Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vantaan kouluruuat - mitä mieltä?

Vierailija
09.09.2020 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006630011.html?utm_campaign=hs_tf&ut…
Nirsojen valitusta vai aiheellista napinaa? Omasta mielestäni ihan järkyttävän näköistä ruokaa noissa kuvissa. Ei kyse vain yhdestä laatupoikkeamasta. Kyllä nyt edes sen verran pitää nähdä vaivaa ruuan suhteen, että liha on kypsää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinder-perunat ei ole mitään uutta. Niitä on mahdoton nähdä päältä päin. Mitä noi mustaksi käristetyt perunan näköiset ovat?

Vierailija
2/14 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruoka on oikeasti kuraa joka paikassa. Olen ollut pakotettu syömään esikoululaisten kanssa lounasta klo 10:30, vaikka mielelläni paastoaisin tuohon aikaan päivässä, eikä ole nälkä. Uskomatonta että työnantaja voi tähänkin velvoittaa. Ainoastaan vasta kun keksin itselleni niin monta ”allergiaa” että ”keittiö” ei ollut kuullutkaan ja poistuin puoleksi tunniksi vessaan ruokailun jälkeen, työnantaja suostui siihen, että vien omat eväät mukanani.

Eli kyllä, kehnoa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirvittävää mautonta laitospaskaa. Miesten sperna on terveellisempää.

Vierailija
4/14 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun hävikki taitaa olla aikamoinen kun tuollaista roskaa kehtaavat tarjota.

Vierailija
5/14 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä kouluissa (alle 100) oppilasta on ruoka yleensä hyvää. Kaikki tuntevat kokit niin eivät varmaan edes kehtaisi tehdä pahaa ruokaa.

Vierailija
6/14 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi peruna on musta? Onko se haudutettu jossain miilussa?

Vierailija
7/14 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampylobakteeria esiintyy siipikarjanlihassa.

Kampylobakteerit on helppo tuhota ruoanvalmistuksessa kuumentamalla. Bakteerit voivat kuitenkin levitä raa'asta broilerinlihasta vaikkapa leikkuuveitsen mukana muihin kuumentamattomiin ruoka-aineisiin, kuten salaatteihin.

Vierailija
8/14 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluruoka on oikeasti kuraa joka paikassa. Olen ollut pakotettu syömään esikoululaisten kanssa lounasta klo 10:30, vaikka mielelläni paastoaisin tuohon aikaan päivässä, eikä ole nälkä. Uskomatonta että työnantaja voi tähänkin velvoittaa. Ainoastaan vasta kun keksin itselleni niin monta ”allergiaa” että ”keittiö” ei ollut kuullutkaan ja poistuin puoleksi tunniksi vessaan ruokailun jälkeen, työnantaja suostui siihen, että vien omat eväät mukanani.

Eli kyllä, kehnoa on.

Työnantaja ei voi pakottaa syömään lasten kanssa. Ainoastaan valvontavastuu sinulla on, ei ruokailupakkoa. Minä en syö koulussa työpäivän aikana mitään vaan paastoan koko päivän. Tämä on työnantajalle täysin ok.

Vierailija
9/14 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hirvittävää mautonta laitospaskaa. Miesten sperna on terveellisempää.

Pernaruokia en olekaan vielä kokeillut. Olisiko sinulla reseptiä antaa?

Vierailija
10/14 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinne on laitettu 9e/pv orjapalkalla työskentelevä. Jälki sen mukaista.

Vierailija
11/14 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kyllä, kehnoa on.

Työnantaja ei voi pakottaa syömään lasten kanssa. Ainoastaan valvontavastuu sinulla on, ei ruokailupakkoa. Minä en syö koulussa työpäivän aikana mitään vaan paastoan koko päivän. Tämä on työnantajalle täysin ok.

Voi kun minunkin kuntani suostuisi tuohon. Juuri kävin esimiehen kanssa asiaa läpi. On pakko syödä. Ei ole vaihtoehtoa vain istua pöydässä.

Noudattaisin omadia mutta tämä pilaa sen tehokkaasti.

Eskariope

Vierailija
12/14 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienissä kouluissa (alle 100) oppilasta on ruoka yleensä hyvää. Kaikki tuntevat kokit niin eivät varmaan edes kehtaisi tehdä pahaa ruokaa.

Eihän kouluissa tänä päivänä ole missään enää mitään ”kokkeja”. Kaikki ruoka tehdään nykyään keskitetysti jossain ja sieltä jaetaan kouluihin, päiväkoteihin ja vanhainkoteihin.

Vierailija
13/14 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär käy Lumon lukiota Vantaalla ja eilen kehui kouluruokia. Yllättävän hyviä kuulemma.

Sitä on nyt vaan ihmetellyt toisinaan, että mihin on kastikkeet hävinneet. ruokana voi olla lihapullia, keitettyjä perunoita ja salaattia. Aika kuivaa.

Vierailija
14/14 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kyllä, kehnoa on.

Voi kun minunkin kuntani suostuisi tuohon. Juuri kävin esimiehen kanssa asiaa läpi. On pakko syödä. Ei ole vaihtoehtoa vain istua pöydässä.

Noudattaisin omadia mutta tämä pilaa sen tehokkaasti.

Eskariope

Ei nyt välttämättä tähän liity, mutta eskarinopesta tuli mieleen.

Nuorin lapsista oli viime vuonna eskarissa puolipäiväisenä. Toisinaan menin liian aikaisin, ja siellä oli vielä ruokailut käynnissä. Itseasiassa mä olin normaaliin aikaan ja lapsilla on ruokailu venähtänyt.

Opet olivat tilanneet itselleen pitsat ja lapsilla oli puuropäivä. Ihmettelivät, kun ei puurot maistu ja itse vetävät vieressä Americanoa... Selittävät vaan, etteivät viitti maksaa puurosta kahdeksaa euroa.

Ymmärrän, mutta onko ne pitsat nyt oikeasti pakko siinä lasten edessä mällystää?! Eikö ollut mitään muuta paikkaa niiden syömiseen? 

Eikä ollut edes ainoa kerta.