Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada miehen eksä ymmärtämään asemansa?

Vierailija
23.10.2013 |

Mies jätti eksänsä vuosia sitten. Suhteesta on yksi lapsi. Muuta yhteistä heillä ei enää ole.

Eksä katsoo oikeudekseen soitella ja tekstailla milloin tahansa ja mistä tahansa asiasta. Sunnuntai-iltana yhdeltätoista saattaa tulla useampi tekstari.

Meille on tulossa vauva ja haluaisin, että eksä ymmärtäisi viimeistään nyt, että mikäli asia ei ole _kiireellinen_ lasta koskeva, niin joko a) googlaa kuten normaalit ihmiset tai b) lähettää sähköpostia. Jos mies sanoo ei, eksä syyllistää häntä aggressiiviseksi ja vinkuu, että eikö me ollakaan kavereita, kyllä kaverit auttaa toisiaan. 

Miten tämän nyt saisi sille jakeluun asti ilman, että tarvitsee suuttua miehellekin? Käskin jo pistää puhelimen mykäksi iltaisin, että saadaan edes yörauha.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa olla yhteydessä keneen haluaa, ethän sinä voi häntä siitä kieltää.

Joku tarve hänellä olla eksäänsä yhteydessä.

Oletko varma, että erosta on vuosia tai ettei heillä ole jotain välttämättömiä hoidettavia asioita?

Mä laitoin mun eksälle sähköpostilla ositusta varten tilitietoja, kun hän pyysi. Jouduin laittaa kuusi erillistä viestiä illasta sähköpostilla, joten ainakin hänen puhelin piippasi jokunen ilta sitten aika tiuhaan :D. Mietinkin, jo että mitähän nyksä miettii, jos vielä hereillä? :D

Eipä oo tainnu nyksälleen kertoa, et meillä vielä osituskin tekemättä ja eropaperin kakkososa tuli vasta tänään eksälleni :P

Eli jospa heillä on jotain yhteistä, pakollista hoidettavaa, mitä miehesi jättänyt kertomatta?

Vierailija
42/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ei ole tarvetta "päästää irti" existä,naisillehan se tuntuu elämää suurempi ongelma aina olevan se ex-nainen. Miehelle ex on ihminen muiden joukossa,ja naiset sitten yrittää tätä "päästä jo irti" taktiikkaa. Naiset on oikeasti aika tolloja,miksi naiset haluaa että mies irtisanoo ihmisiä elämästään? Millon on huono kaveri miehellä,kauhee sisko ja takertuva ex. Aina joku (teko)syy miksi nyt miehen elämästä täytyy poistaa joku naispuolinen/nykyiselle emännälle sopimaton henkilö.

Voi todeta että se nainen joka suustaan tuollaisia ukaaseja latelee,on nainen joka on epävarma ja pelokas. Myöntäkää se,älkääkä viilatko linssiin jollain "haluamme kotirauhan" bullshitillä. Totuus kuitenkin tiedossa,kuten tässä ap:n tapauksessakin,että hän nyt ei vaan kestä ajatusta siitä että ukkonsa vehje on soutanut vanhalla venholla joskus. Deal with it 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 16:01"]

niin ja mikä asemansa? Et sä ole siihen exään nähden yhtään sen arvokkaammassa asemassa. Niillä on yhteinen lapsi myös joka on ihan yhtä tärkeä kuin se teidän tuleva lapsi. Se exä on ollut joskus sun miehellesi se maailman tärkein ihminen. Ja oikeasti ootko vähän riippuvainen siitä miehestäsi ja sen tekemisistä. Taitaa paratiisissa olla käärme.

[/quote]

Ai nykyinen puoliso ei ole arvokkaampi kuin entinen? :D Hakeudu hoitoon.

[/quote]

Hahaha, juurikin nauroin tuota samaa :D Oi Katkerat Exät, te olette niin huvittavia!

[/quote]

Ei ole kukaan toistaan arvokkaampi ihmisenä. Puolisona ehkä. Miksei eksän kanssa saisi olla ystävä? Kysy mieheltäsi, mikä tarve hänellä lähestyä tuota naista, älä sitä naista täällä siitä syytä.

Vierailija
44/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet varmaan mun eksän nyksä, joka on raskaana ja jonka lasta eksäni ei kuulemma koskaan olisi halunnut ja katuu elämässään eniten. :)

Sun miehesi kävi muuten panemassa mua pari iltaa sitten....hyvin kelpasi soutaa vanhaakin venettä. Tietenkin pitää minuun yhteyttä, kun teidän seksielämänne on kuulemma niin surkeaa ja sinä avuton sängyssä. Raskaana kuulemma vielä enemmän lahna, kuin normaalisti.

