen aiemmin jostain saanut.

Vierailija
7/9 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä. Miksi itse hakea mollissa työntekijää ja käskee laittamaan avoimenhakemuksen jos ei kerran sillä hakemuksella ole MITÄÄN virkaa? Siis miksi edes hakee siellä mollissa työntekijää?

Vierailija
8/9 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on avointyö?

Vierailija
9/9 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein ero avoimen ja kohdennetun työhakemuksen välillä on, että avoimella ei haeta mitään tiettyä työpaikkaa. Vaan lähinnä töihin ko. yritykseen.

Itse oon saanut useastikin (projektiluontoisia)töitä avoimella hakemuksella. Olen lähettänyt mailia, ei siis liitettä, jossa kertonut, että missä olen tähän firmaan törmännyt, mitä olen itse tehnyt (todella lyhyt koulutus- ja työhistoria), mitä hyötyä minusta olisi ko. firmalle ja muutenkin tehnyt mielenkiintoni selväksi.

Oman kokemukseni mukaan avoimilla hakemuksilla tulee rekrytoiduksi jopa helpommin kuin normi hakemus+cv+haastattelurumballa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan