Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada miehen eksä ymmärtämään asemansa?

Vierailija
23.10.2013 |

Mies jätti eksänsä vuosia sitten. Suhteesta on yksi lapsi. Muuta yhteistä heillä ei enää ole.

Eksä katsoo oikeudekseen soitella ja tekstailla milloin tahansa ja mistä tahansa asiasta. Sunnuntai-iltana yhdeltätoista saattaa tulla useampi tekstari.

Meille on tulossa vauva ja haluaisin, että eksä ymmärtäisi viimeistään nyt, että mikäli asia ei ole _kiireellinen_ lasta koskeva, niin joko a) googlaa kuten normaalit ihmiset tai b) lähettää sähköpostia. Jos mies sanoo ei, eksä syyllistää häntä aggressiiviseksi ja vinkuu, että eikö me ollakaan kavereita, kyllä kaverit auttaa toisiaan. 

Miten tämän nyt saisi sille jakeluun asti ilman, että tarvitsee suuttua miehellekin? Käskin jo pistää puhelimen mykäksi iltaisin, että saadaan edes yörauha.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on ensi sijassa miehesi ja eksänsä välinen, ei sinun asiasi. 

Jos tekstailee sun puhelimeen, sitten asia kuuluu sulle.

Vierailija
2/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta, mun miehellä on samanlainen exä. Ja heillä ei ole edes yhteisiä lapsia. Exä vaan tykkää soitella ja kirjoitella kun ovat "kavereita" Mutta minä ajattelen että on miehen asia osoittaa että ei halua tulla häirityksi exän taholta. Sillä kovin kauaa minä en jaksa pelaamista, mies tietää että minä en tykkää ja vastailee "salaa" exälleen kun luulee että minä en huomaa. Ja senhän huomaa kun mies hiippailee kylppäriin textaamaan ja kohta taas puhelin piipaa, exän naama vilahtaa näytöllä. 

Jotkut ei vain osaa päästää irti existään, mun mies on varmaan yksi niistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niillä on kuitenkin yhteinen lapsi. eksä tulee olemaan osa teidän elämää väistämättä. toisaalta jos yhteydenotot ovat päivittäisiä, niin tottakai se vähän oudolta kuulostaa. kerran pari viikossa ymmärtää paremmin.

Vierailija
4/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa joskus sille naiselle.

Vierailija
5/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja kun olen ollut suhteessa miehen kanssa joka on ollut eronnut ja lapsiakin oli exän kanssa, mutta hän oli osannut erota ja asiat hoidettiin päivällä niinkuin järkevät ihmiset. Kumpikaan ei tuntenut tarvetta textailla toisilleen muuta kuin lasten asioissa.

Miten lie joillekin hankalaa tuo että ero on ero.terveisin 3

Vierailija
6/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehen olisi syytä sano ihan suoraan sille katkeralle-exälleen nuo asiat? Ainakin, jos olette samoilla linjoilla, että se on häiritsevää. Kannattaa hoitaa asia kuntoon ennen kuin vauvanne syntyy, silloin on paljon muutakin ajateltavaa/huolehdittavaa/murehdittavaa kuin tuollainen.

Vierailija
7/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ex-vaimoni kanssa yhteinen lapsi. Olemme ihan hyvissä väleissä, mutta pääsääntöisesti emme ole kuin "vaihtopäivinä" yhteydessä toisiimme. Perus nuhista ja sellaisista luen useimmiten facebookin kautta, mutta isommat asiat toki ilmoitellaan.

Emme kyllä ole kavereita, siis emme ole eron jälkeen tehneet mitään yhdessä tai juurikaan keskustelleet muista asioista kuin lapsemme asioista. Onko ap:n miehellä joku erityinen syy pysyä kaverina tälle naiselle? En siis tarkoita että pitäisi polttaa sillat, mutta eikä sitä voisi vain toimia vanhempina lapselle ilman kaveruutta?

Vierailija
8/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:22"]Käskin jo pistää puhelimen mykäksi iltaisin, että saadaan edes yörauha.