Vierailija
45/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mua oikeesti naurattaa oma ex jonka kanssa lapsi. Heillä on SOPIMUS nykyisen vaimon kanssa että minulle ei vastata viesteihin eikä varsinkaan puheluihin,ja minä en sille ukkelille soittas ikinä vapaaehtoisesti,mutta lapsen asioissa soitan herkästikin esim.jos olen ostamassa lapselle kumppareita soitan,onko hänen luonaan varakumppareita tms.

No mies kuitenkin vastaa puheluun aina kun vaimonsa on töissä/itse on töissä ja saatetaan puhua 40min lapsen arjesta ja ihan oikeasti koko puhelu koskee lapsen elämää,ei meillä muuta yhteistä ole ollut vuosiin (syy eroon). Tää vaimo vaan ei vuosienkaan jälkeen älyä tätä vaan hankaloittaa meidän vanhempien kanssakäymistä siten että mies ei saa vastata mun puheluihin tms ja sitten mies tekstaa "salaa". Mut yritettiin myös saada kirjoittaa jtn hemmetin paperia että en saa ottaa yhteyttä exääni muuten kun vaimon kautta.:D

Naurettavaa,ja säälittävää. Ja on mun exäki kyllä tavan ressukka kun ei uskalla sanoa vaimolleen että häntä kiinnostaa lapsemme asiat. Heillä ei ole yhteisiä lapsia mutta toivon että tulisi,että tää vaimo tajuais miten tärkeää vanhempien kommunikointi on. Me ei kuitenkaan tavata missään,enkä soittele yöllä (paitsi kerran ensiavusta) eikä mulla ja exällä ole tunteita. Ex pitää yllä kuitenkin jtn ihmekulissia ja mietin,kuin kauan se meinaa jaksaa. Muutama vuos ainakin jatkunut nyt näin,että saas nähä koska exä ottaa isyytensä kaapista.:D

Ai niin ja kun "vaihdetaan lapset" ja vaimo on mukana,ex on hyvin viileä ja tyly,jopa inhottava. Kun vaimo ei ole mukana,ex on yhtä hymyä ja kyselee multa miten on menny lapsella ja kertoo myös mitä aikovat tehdä. Mulla on siis salainen vanhemmuuskumppanuus exän kanssa (huoh).:) Mun nykyinen aviomieheni ei ymmärrä exääni ollenkaan,ja joskus vähän mietitty että mitenkähän onnellinen suhde voi olla,jos pitää esittää kumppanilleen jtn aivan muuta.:(

Vierailija
46/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 19:30"]

No kyllä mua oikeesti naurattaa oma ex jonka kanssa lapsi. Heillä on SOPIMUS nykyisen vaimon kanssa että minulle ei vastata viesteihin eikä varsinkaan puheluihin,ja minä en sille ukkelille soittas ikinä vapaaehtoisesti,mutta lapsen asioissa soitan herkästikin esim.jos olen ostamassa lapselle kumppareita soitan,onko hänen luonaan varakumppareita tms.

No mies kuitenkin vastaa puheluun aina kun vaimonsa on töissä/itse on töissä ja saatetaan puhua 40min lapsen arjesta ja ihan oikeasti koko puhelu koskee lapsen elämää,ei meillä muuta yhteistä ole ollut vuosiin (syy eroon). Tää vaimo vaan ei vuosienkaan jälkeen älyä tätä vaan hankaloittaa meidän vanhempien kanssakäymistä siten että mies ei saa vastata mun puheluihin tms ja sitten mies tekstaa "salaa". Mut yritettiin myös saada kirjoittaa jtn hemmetin paperia että en saa ottaa yhteyttä exääni muuten kun vaimon kautta.:D

Naurettavaa,ja säälittävää. Ja on mun exäki kyllä tavan ressukka kun ei uskalla sanoa vaimolleen että häntä kiinnostaa lapsemme asiat. Heillä ei ole yhteisiä lapsia mutta toivon että tulisi,että tää vaimo tajuais miten tärkeää vanhempien kommunikointi on. Me ei kuitenkaan tavata missään,enkä soittele yöllä (paitsi kerran ensiavusta) eikä mulla ja exällä ole tunteita. Ex pitää yllä kuitenkin jtn ihmekulissia ja mietin,kuin kauan se meinaa jaksaa. Muutama vuos ainakin jatkunut nyt näin,että saas nähä koska exä ottaa isyytensä kaapista.:D

Ai niin ja kun "vaihdetaan lapset" ja vaimo on mukana,ex on hyvin viileä ja tyly,jopa inhottava. Kun vaimo ei ole mukana,ex on yhtä hymyä ja kyselee multa miten on menny lapsella ja kertoo myös mitä aikovat tehdä. Mulla on siis salainen vanhemmuuskumppanuus exän kanssa (huoh).:) Mun nykyinen aviomieheni ei ymmärrä exääni ollenkaan,ja joskus vähän mietitty että mitenkähän onnellinen suhde voi olla,jos pitää esittää kumppanilleen jtn aivan muuta.:(

[/quote]

Mahtaa olla todella ikävää lapsille, kun vanhemmat ei tule toimeen silloin kuin äitipuoli on paikalla. Tulee lapsille helposti käsite "ilkeä äitipuoli".

