Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua rupes niin ärsyttämään työttömät nyt

Vierailija
23.10.2013 |

Olen koko ajan puolustanut ja yrittänyt nähdä asian työttömän kannalta mutta nyt meni hermo. Kun sanotaan ettei musta ole siihen ja siihen työhön tai siihen ja siihen alaan. Mä olen koko elämäni joutunut tekemään huonoja hommia tai opiskeleen alaa missä on töitä mutta joka ei kiinnosta. Olen nyt kyseisellä alalla töissä ja se on parjattu hoitoala. Olen siivonnut, olen tehnyt koulutustani alempaa hommaa jne.

Ei mua koulutus niin paljoa kiinnostanut kuin joku muu olisi kiinnostanut mutta oli pakko hakeutua johonkin koulutukseen kun vuoden olin lukion jälkeen sairaana. En mä todellakaan päässyt unelma alalleni tai unelma työpaikkaan. Palkkakaan ei juurikaan ole noussut vuosien saatossa. Työilmapiiri on aivan surkea. 

Mä en vaan ymmärrä sitä millä oikeudella joku voi valita oikeasti työnsä? Kun mulle se ei ole ollut mahdollista. 

Mä olen hirveästi kärsinyt siitä että en ole ollut alalle se kaikista soveltuvin ja silti oon töissä aina ollut. Koko ajan haluaisin jotain muuta tehdä mutta en tiedä mitä se olisi ja mihin pääsee kouluttamatta montaa vuotta itseään? Haluaisin myös että palkallani oikeasti eläisi ja elättäisi perhettä eikä olisi niin riippuvainen toisista. Mulla vaan meni nyt hermo! 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse oon ollut työelämässä valmistuttuani pari vuotta ja vuoden vaihteessa loppuu soppari. Jään siis työttömäksi, mutta en pidä sitä pahana asiana. Miksikö? Saan liitosta hyvät rahat! Lisäksi aloitan avoimessa muutaman kurssin. Että ei se varmaan niin kamalaa oo ?! :o

Vierailija
2/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä sä nyt olet sitten töissä? Mitä on sun alasi? Kiinnostaa tietää mikä on sulle niin huonoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mietipä tätä: haluatko työsi takia maata sängyn pohjalla sairaana monta päivää viikossa kolmiolääkkeitä täyteen pumpattuna? Ja kuka edes haluaa töihin ihmisen, joka on koko ajan sairaana? Sitäpaitsi niitä lääkkeitä ei saisi ottaa niin paljon, mutta kun ei kestä sitä kamalaa kipua.

Vierailija
4/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jes. Niinkun ei olisi paljon, suurinosa työttömistä jotka tekisi mitä tahansa "paskahommaa", mutta kun niitäkään hommia ei vaan ole tarjolla.

Eli ei suakaan kyllä ole älyllä pilattu jos et tätä käsitä.

Vierailija
5/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:56"]

No voi jes. Niinkun ei olisi paljon, suurinosa työttömistä jotka tekisi mitä tahansa "paskahommaa", mutta kun niitäkään hommia ei vaan ole tarjolla.

[/quote]

Miksei ne sitten mene vaikka siivoamaan laivojen hyttejä, varsinkin jos paikkakunta on Helsinki ja Turku? Ei tästä nyt niin montaa vuotta ole kun oltiin opiskeluiässä ja monet teki tuota, koska sinne pääsi ihan kuka tahansa. Nykyään siellä on varmaan enemmän muita kieliä kuin suomea puhuvia.

Ja vastaus: koska siitä ei jää pennin jeniä enempää käteen kuin sohvaa kuluttamalla.

Mutta kyllä töitä ymmärtääkseni on. Tuet vaan on niin korkealla, että paskahommia "ei kannata" tehdä. Ahtaus, rakennusaputyöt, maatilan aputyöt, ja ylipäätään kaikki missä on mustia tai viroa tai venäjää tai puolaa puhuvia ihmisiä, siellä on paskahommia luultavasti myös suomalaiselle, jos sille vaan kelpaa puolalaisen palkka.

Vierailija
6/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN MUAKIN!!!