[/quote]Kuuluuko teidän suhteeseen muutenkin, että puolisot _käskevät_ toisiaan? Vai sinä vaan annat käskyjä miehelle?

Vierailija
9/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää... mulla on ex:n kanssa yhteinen lapsi, me hoidetaan lasta koskevat asiat sähköpostilla.. joskus tekstarilla tyyliin monelta tuut hakemaan tai tuon siihen ja siihen aikaan.

Miehellä on yhteinen lapsi ex:n kanssa ja he ei pidä sitäkään vähän yhteyttä. Poika kulkee kahden kodin väliä (viikko-viikko systeemillä) itsenäisesti aina koulun jälkeen maanantaisin vaihtaa kotia :) joskus harvoin tarvitsee olla hänen äitiin yhteydessä.

Nyt teet miehellesi selväksi että ei vastaan sen naisen mihinkään muihin viesteihin muuta kuin lasta koskeviin.. jo on sen naisen aika ymmärtää että olis parempi aloitaa oma elämä mihin ei sinun miehesi kuulu ! Jos miehesi ei tätä tee se roikkuu "teissä" lopun elämäänsä.

Vierailija
10/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ihan kamalaa olla hyvissä väleissä exäänsä. Olen kuullut, että jotkut on ihan kavereita ja ystäviäkin :O

Olkaa itsekin suhteessa vain hyvien tyyppien kanssa, niin ei tarvitse vihata ja inhota niitä eronkaan jälkeen. Miksi seurustella kuspojen kanssa, sitä minä enemmänkin ihmettelisin.

Vierailija
11/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: eksälle on sanottu. Useampaankin kertaan. Rauhoittuu aina hetkeksi, mutta sitten iso pyörä lähtee taas pyörimään ja jokainen asia on henkilökohtainen katastrofi, mikä täytyy saada raportoida miehelle. Yhtään mitään nainen ei myöskään tunnu osaavan itse päättää, päätellä tai tehdä. Kaikkeen pitäisi saada mieheltä neuvoja. Jos mies neuvoo väärin tai ei tiedä, kehtaa vielä suuttua.

Asioista ehkä joka kolmas koskee lasta ja niistä asioista ehkä joka kymmenes on sellainen, mihin oikeasti voi olettaa tarvitsevan vastauksen heti (tyyliin onko koulurepussa se ja se kirja tai onko miehellä lapsen bussikortti). Kaikki muu on lähinnä huomionhakuista ja jopa silkkaa häirintää. Mies jättääkin yleensä vastaamatta niin puheluihin kuin tekstiviesteihinkin.

Vierailija
12/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän täysin miks vituttaa...vituttas muaki. Vaikka ois yhteisiä lapsia nii ei niillä joka ikinen päivä ja varsinkaa iltasin nukkumaa mennes voi olla jotai ongelmia

Vierailija
13/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tekstaan lasten isälle lasten asioista silloin kun ne tulee mieleen. Yleensä kyllä lähetän sähköpostia, mutta monilla ihmisillä ne sähköpostitkin piippaa puhelimessa niin en tiedä onko siinä sitten eroa...Ja jos ekasta viestistä joku juttu unohtuu niin toki laitan toisen perään.

Itse toisaalta teen tätä max kerran viikossa ja vain pakollisissa asioissa. Jos tuo on jokapäiväistä niin kuulostaa oudolta. Mutta kai se on miehen tehtävä asia selvittää jos se häntä häiritsee.

Vierailija
14/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:22"]Käskin jo pistää puhelimen mykäksi iltaisin, että saadaan edes yörauha.

[/quote]Kuuluuko teidän suhteeseen muutenkin, että puolisot _käskevät_ toisiaan? Vai sinä vaan annat käskyjä miehelle?

Kuule, raskaana oleva saa olla itsekäs ja vaatia oikeutta rauhallisiin yöuniin. Jos se vaatii sitä, että pitää käskeä miestä sulkemaan puhelin yöksi, niin sitten niin teen. Eksän sanomisiin kun ei ole luottamista, sillä voi vaikka vessapaperi loppua yöllä eikä se tiedä, miten toimia...