Vierailija
47/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mahtaa olla todella ikävää lapsille, kun vanhemmat ei tule toimeen silloin kuin äitipuoli on paikalla. Tulee lapsille helposti käsite "ilkeä äitipuoli".

Vierailija
48/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 19:55"]

[/quote]

[/quote]

No minä en voi tälle mitään. Hymyilen ja olen ystävällinen,niin kuin aina "vaihdossa" mutta kyllä se exän jäänaama taittaa enimmän ilon poskiltani.:) Tottakai lapsi huomaa ettei uusi vaimo perusta tuon taivaallista,ja sitä aina valittelee mutta olen lohduttanut häntä sillä,ettei se ole lapsen huolena sitä murehtia jos aikuiset kinaa.:) Hyvin hankala aihe,varon aina mitä puhun vaimosta lapsen kuullen etten ruoki lapsen luuloa siitä,ettei hänestä tykätä.

Tosin aika selväähän se lapselle jo on kun on vuosia siellä käynyt ja kuunnellut miten vaimo kiukuttelee kun lapsi on syönyt viimeisen vanukkaan tai miten lapsi ei anna hänen nukkua. Ei lapset ole tyhmiä,huomaanhan minäkin exän jäisen asenteen ja lapsi huomaa eron,millainen isä on kun vaimo on siinä,ja lapsi ilman muuta yhdistää mistä isän kylmyys johtuu.

Huumorin kautta mä tätä koitan luovia mutta onhan se nyt selvää että naurettavan itsestään ihminen tekee jos lapsi koetaan kilpailijaksi tai sen lapsen äiti.. Syytön minä oon siihen että hän otti miehen jolla on lapsi,en ymmärrä miksi jos asia on niin mahdoton sietää.Jos saisin valita,en olisi tehnyt lasta exän kanssa mutta nyt näillä mennään.:) 

Vierailija
49/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika tossukka mies kun ei saa tuolle selvästi omistuksenhaluiselle eksälleen tehtyä selviä rajoja. pahinta, että uudessa suhteessa on vauva.

jokainen tajuaa lasten asioihin liittyvän yhteydenpidon, mutta ei tuossa ole siitä kyse. sillä naisella ei ole käytöstapoja eikä omaa elämää.

hupaisia myös tämän ketjun omistavat eksät. naisten kateutta ja kiusantekoa parhaimmillaan.

Vierailija
50/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas katkerat exät vinkuvat. Oi kuinka se ex on aina se ykkönen miehen elämässä, miehen pitäisi pitää exän kuvaa kehyksissä uuden kodin hyllyllä, eikö vain? Miehen uusi puoliso on tietysti huora ja kodinrikkoja, vaikka ex olisi itse jättänyt miehensä ja siitäkin erosta olisi kymmenen vuotta aikaa. Hupaisaa porukkaa. Kiristääkö pipoa, kun ette ole enää ex-miehenne ykkösnaisia?

Vierailija
51/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tuntuu olevan ap:n ja miehensä välinen, miehellehän eksän soittelut ja viestit eivä tunnu olevan ongelma. Jos mies ei halua edes pitää edes pientä välimatkaa eksäänsä, niin mistä se johtuu?

Vierailija
52/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 20:37"]

Täällä taas katkerat exät vinkuvat. Oi kuinka se ex on aina se ykkönen miehen elämässä, miehen pitäisi pitää exän kuvaa kehyksissä uuden kodin hyllyllä, eikö vain? Miehen uusi puoliso on tietysti huora ja kodinrikkoja, vaikka ex olisi itse jättänyt miehensä ja siitäkin erosta olisi kymmenen vuotta aikaa. Hupaisaa porukkaa. Kiristääkö pipoa, kun ette ole enää ex-miehenne ykkösnaisia?

[/quote]

KYLLÄ!!!Juuri tästä on kyse...:D 

(freak...)

Vierailija
53/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 20:37"]

[/quote]

Tämä ketju on kylläkin omistettu munattomille ex-miehille jotka ovat hukanneet pallinsa jonnekin ex vaimon ja nykyisen vaimon väliin. Akat repii toisiaan hiuksista kun miehet istuu avuttomina peukku persiissä ja hukkaavat isyytensä. Naiset on kuvottavia toisiaan kohtaan näkeehän sen täälläkin???

