Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin opiskelijana juuri 50t auton. Kysyttävää?

Vierailija
23.10.2013 |

?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 01:12"]

Mikä auto?

[/quote]

E mersun :)

Vierailija
2/16 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä panee sinut luulemaan että opiskelijalla ei olisi rahaa? Meidän vanhin lapsi opiskelee toista vuotta yliopistossa ja katsoi viisaimmaksi ostaa oman asunnon. Se maksoi pikkuisen enemmän kuin 50 000 euroa.... Monilla opiskelijoilla on nykyisin käytössään perintöä ja sijoitusten tuottoja ja palkkasäästöjä. Eivät opiskelijat enää ole samanlaisia tyhjätaskuja kuin esimerkiksi 30 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmetytä ollenkaan sen jälkeen, kun luin tuota "paljonko lastesi tileillä on rahaa" -ketjua...

Vierailija
4/16 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ostin 10 v sitten opiskelijana asunnon, pistin perintömetsät "lihoiks"

Vierailija
5/16 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoita on monenlaisia. Nuoria ja vanhoja ja kaikkea siltä väliltä. Samoin on heidän varallisuutensa laita laidasta laitaan. Jokainen tekee rahoillaan mitä tykkää.

Vierailija
6/16 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:09"]

Mikä panee sinut luulemaan että opiskelijalla ei olisi rahaa? Meidän vanhin lapsi opiskelee toista vuotta yliopistossa ja katsoi viisaimmaksi ostaa oman asunnon. Se maksoi pikkuisen enemmän kuin 50 000 euroa.... Monilla opiskelijoilla on nykyisin käytössään perintöä ja sijoitusten tuottoja ja palkkasäästöjä. Eivät opiskelijat enää ole samanlaisia tyhjätaskuja kuin esimerkiksi 30 vuotta sitten.

[/quote]

Hmm, miksi uskoisin, ettei opiskelijoilla ole varaa, jos itse pystyn todistamaan väitteen epätodeksi? Omistan myös asunnon ydinkeskustasta vanhasta arvotalosta.

-Ap

Vierailija
7/16 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:11"]

Opiskelijoita on monenlaisia. Nuoria ja vanhoja ja kaikkea siltä väliltä. Samoin on heidän varallisuutensa laita laidasta laitaan. Jokainen tekee rahoillaan mitä tykkää.

[/quote]

Moni myös tekee vanhempiensa rahoilla mitä tykkää :)

Vierailija
8/16 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva! Itse en autoa juuri tarvitse, joten käytän rahojani kaikkeen muuhun turhaan, kuten merkkivaatteisiin, -laukkuihin ja -huonekaluihin. Kelakin maksaa vielä mukavasti suurimman osan vuokrasta, joten hyvähän tässä on elellä.

Kysymys: kuvitteletko, että opiskelijat, tai siis muut opiskelijat kuin sinä, ovat ns. köyhiä?

Vierailija
9/16 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, harvalla on. Itselläni sattui olemaan, kun perin vanhempani. olisin todellakin halunnut olla köyhä opiskelija ja omata elävä vanhemmat, kuin näin.

Vierailija
10/16 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:14"]

Kiva! Itse en autoa juuri tarvitse, joten käytän rahojani kaikkeen muuhun turhaan, kuten merkkivaatteisiin, -laukkuihin ja -huonekaluihin. Kelakin maksaa vielä mukavasti suurimman osan vuokrasta, joten hyvähän tässä on elellä.

Kysymys: kuvitteletko, että opiskelijat, tai siis muut opiskelijat kuin sinä, ovat ns. köyhiä?

[/quote]

Itse sijoitan myös jalometalleihin, merkkilaukkuihin ja designiin. Monet opiskelijoista on köyhiä, en kuvittele, vaan tiedän. Se on harmillista katsoa, miten monet joutuvat kituuttelemaan paskaruoalla ja tinkimään inhimillisistä asioista. Mielestäni esimerkiksi opintotuki pitäisi sitoa indeksiin. Tiedän myös sen faktan, että on opiskelijoita, jotka ovat minua paljon rikkaampia. Rikkautta on kuitenkin monenlaista, raha niistä vain yksi. 

Vierailija
11/16 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:10"]

Ei ihmetytä ollenkaan sen jälkeen, kun luin tuota "paljonko lastesi tileillä on rahaa" -ketjua...

[/quote]

Täsmälleen samaa mieltä!

Vierailija
12/16 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 9 siis ap :)

Vierailija
13/16 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi ja äiti maksaa tai kuollut mummu??? Vanhempi aikuisopiskelija tietysti maksaa autonsa itse, sen hinnalla ei ole merkitystä...

Vierailija
14/16 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:21"]

Isi ja äiti maksaa tai kuollut mummu??? Vanhempi aikuisopiskelija tietysti maksaa autonsa itse, sen hinnalla ei ole merkitystä...

[/quote]

Kenenkään perintöä en tuhlaisi autoon. Isä ja äiti eivät laita senttiäkään autoon. Itse ansaitsen, itse maksan.

Vierailija
15/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/16 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä auto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme