Miten saada miehen eksä ymmärtämään asemansa?
Mies jätti eksänsä vuosia sitten. Suhteesta on yksi lapsi. Muuta yhteistä heillä ei enää ole.
Eksä katsoo oikeudekseen soitella ja tekstailla milloin tahansa ja mistä tahansa asiasta. Sunnuntai-iltana yhdeltätoista saattaa tulla useampi tekstari.
Meille on tulossa vauva ja haluaisin, että eksä ymmärtäisi viimeistään nyt, että mikäli asia ei ole _kiireellinen_ lasta koskeva, niin joko a) googlaa kuten normaalit ihmiset tai b) lähettää sähköpostia. Jos mies sanoo ei, eksä syyllistää häntä aggressiiviseksi ja vinkuu, että eikö me ollakaan kavereita, kyllä kaverit auttaa toisiaan.
Miten tämän nyt saisi sille jakeluun asti ilman, että tarvitsee suuttua miehellekin? Käskin jo pistää puhelimen mykäksi iltaisin, että saadaan edes yörauha.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:25"]
Öö siis haluaako myös sun miehesi katkaista ystävyyden eksään? Vai sinäkö pelkästään? Uskaltaako miehesi edes rehellisesti kertoa haluavansa jos tietää sun asenteen olevan tuo?[/quote]
Mies haluaisi keskustella eksänsä kanssa vain lasta koskevista asioista, ei ottaa kantaa milloin mihinkin henkilökohtaiseen kriisiin. Mies myös näyttää minulle heidän sähköpostejaan ja tekstiviestejään, että katso nyt sinäkin mitä tuolta taas tulee. Mies ei ota yhteyttä eksäänsä kuin ehkä kerran viikossa, lähinnä sopiakseen lapsen kulkemisista.
Väleissä voidaan ja halutaankin olla nimenomaan lapsen takia, muuhun ei ole tarvetta. Mies ei halua eksältään mitään, mutta eksä haluaa mieheltä vähän väliä jotain. Suhde on siis hyvin yksipuolinen: toinen vaatii asioita, joihin hänellä ei ole mitään "oikeutta" enää ja kun ei haluamaansa saa, saa mies kuulla kunniansa.
Ap
[/quote]
Hassua täällä kaikki puuttuu sun sanomaan käskin miehen pitää puhelimen äänettömälle. Mutta kukaan ei puutu siihen miten exä vaatii mieheltä asioita, käskee häntä olemaan henkilökohtainen "terapeutti" ja jos siihen ei suostuta niin raivoaa.
Taitaa nyt olla paljon naisia liikkeellä jotka ovat exiä tai pelkäävät päätyvänsä exäksi.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:45"]
Eihän se sun mies ole selkeästikään päästänyt irti =D
[/quote]
Pakkohan sen on eksänsä kanssa puhua, kun niillä nyt sattuu olemaan se lapsi.
Ap
[/quote]
No taitavat vaan kuitenkin puhua paljon muustakin..... Ei yksi lapsi voi noin paljon asioiden hoitoa aiheuttaa...
[/quote]
Ei aiheutakaan, ja eksä se on joka yrittää passuuttaa kaikella mahdollisella. Mutta sä varmaan toivot, että niillä on joku kuuma salasuhde mun selkäni takana. Oi voi, ei ole.
Ap
[/quote]
En suinkaan, mutta toivon, että jos ei tuo tilanne muutu, teet itse asialle jotain.
[/quote]
Niin teenkin. Sanoin miehelle, että hän voi hoitaa asian hyvällä tai minä hoidan asian ytimekkäästi. Antaa miehen vielä yrittää.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:04"]
No kerro. Rupes kiinnostaan. Vai miten itse tilanteen ratkaisisit?
[/quote]
Se on ihan sen miehen asia ratkaista ongelma, jos hän sellaisen näkee. Jos ei näe, ei pitäisi olla sullekaan ongelma. Jos taas näkee, mutta ei saa sanotuksi, niin sitten on sellainen tossukka, että itse en katselisi.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:45"]
Eihän se sun mies ole selkeästikään päästänyt irti =D
[/quote]
Pakkohan sen on eksänsä kanssa puhua, kun niillä nyt sattuu olemaan se lapsi.
Ap
[/quote]
No taitavat vaan kuitenkin puhua paljon muustakin..... Ei yksi lapsi voi noin paljon asioiden hoitoa aiheuttaa...
[/quote]
Ei aiheutakaan, ja eksä se on joka yrittää passuuttaa kaikella mahdollisella. Mutta sä varmaan toivot, että niillä on joku kuuma salasuhde mun selkäni takana. Oi voi, ei ole.
Ap
[/quote]
En suinkaan, mutta toivon, että jos ei tuo tilanne muutu, teet itse asialle jotain.