Vierailija
54/84 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö siis haluaako myös sun miehesi katkaista ystävyyden eksään? Vai sinäkö pelkästään? Uskaltaako miehesi edes rehellisesti kertoa haluavansa  jos tietää sun asenteen olevan tuo?

Mä olen ihan oikeasti hyvä kaveri mun eksän kanssa. Ja myös hänen uuden kumppaninsa. Rakkaus kariutui, ystävyys jäi. Hyviä ystäviä ei ole koskaan liikaa. Milloin naisista tuli noin epävarmoja?

Vierailija
55/84 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja senhän huomaa kun mies hiippailee kylppäriin textaamaan ja kohta taas puhelin piipaa, exän naama vilahtaa näytöllä. "

Ohis mutta hihitin tolla kommentille kauan. Vaikka oikeasti. Kyllä ärsyyntyisin jos äijällä näkyisi eksän pärstä vähän väliä näytöllä!

Vierailija
56/84 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:22"]Käskin jo pistää puhelimen mykäksi iltaisin, että saadaan edes yörauha.

[/quote]Kuuluuko teidän suhteeseen muutenkin, että puolisot _käskevät_ toisiaan? Vai sinä vaan annat käskyjä miehelle?

[/quote]

OT mutta olen minäkin _käskenyt_ miestäni laittamaan puhelimensa äänettömälle ruokailujen ajaksi. Hän tekee töitä kotona, ja se puhelin piipittäisi muuten koko ajan. Hän itse ei tajunnut asian häiritsevän minua, ei vaikka sanoin siitä useasti, ennenkuin _käskin_ häntä laittamaan sen äänen pois. Usein myös mies _käskee_ minua tekemään jotain jonka tekemistä olen viivytellyt.

Ei voi ihmistä häiritä yksi sanamuoto noin paljoa.

Vierailija
57/84 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen näitä ketjuja ja osaa kommenteista ihan tosissaan. Olen itse ollut äitipuoli kohta 15v ja minä jopa monesti sanon miehelle, että pitäisiköhän sun jutella lapsen äidin kanssa (lapseen liittyvissä asioissa, lapsi asuu meillä.) Olen myös miehen exän kanssa kaksin sumplinut lapsen vienti/hakukuvioita, istuttu kahvilla puolin jos toisin lasta kuskatessa, käyty katsomassa yhdessä lapsen koulun juhlia, vietetty rippijuhlat porukalla siten, että minä hoidin tarjoilut jne. Mä en usko että kukaan meistä olisi jaksanut 15v kestänyttä kyttäämistä, vihanpitoa ja piruilua. Kivempaa on ollut kun on tajunnut että miehellä on menneisyys ja se nyt vaan sattuu vaikuttamaan tähänkin päivään. Ja miehen exän kanssa on ollut helppo toimia vaikka ollaan ihan erilaiset ihmisinä: kumpikaan ei ole kuitenkaan toista huonompi. Järki käteen.

Vierailija
58/84 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:25"]

Öö siis haluaako myös sun miehesi katkaista ystävyyden eksään? Vai sinäkö pelkästään? Uskaltaako miehesi edes rehellisesti kertoa haluavansa  jos tietää sun asenteen olevan tuo?[/quote]

Mies haluaisi keskustella eksänsä kanssa vain lasta koskevista asioista, ei ottaa kantaa milloin mihinkin henkilökohtaiseen kriisiin. Mies myös näyttää minulle heidän sähköpostejaan ja tekstiviestejään, että katso nyt sinäkin mitä tuolta taas tulee. Mies ei ota yhteyttä eksäänsä kuin ehkä kerran viikossa, lähinnä sopiakseen lapsen kulkemisista.

Väleissä voidaan ja halutaankin olla nimenomaan lapsen takia, muuhun ei ole tarvetta. Mies ei halua eksältään mitään, mutta eksä haluaa mieheltä vähän väliä jotain. Suhde on siis hyvin yksipuolinen: toinen vaatii asioita, joihin hänellä ei ole mitään "oikeutta" enää ja kun ei haluamaansa saa, saa mies kuulla kunniansa.

Ap

Vierailija
59/84 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:22"]Käskin jo pistää puhelimen mykäksi iltaisin, että saadaan edes yörauha.

[/quote]Kuuluuko teidän suhteeseen muutenkin, että puolisot _käskevät_ toisiaan? Vai sinä vaan annat käskyjä miehelle?

[/quote]

Sieltä taisi löytyä yksi eksä ;D

Vierailija
60/84 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miehesi asia se on se asema näyttää sille eksälleen. Minä sanoisin moiselle, että ala toimeen tai kohta on kaksi eksää mutta minusta ei tule kuulemaan mitään.

Noin mä sanoisin.