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3328

Istut näpyttelemässä paskaa  24/7 neiti " toimittaja "

Vierailija
7/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hoitoalalla, ja inhoat sitä työtä, ja työpaikalla on huono työilmapiiri, varmaan siksi että juuri kukaan ei siitä työstä tykkää. Juuri tuon takia yleensä pelkään mennä terveyskeskukseen tai sairaalaan, onneksi ei ole paljon tarvinnut niissä käydä, mutta en todellakaan halua että minusta, tai luoja paratkoon, minun lapsistani vastaisi sinun, ap, kaltaisesi ihminen. Vaikka hoitotyö on joillekin kutsumustyö, ja nostan heille hattuani ja olen kiitollinen siitä että joku viitsii sitä työtä tehdä, tiedän sen, että minusta siihen ei olisi. Minä en edes henkisesti pystyisi olemaan sairaiden kanssa koko ajan tekemisissä, minulla on oksentamiskammo, enkä verestä ja muista ruumiin tuottamista asioista tykkää ollenkaan, eli pelkäisin koko ajan hysteerisesti että oksennan. Fyysisesti se olisi minulle myös liian raskasta, tiedän että se on todella raskasta hommaa kun pitää isoja ihmisiä käännellä, ja muutekin.

Olen mielummin työtön kuin menen tekemään työtä jota en syystä tai toisesta pysty tekemään, on kuitenkin töitä joita pystyisin tekemään, jos joku minut vain huolisi. Olen käyny kolme koulutusta elämäni aikana, ja voi olla että jos joku sopiva tulee ajankohtaiseksi hommaan vielä yhden ammatin, mutta kyllä sitten saa alkaa riitää minun osaltani, jos minun työpanostani ei kukaan halua ostaa, niin minkäs sille sitten voi. Kaikille ei riitä töitä vaikka mitä tekisi.

Vierailija
8/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 16:13"]

[/quote]

Miksei ne sitten mene vaikka siivoamaan laivojen hyttejä, varsinkin jos paikkakunta on Helsinki ja Turku? Ei tästä nyt niin montaa vuotta ole kun oltiin opiskeluiässä ja monet teki tuota, koska sinne pääsi ihan kuka tahansa. Nykyään siellä on varmaan enemmän muita kieliä kuin suomea puhuvia.

Ja vastaus: koska siitä ei jää pennin jeniä enempää käteen kuin sohvaa kuluttamalla.

Mutta kyllä töitä ymmärtääkseni on. Tuet vaan on niin korkealla, että paskahommia "ei kannata" tehdä. Ahtaus, rakennusaputyöt, maatilan aputyöt, ja ylipäätään kaikki missä on mustia tai viroa tai venäjää tai puolaa puhuvia ihmisiä, siellä on paskahommia luultavasti myös suomalaiselle, jos sille vaan kelpaa puolalaisen palkka.

[/quote]

Joo, kyllä sillä palkalla pitää saada maksettua lasten hoitomaksut, vuokrat, matkat ja jopa ruokaa ja vaatteita. Ei sitä pelkästä työn ilosta viitsi mennä tekemään. En tiedä millä ne mamut sitten elää, mutta kaipa ne saa sossusta tai jostain hyväntekeväisyysjärjestöltä vuokrarahat, lapsia on kotona olevan vaimon helmoissa lauma, joista toki saa hyvät lapsilisät. Ja jos sen lauman viekin virikehoitoon päiväkotiin, sekään ei varmaan maksa samaa kuin meillä joilla vähintään toinen vanhemmista on töissä.

Vierailija
9/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa työttömistä on varmaan alkoholisoituneita/(mielenterveys)ongelmaisia ja osa varmaan muuten vaan lusmuja. Mutta kumpikaan ryhmä ei poista sitä, että töihin haluavia työttömiä on paljon.

Olen itse siinä tilanteessa, että virallisesti en ole työtön mutta käytännössä kyllä. Seurannut mollia puoli vuotta ja siellä ei ole ollut yhtään oman alan työpaikkaa tässä maakunnassa. Seuraavaksi alan lähettelemään avoimia hakemuksia.  Mietin vain, että jos sitä kautta ei tärppää, niin aika kusessa sitä ollaan. Olen tehnyt opintojen ohella kaikennäköistä duunia, mutta musta ei ole niihin. Musta ei ole siivoamaan tai kaupan kassalle. Ei vain ole, olisin niin huono, et siitä kärsisi työnantaja, työkaverit ja oma mielenterveys. Tehnyt paljon silti molempia duuneja. Meenkö nyt opiskelemaan uudestaan (erittäin paljon pohtinut), voisin myös alkaa yrittäjäksi, mutta ei ole liikeideaa.

