Montako sakkoa voi saada jos pysäköi 5pv ajaksi 24h paikalle?
Kokemusta kellään?
Kommentit (13)
2 sakkoa, 2 päivää aina aikaa siirtää auto
ennen aina niin ihana "lappu liisa"
Onko siinä maksullinen pysäköinti vai kiekollinen?
Kiekollinen 24h on yhtä tyhjän kanssa. Laitoit kiekon mihin asentoon tahansa, ei siitä voi sakottaa. Kaupungissani on 1 tällainen parkkialue (jota en mainosta) ja siitä harva tietää onneksi. On erään terveysaseman lähellä, mutta vähän sivummalla. On myös keskusta-alueella. Itse parkkeeraan sinne, jos tarvitsen pidempää säilytystä. 1km asemalle, joten matkatavaroiden kanssa ei kätevin mahdollinen, mutta kyllä tuon matkan jaksaa.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:51"]
Kiekollinen 24h on yhtä tyhjän kanssa. Laitoit kiekon mihin asentoon tahansa, ei siitä voi sakottaa. Kaupungissani on 1 tällainen parkkialue (jota en mainosta) ja siitä harva tietää onneksi. On erään terveysaseman lähellä, mutta vähän sivummalla. On myös keskusta-alueella. Itse parkkeeraan sinne, jos tarvitsen pidempää säilytystä. 1km asemalle, joten matkatavaroiden kanssa ei kätevin mahdollinen, mutta kyllä tuon matkan jaksaa.
[/quote]
todellakin voi ja sakoitin useasti -3-
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:51"]
[/quote]
Kyllä voi sakottaa. Nykyään otetaan valokuvat, niillä voidaan todistaa ettei auto ole liikkunut.
Tuskin yhtään sakkoa, pysäköintivirhemaksun voi kyllä saada jos joku valvoja kyttää autoasi ja pystyy jotenkin todentamaan sen olleen paikoillaan yli 24h kerrallaan. Valokuvissa näkyvä auton ympärillä oleva koskematon lumi toimii melko hyvin todisteena.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:57"]
Tuskin yhtään sakkoa, pysäköintivirhemaksun voi kyllä saada jos joku valvoja kyttää autoasi ja pystyy jotenkin todentamaan sen olleen paikoillaan yli 24h kerrallaan. Valokuvissa näkyvä auton ympärillä oleva koskematon lumi toimii melko hyvin todisteena.
[/quote]
Itse asiassa todisteeksi riittää renkaan asento.
Eiköhän se siirretä veke, jos on useamman päivän keilletyllä paikalla.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:26"]
Eiköhän se siirretä veke, jos on useamman päivän keilletyllä paikalla.
[/quote]
No eihän tossa edes ehdi sen ensimmäisen pysäköintivirhemaksun eräpäivä tulla vastaan niin miten ihmeessä se voitaisiin siirtää?
Varmistin asiantuntijalta. Kolme pysäköintivirhemaksua. Auto voidaan siirtää 48 h ensimmäisestä pysäköintivirhemaksusta. Silloin joutuu maksamaan sekä viehemaksut että siirtokustannukset.
Käsittääkseni vain yhden, mutta ehkä voi myös saada autonsa hinatuksi pois paikalta, jolloin takaisin lunastaminen tuleekin hiukan kalliimmaksi.