Hiusten leikkaus ENNEN vai JÄLKEEN värjäyksen?
Miten päin esim.kampaamoissa tehdään? Kannattaako ensin leikata ja sitten vasta värjätä?
Kommentit (9)
Kampaamoissa yleensä värjätään ensin (missä ei ole mitään järkeä..). Mutta itse tosiaan myös hoidan ensin leikkauksen ja värjään kotona sitten jälkeenpäin itse.
Itse olen ollut siinä uskossa, että hiukset leikataan hiusten värjäysten jälkeen sen vuoksi, että latvat saattavat vielä rähjääntyä hiusväristä. Eli siistein lopputulos tulee värjäämällä ja sitten leikkaamalla.
Ei sillä oikeastaan ole mitään väliä kummin päin tehdään. Jos ei leikata paljon, niin yleensä laitetaan väri, koska hiukset kuitenkin leikataan mieluiten pestyinä ja kosteina, ja siinähän ne on värin jäljiltä valmiiksi sitä. Muuten täytyisi erikseen ensin pestä, pyyhekuivata, sitten leikata, ja taas pesuja värin takia.
Mutta kyllä jos pitkä tukka leikataan lyhyeksi, niin monet kampaajat leikkaa ensin ainakin noin karkeasti pituutta pois, ettei tosiaan tarvi käyttää isoa määrää väriä pitkään tukkaan, joka leikataan pois. Usein silloinkin varsinainen muotoiluleikkaus tehdään värin jälkeen.
Itse kampaajana leikkaan yleensä värjäyksen jälkeen jos on tarkoitus vain siistiä mallia. Esim. väri ja raidat asettuu kivemman näköiseksi kun niitä voi siinä vielä leikkaamalla "muokata". Jos on kyse kunnon mallinmuutoksesta, silloin tietenkin kannattaa leikata ensin, ei mene väriä hukkaan ja väri on helpompi suunnitella suoraan uuteen kampaukseen. Jos kyse on kahdesta erillisestä käyntikerrasta sen voi oikeastaan tehdä kummin päin vaan.
Niin siis ajattelin nyt itse leikellä ja värjätä kun tili on niin nollissa..mietinpä vaan onko väliä miten päin teen? Mulla on vähän kerrostettu malli joten latvoja saa saksittua itsekin aika hyvin,pituudesta ehkä pari senttiä pois.ap
Asiakkaana olisin sitä mieltä, että olisi paras leikata vasta värjäyksen jälkeen. Saa mahdolliset hapsuttuneet kuivat latvat pois. Ja sitten voi tarkastella, miten uusi väri asettuu kasvojen ympärille ja millainen kampaus uuden värin myötä olisi edullisin ajatellen hiusten pituutta, paksuutta ja kasvojen muotoa. Värillä voi nimittäin olla yllättävän paljon vaikutusta pukevaan kampaukseen.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 09:48"]
Kampaamoissa yleensä värjätään ensin (missä ei ole mitään järkeä..). Mutta itse tosiaan myös hoidan ensin leikkauksen ja värjään kotona sitten jälkeenpäin itse.
[/quote] No onhan siinä se järki että ei tarvi tehdä kampausta kahdesti, eikä lähteä väripörröpäänä kampaamosta.
Minun kampaaja leikkaa sekä ennen, että jälkeen. Ensin suurpiirteinen naps naps huonokuntoiset pois ja värjäyksen jälkeen vasta tarkempi muotoonleikkaus
Oman kokemuksen mukaan tukka leikataan aina värjäyksen jälkeen. Outoa sikäli, että kallista ainetta menee ihan hukkaan etenkin, jos leikataan reilusti...joskus olen tehnyt niin, että olen käynyt ensin pelkässä leikkuussa ja se jälkeen värjäämässä, on tullut halvemmaksi!