Vierailija
10/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mitä ovat rakennusaputyöt ja maatilan aputyöt? Ja tarkoitatko ahtaamisella satamissa tehtävää ahtaamista? Taidat olla aika vanha, rakennuksille saatikka maatiloille ei todellakaan mennä "aputöihin" vaan siellä on ihan ammattilaiset hommissa. Ahtaajaksi menisi varmaan monikin vaan ei pääse. Ja palkat taitaa olla paperimiesten luokka kiitos AKT:ten. Ja ehkä se puolalaisten, virolaisten ja venäläisten suuri osuus kertoo vaan siitä, että harva suomalainen suostuisi tekemään 2 euron tuntipalkalla töitä.

Vierailija
11/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tykännyt eritteistä enkä tykkää edelleenkään. En myöskään verestä. Siihen on pitänyt oppia ettei menetä malttiaan. Tuli alussa tosi huono olo mutta siihen tottui. On myös pitänyt opetella asiakaspaleveluala, en ole luonnostani siihen soveltuva. Kaikki on pitänyt opetella tai vaan kestää. Ei ole ollut valinnanvaraa muuhun. Ei olisi ehkä perhettä ja asuntolainaa ilman sitä että olen ollut töissä. 

Kyllä mäkin haluisin tehdä työtä missä oikeasti tunnen olevani oikealla alalla ja minua arvostetaan myös palkassa. 

Kyllä mäkin voisin tehdä montaakin muuta työtä. 

On vaan epäreilua että jotkut tekee pienellä palkalla töitä ja jotkut voi maata kotona ja valkata mitä haluavat tehdä ja millä palkalla. 

ap

Vierailija
12/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin, miksi olet alalla josta et pidä? 

Ei tuo tee sinusta parempaa ihmistä vaikka saatat niin luulla. 

Vierailija
13/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa laivojen hyttejä tullaan siivoamaan yo-kylästä ja halisista. 95% ulkomaalaisia, veikkaisin että joukossa vaihtareitakin. Kuka menee töihin 1-2 tunniksi 9e palkalla? niin...

Vierailija
14/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onkos se muiden vika, jos sä et ole pystynyt valitsemaan unelmaduuniasi? Ja saanko kysyä miksi? Suomessa ei ole koskaan liian myöhästä kouluttautua uudelleen. Haaveiletko siis alasta, johon ei äly riitä? Vai teitkö lapset ajoissa ja nyt et halua luopua nykyisestä elintasostasi ja tiputtaa itseäsi aikuisopintotuelle? Jos ei puolison tukia ole avuksi niin sossustakin saa lisää.

Mun mielestä on turha valittaa, koska kuka tahansa meistä voi yrittää tavoitella unelmiaan. Ne on henkilökohtaisia syitä, jos niitä ei lähde tavoittelemaan. Ja mun mielestä on kurjaa, että joudut tyytymään siihen, missä olet nyt. Sulla on vaan yks elämä. Jos oma työsi vituttaa niin opiskele ja hanki uusi ammati, joka tekee sut onnelliseksi!!! Kaikkien pitäisi pyrkiä omaan onnellisuuteensa.

Ps. Mun mielestä hoitoala ei oo paskaduunia. Sinne haluaa tosi moni. Ja vaikka lähtisit nyt opiskelemaan uutta alaa niin hoitoala on myös sellainen, josta saa aivan varmasti töitä loma-ajoille ja/tai viikonloppuihin/iltoihin -> lisää rahaa pienen opintotuen rinnalle.

Vierailija
15/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt ollut vuoden työttömänä. Olen aktiivisesti hakenut töitä. En ole nirsoillut. Valitettavasti vaan muutamat sairaudet rajoittaa sitä, mitä pystyn tekemään.  En ole siis hakenut sellaisiin missä tiedän, että toivoa voisi olla päästä, mutta sairaudet asettaa oma  rajoitteet.

Mua tympii, kun töitä ei ole. En ole tottunut  tämmöiseen "lusmuiluun, oleiluun". EI tämä ole herkkua.

Vierailija
16/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun en ole löytänyt sitä unelmaduuniani. Minulla on ollut kuvitelmia jostain alasta mistä tykkäisin mutta ne unelmat on ammuttu alas hyvin pitkälti toisten toimesta. Olen myös pyrkinyt sisään yliopistoon mutta en päässyt. Nyt tuntuu että ainut vaihtoehto alkaa olemaan lääkis mutta ei sekään mitään unelmaduuniani ole muun kuin palkan osalta.