[/quote]

Vierailija
15/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni pitää tiiviisti yhteyttä lastensa äitiin mikä on ihan ymmärrettävää. Ja ihan päivittäin soittavat tai laittavat viestiä lasten kuulumisista ja muusta. En viitsi tehdä asiasta suurempaa ongelmaa. Mies myös auttaa muuten exäänsä, tosin nyt kun tällä on toinen mies niin avuntarve on vähentynyt.

Vierailija
16/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista tarvitse sietää, teillä on oikeus kotirauhaan. Mun miehen exä yritti samaa, heidän erostaan oli jo useampi vuosi, kun me menimme yhteen. Mies ei vastaillut sen tekstareihin tai sähköposteihin. Sitten se lähetti mulle (!) sähköpostin, jossa haukkui meidät molemmat tosi törkeästi. Vietiin kytille sähköposti, häiriköinti loppui ainakin toistaiseksi siihem. Tämä exä vielä väitti mulle jättäneensä mun mieheni aikoinaan. Miksi ei sitten jättänyt meitä rauhaan? :D Tosi loogista, no hullu se varmaan onkin.

Vierailija
17/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi pitää yhteyttä niin kuin ystävä? Kysellä välillä typeriäkin tai soitella muuten vaan? Miehen vanhemmat on eronneet 30 vuotta sitten. Edelleen soittelevat kuulumisia ja tapaavat silloin tällöin uusien kumppanien kanssa. Mikä tässä on vikana?

Vierailija
18/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köh.... älä ap puutu asiaan, se on miehesi asia sanoa eksälle, että "voisitko vähän vähentää noita tekstareita ja puheluita, ei mulla ole aikaa ja halua vastata myöhään illalla johonkin tekstariin nuhakuumeen hoidosta (tai mistä eksä nyt häneltä kyselee siihen aikaan)",

Kännykän tosiaan voi panna kiinni tai äänettömälle iltaisin, että saa kotirauhan.

Mitä ilmeisimmin eksällä ei ole tukiverkostoa kovin paljoa, kun pitää entiseltä mieheltä kysellä mielipidettä tai tietoa. Mutta kuulostaa siltä, että sinä olet asiasta mustasukkainen, joten myös sinun olisi ehkä syytä kasvattaa hiukan paksumpi nahka tuossa suhteessa - kaikki yhteydenpito ei ole takertumista tai yritystä pokata eksää takaisin.

Juttele siis miehesi kanssa. Kerro tunteista, joita tiivis viestittely sinussa herättää ja kysy, mitä mies arvelee syyksi tiheään viestittelyyn. Vaivaako se häntä ollenkaan?

Kiellon tulkitseminen aggressiivisuudeksi on itse asiassa itsessään passiivis-aggressiivista. Joten siinä eksä menköön itseensä, jos ei hyväksy normaalia kieltäytymistä, vaan syyllistää siitä miehesi.

Vähintä nyt olisi rajata viestittely valveillaoloaikaan.

Vierailija
19/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:38"]

[/quote] Ei voi olla totta... *naurua*

Vierailija
20/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exät voivat olla hyvissä väleissä ja kavereita. Mutta kyllä minulla menisi ihan vain kaveriinkin hermot, jos tämä tekstailisi ja soittelisi useamman kerran viikossa täysin turhanpäiväisistä asioista ja vieläpä jos tekisi sen siihen aikaan, kun itse olen jo nukkumassa.

Ei exältä tarvitse sietää yhtään enempää tyhmää käytöstä kuin kaveriltakaan.

Ja kuten ap mainitsikin, viesti koulukirjoista tms. lapseen liittyvistä asioista ovat ok, mutta en usko että exän tarvitsee ihan joka asiasta kysyä apua entiseltä mieheltään. Ehkä olisi aika opetella itsenäistymään.