Miten on mahdollista, että joillakin on flunssa?
Siis nyt kun koronaohjeita on noudatettava niin eihän flunssatkaan silloin tartu. Vai onko jotkut ihmiset niin tyhmiä etteivät puolen vuoden harjoittelullakaan ole oppineet?
Kommentit (21)
Joillain ihmisillä on esimerkiksi lapsia joihin ei voi pitää 2m turvavälejä ja jotka ei itse osaa noudattaa hygieniaohjeita toisten lasten kanssa.
Eivät kaikki osaa ottaa vastuuta omasta terveydestään ja pitää huolta vastustuskyvystään. Siksi tarvitaan ohjeistuksia, koska osa ihmisistä tarvitsee holhousta. Monet aikuisetkin.
Yksin elävän aikuisen ei tosiaan nyt ns. kuluisi saada flunssaa, jos noudattaa kaikkia varotoimia, se on totta.
Mutta lapsiperheissä flunssat kiertää.
Jotkut flunssat eivät tarttuakseen tarvitse 15min altistusta ja alle kahden metrin turvaväliä.
Kuka ja missä niitä nyt noudattaa?
Työpaikan menoa, suuressa toimistossa kun katselee, unohtaa itsekin välillä koko koronan.
Ihminen voi vilustua ihan itsekseenkin. Ei kaikki flunssat ole virusperäisiä.
Jotkut meistä käyvät töissä ja saavat flunssan ihan entiseen tapaan huolimatta ahkerasta käsienpesusta. Joo varmaan jos makaa työttömänä kotona niin voi välttyä.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, tällasta mutua...
Minä olen ollut tammikuun puolivälistä kotona ja on nyt nuhaa ja flunssaa. Kyllä ne taudit pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki lisää, mitkä flunssat ei ole virusperäisiä ja lähteet, kiitos.
Asun ulkomailla, korona jyllää tehokkaammin kuin Suomessa, turvatoimet ovat tujummat (esim aina kaupassa käydessä maski jne). Itse sain flunssan, en tiedä mistä. Käyn töissä, noudatan 2m turvavälejä, käytän sitä maskia kaupassa ja pesen käsiä ahkerasti niin kuin aina muutenkin. Harvoin saan edes sitä flunssaa, mutta kuka tietää mistä se tuli... Lapseni sai sen minulta. Ja odotan että hän tuo koulusta kotiin jotain pöpöjä syksyn mittaan, koska koulussa ja kavereiden keskuudessa ne pöpöt leviää kulovalkean tavoin.
Flunssan saa jo kaupassa pikaisesti käymällä, tai kun vie roskia ulos, tai koskettaa huomaamattaan jotain pintaa, eikä muista pestä käsiä tai käyttää käsidesiä.
Flunnsaa pyörii joka puolella, mutta koronaa pyörii vain tietyillä paikkakunnilla.
Moni flunssa tarttuu herkemmin kuin korona.
Meillä on koululaisilla sellaista pikkuflunssaa, että normaalioloissa olisivat ehkä 1-2 päivää poissa koulusta, mutta nykyohjeistuksella kotona ollaan viikko tai ylikin.
Mutta totta se on, että jos kaikki noudattaisivat koronaohjeistusta niissä määrin kuin oma elämäntilanne huomioon ottaen on mahdollista, olisi niitä flunssiakin varmasti vähemmän.
Mutta kun on ihmisiä, joiden mielestä ne normaalit flunssat eivät vaikuta kenenkään elämään millään tavalla.
Olen yksinasuva ja justiinsa oli viime viikonloppuna flunssa. Käsidesin kanssa pelannut enemmän kuin koskaan. Ketään en viikonloppuna tavannut, että kaipa se sitten työpaikalta tuli. Jossa tosin kukaan ei ollut kipeänä. Ehkä lenteli ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ja missä niitä nyt noudattaa?
Työpaikan menoa, suuressa toimistossa kun katselee, unohtaa itsekin välillä koko koronan.
Eikös nyt olla etätöissä pääosin. Ainakin suurissa it-alan firmoissa.
Vähemmän on perus flunssia tai muitakaan tauteja tullut ainakaan meidän perheelle tänä vuonna. Viimeksi oli alku vuodesta ennen korona-rajoituksia ja nyt kun koulut alkoi tuli lapsille nuhaa.
Miehen 15 ja 12 v lapsilta. Enkä ihmettele, kun kaivavat persettä ja nenää koko ajan jompi kumpi, ja sitten pyyhitään niitä paskasormia joka paikkaan. Mun pitäisi elää kumipuvussa jos meinaisin etten heiltä mitään saisi.
Flunssat tarttuvat helposti. Lapset käyvät koulussa ja sieltä tuovat kotiin. Perheellinen tietää, että on ihan tuurista kiinni, mitä tauteja kotiin tulee, korona vai jotain tutumpaa.