Ammatinvalintapsykologista ei ole koskaan ollut apua minulle. Haluaisin alalle missä olisin hyvä ja missä viihtyisin ja missä hyvä työilmapiiri. Nämä ovat ne tärkeimmät.

ap

Vierailija
17/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 16:23"]

Mitä ovat rakennusaputyöt ja maatilan aputyöt? Ja tarkoitatko ahtaamisella satamissa tehtävää ahtaamista? Taidat olla aika vanha, rakennuksille saatikka maatiloille ei todellakaan mennä "aputöihin" vaan siellä on ihan ammattilaiset hommissa. Ahtaajaksi menisi varmaan monikin vaan ei pääse. Ja palkat taitaa olla paperimiesten luokka kiitos AKT:ten. Ja ehkä se puolalaisten, virolaisten ja venäläisten suuri osuus kertoo vaan siitä, että harva suomalainen suostuisi tekemään 2 euron tuntipalkalla töitä.

[/quote]

Vanha :D. Olen 32!

Kymmenisen vuotta sitten otetettiin Finnstevelle ahtaajaksi ihan kenet vain, en tiedä onko tilanne muuttunut. Se oli kuulemma erittäin raskasta ja siitä maksettiin suht hyvin. Miehiä kuulemma hävisi välillä tilin jälkeen viikoksi omille teilleen ja iso osa tuli takaisin töihin vasta kun rahat alkoivat loppua. Kertoo siis siitä, että on se aika paskahommaa ollut.

Tiedän monia vilja- ja varsinkin karjatilallisia, joilla on duunissa renki tai kiireaikaan kaksi tai enemmänkin, yleensä baltiasta. Siellä ei voida maksaa paljoa, mutta tarjoavat ylläpidon, pienen palkan ja tekemistä kykyjen mukaan.

Rakennuksille otetaan varmasti ihmisiä siivoamaan jälkiä, kantamaan materiaaleja ja työkaluja ja tekemään yksinkertaisia rakennustöitä, kunhan siitä ei odota saavansa kymppiä tunnilta. Rakennuksilla on töissä usein myös ammattilaisia. Johan se pieni jäävuoren huippu, mitä rakennusprojektien laadukkuudesta nousee julkisuuteen, kertoo, että on siellä aika paljon muitakin. Jos sitä ei siis rasistisesti mene suorilta käsin päättelemään miesten kielestä ja tuntipalkasta.

Vierailija
18/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla se toimii.

En mäkään tiedä mitä mä haluan loppuelämäni tehdä, mutta onnellisuuteen pyrin. Ja mulle se ainakin tarkoittaa sitä, että valitsen työni sen mukaan pidänkö siitä. Voin kokeilla uusia juttuja, mutta en pelkää irtisanoa itseäni. Päivääkään en töitä tekisi paskassa työyhteisössä. Olisin sitten mieluummin työtön. Jos se tekee musta jonkun mielestä huonon ihmisen niin sitten tekee. Ainakin olen onnellinen enkä valita muiden valinnoista.

Vierailija
19/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla vietetään aika monta vuotta elämästä. Kannattaahan se nyt valita sen mukaan, että edes suurimpana osana päivistä tykkää siitä mitä tekee ja kenen kanssa sitä tekee.

Vierailija
20/57 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Asun itse paikkakunnalla jossa on vapaita työpaikkoja tällä hetkellä mollissa alle 10. 

Itse olen yrittäjä, joten töitä itselleni löytyy, mutta en syyttäisi kyllä työttömiä ihan helposti.

Laivoja ei ole lähelläkään, siivoojia ei yksinkertaisesti haeta, ei ole töitä täällä. 

Muutto tuskin on kovinkaan järkevä siirto usealle työttömälle, eikä sekään kokonaisongelmaa ratkaise. 

Maatilan hommat? Asun tosiaan aivan lähellä muutamaakin isoa maatilaa, ja heillä on omat nuoret tai nuorten kaverit siellä töissä ja näin työllistyvät suhteilla niinkuin suurin osa muistakin täällä päin asuvista.

Älä oikeasti viitsi lärpättää kun et nähtävästi tiedä mistään mitään. 

Miksihän palkataan ulkolaista työvoimaa? Koska se on halvempaa, koulutettuja työntekijöitä Suomesta ei oteta koska ne maksaisivat enemmän yritykselle.