olisiko nykyään lastensuojelun paikka jos kampaamossa
tytön hiukset leikataan lyhyiksi vaikka tyttö itkee ettei niin saa tehdä?
Kommentit (30)
Kaikesta sitä ollaankin tekemässä ls-ilmoituksia. Ei ihme että niillä ei ole aikaa oikeisiin asioihin.
Noin sanoo vain sellainen joka ei ole kokenut miltä tuntuu kun hiukset leikataan aina lyhyeksi poikatukaksi väkisin. Voi kunpa joku olisi puuttunut tuohon äitini toimintaan silloin kun olin lapsi.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:07"]
Kaikesta sitä ollaankin tekemässä ls-ilmoituksia. Ei ihme että niillä ei ole aikaa oikeisiin asioihin.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:34"]
Noin sanoo vain sellainen joka ei ole kokenut miltä tuntuu kun hiukset leikataan aina lyhyeksi poikatukaksi väkisin. Voi kunpa joku olisi puuttunut tuohon äitini toimintaan silloin kun olin lapsi.
[/quote]
[/quote]
Siis vielä itket jotain lapsuuden hiustenleikkuuta? Ei jeesus.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:34"]
[/quote]
[/quote]
No VOI EI!!! Oliko niin ettei sun hiukset kasvaneetkaan takaisin sen leikkuukerran jälkeen?
Se oli traumaattista. Ekaluokalla äiti päätti että tukka menee. Sain vasta 7luokalla alkaa kasvattaa takaisin....
Kyllä olen lievästi katkera..talon muijat luulivat pojaksi...
En kuitenkaan menisi ihan noin pitkälle etttä ihan ls -ilmoitus...
Kyllähän sitä aikuisillakin pidetään nöyryyttävänä tai jopa väkivaltana. Esim sota-aikana käytettiin rangaistuksena naisten pään ajelua kaljuksi.
Olisko huoltajan asia vahtia, ettei näin käy? Mitäs päästät alaikäisen idiootin yksinään asialle, mistä edes tiedät, että hän antoi kampaajalle selvät ohjeet? Sana sanaa vastaan ei riitä, eikä varsinkaan kampaamo-ongelma ole kyllin paha "ongelma" lastensuojelulle, joka kamppailee heittiövanhempien ja kännissä kylillä roikkuvien 10-vuotiaiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 22:38"]
tytön hiukset leikataan lyhyiksi vaikka tyttö itkee ettei niin saa tehdä?
[/quote] En ymmärrä alkaankuunkaan miksi lapsen mielipidettä ei tuollaisessa asiassa voi kunnioittaa. Lastensuojeluasiaan en ota kantaa. Luulen, että resurssit eivät kuitenkaan riitä.
[/quote]
Eikös sulle ole tuossa jo monta kertaa vastattu tähän asiaan?
Jos lapsi vaikka vielä enemmän vihaa hiusten pesua ja harjausta? Ei kukaan normaali vanhempi anna lapsensa kulkea tukka linnunpesänä ympäri kyliä.
[/quote]Mulle vastattu? Just kuule tulin palstalla ja sanoin mielipiteeni. :D
No jos on vaikeeta asian kanssa (perustelut) niin silloin, mutta ei mielivaltaisessa tapauksessa (tai jos äidin mieltymyksistä on kyse)