Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi miten surullinen olen: seksi ei kiinnosta

Vierailija
23.10.2013 |

En tajua, miten tässä näin on käynyt. Ennen olin aina miehessäni kiinni, mutta nyt ei jostain syystä ole AIDOSTI kiinnostanut pitkään aikaan. Olen todella ihmeissäni. Tätäkö tää nyt on tämä meidän parisuhde.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutulta kuulostaa, valitettavsti. Haluaisin haluta, mutta ei vaan lähde :(

2/3 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että seksuaalinen haluttomuus on kuin flunssa joka vain sattumalta tulee. Yleensä siihen on syitä.
Fysiologisia syitä ovat esimerkiksi mielialalääkkeet ja naisen hormonivaihtelut.

Useimmiten kuitenkin syy on jollain lailla psykologinen. Mikä on muuttunut suhteessanne? Millaiset välit miehelläsi ja sinulla on? Millainen suhde sinulla on omaan ruumiiseesi? Arvostatko itseäsi?  Millainen elämänvaihe on meneillään, kuormittaako jokin asia? jne - tämänkaltaisten kysymysten takaa saattaa löytyä vastaus. Ja kun näitä asioita tarkastelee, usein löytyy myös vastaus siihen miten halun saa takaisin.

Kannattaa siis tarkastella asiaa perinpohjin ja tarvittaessa hakea apua pariterapiasta. Seksuaalisuus on jokaisessa ihmisessä oleva tärkeä osa-alue joka kannattaa hoitaa kuntoon. Sen avulla voimme nauttia elämästä ja saada elämäniloa ja energiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Jos kaikki seksuaalisuuteen liittyvä mielenkiinto on kadonnut ja henkilö ei myöskään masturboi, hormonitoimintaa kannattaa tutkia. Hormonitoiminnan mahdolliset häiriöt voidaan hoitaa lääkityksellä. Seksuaalista haluttomuutta voi aiheuttaa monenlaiset syyt ja ennen hoidon aloittamista tulisi nämä syyt saada selville. Fyysisiä ja elimellisiä syitä voidaan hoitaa lääkityksellä. Joskus henkilön aikaisempi lääkitys voi aiheuttaa haluttomuutta ja silloin voidaan lääkitys vaihtaa tai annostus muuttaa. Psyykkiset syyt osaa seksologi tai terapeutti arvioida ja hoitaa parhaiten.