Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako täällä kukaan auttaa mua miten ulkomaille haetaan tekemään maisteria?

Vierailija
22.10.2013 |

LLM?

Hjälp.... Kenelläkään akateemisella kunnianhimoisella kokemusta? Vai osaatteko jauhaa muusta kuin joutavista asioista?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 20:04"]

LLM?

Hjälp.... Kenelläkään akateemisella kunnianhimoisella kokemusta? Vai osaatteko jauhaa muusta kuin joutavista asioista?

[/quote] Ulkomaat on iso paikka, menee akateemisellakin sormi suuhun.

Vierailija
2/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit jonkun tumman tyypin, joka ei puhu suomea, mutta kaipaa ihan selvästi kotiinsa. Kuksit sen kanssa ja lähdette miehen kotimaahan, kun olet pamahtanut paksuksi. Sitten koulutatte kersan vallan yliopistossa asti. Tadaa! Maisteri on tehty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 20:04"]

LLM?

[/quote] Maisterin tekeminen alusta asti on vaikeaa kun ei hedelmoityshetkella voi olla varma mika siita tulee. Keskity sinakin vain jonninjoutaviin, paljon helpompaa. 

Vierailija
4/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että pelkkiä aivottomia lähihoitsuja ja sihteerikköjä palsta täynnä. Kivat teille

Vierailija
5/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ensin, mitkä maat kiinnostavat, niillä täällä voi joku osata auttaa. Onko sinulla on kandin tutkinto suoritettu? Mikä on LLM?

Vierailija
6/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 20:17"]

Arvasin, että pelkkiä aivottomia lähihoitsuja ja sihteerikköjä palsta täynnä. Kivat teille

[/quote]

Ei kun mä olen jo maisteri. Lällällää! Mistäs sulle saatais?

3

Vierailija
7/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos haluaa apua ja neuvoja, ei kannata olla ikävä avauksen lukijoille, tyyliin "Vai osaatteko jauhaa muusta kuin joutavista asioista?"

Netistä löytyy ohjeita miten hakea korkeakouluun johon haluat (Sorbonne, LSE, Juillard, Yale ...). 

Emme tiedä millä alalla olet, mutta varmaan olet nykyisissä opinnoissasi saanut käsityksen siitä minkä korkeakoulun maisteriohjelma on sinun alallasi vaativin ja sitä kautta antoisin. 

Vierailija
8/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, vitsi olet typerä. Niin olen minäkin maisteri... Mutta haluan KV- tutkinnon myös. 

6, kiitos. Lontoo ja jenkit kiinnostaa.

ap

Vierailija
9/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittiyliopistoiden omilta sivuilta löytyy samoin kuin hakuohjeet. Tsemppiä!

Vierailija
10/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 en ota tätä palstaa niin vakavasti, että turha nipottaa. Noista varmasti LSE lähinnä. Netistä ei todella löydy käytännön vinkkejä miten asiat oikeasti menevät... ap

Vierailija
11/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen vielä, googlaa rankingit Britanniassa, löytyy hyvin.

Vierailija
12/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 20:21"]

3, vitsi olet typerä. Niin olen minäkin maisteri... Mutta haluan KV- tutkinnon myös. 

6, kiitos. Lontoo ja jenkit kiinnostaa.

ap

[/quote] USAssa opiskeluun saat varata vahintaan $50000/vuosi. Jenkit asuvat vain itarannikon pohjoisosissa, muuallakin on hyvia yliopistoja.

Vierailija
13/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa opiskelemaan hakiessa (jos siis hakee maisteriohjelmiin) keskeisessä asemassa ovat GRE-testit, joilla testataan, kuinka jonkin alan kandiasiat ovat hallussa. Selvitä siis, mitä GRE-testejä haluamallesi alalle vaaditaan.

Vierailija
14/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä väittäisin, että nykyisin netistä löytyy kaikki. Itse menin tässä katsomaan erään australialaisen yliopiston sivuja eikä kovin vaikea ollut löytää kohtaa, jossa oli hakuohjeita ulkomaisille opiskelijoille.

Etusivulta löytyi Courses, sen alta International Student Information, sitten Entry Requirements, How to Apply ja niin edelleen. Haluamissasi yliopistoissa on varmasti samanlaisia kohtia nettisivuillaan. Joudut todennäköisesti ottamaan yhteyttä opintoneuvojaan. Ihan pelkällä yhden lomakkeen täytöllä et oppilaaksi pääse. Sinun täytyy myös läpäistä kielikoe riittävän hyvällä arvosanalla.

Lukemista ja selvittelytyötä sinulla tulee riittämään, mutta jos todella haluat, niin näet vaivaa sen eteen. Hakuprosessi on testi siitä, kuinka hyvin tulet kyseisessä yliopistossa pärjäämään.

Vierailija
15/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae jatko-opiskelemaan jos kerran oot jo maisteri. Voit saada jopa rahaa opiskelusta, kätsyä. Siitä vaan tutustumaan..

Vierailija
16/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh mikä provo, jos ei osaa itse kävellä kansainvälisten asioiden toimistoon kotimaan yliopistossa, niin ei ehkä kantsi lähteä ulkomaille ollenkaan. :D

Jokainen edes kandiksi asti opiskellut osaa katsoa oman yliopistonsa sivuilta vinkkejä ja ohjeita tähän + mahdolliset stipendi- ja apurahakuviot selvittää siinä sivussa. Ja jos olisit jo OTM, niin nämä asiat pitäisi olla selvää pässinlihaa. Ja tietäisit taatusti, mikä pelin henki on. Kuvetta kaivamalla saa LL.M:n, oikeasti fiksut tekee väitöksen.

Vierailija
17/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä vieläkö unelmoit? ;) Kertauksena voit lukea viime vuoden vastauksesi.

http://www.vauva.fi/keskustelu/1656786/ketju/toteutuuko_unelmani_ikina_llm_tutkinnon_opiskelemi

Vierailija
18/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistojen sivuilla on kyllä tarkat ohjeet.

t. kaksi tutkintoa kahdessa Euroopan maassa tehnyt

Vierailija
19/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Sosiaalisesti kyvytön ap haluaa Ulkomaille opiskelemaan ja kysyy asiaa vauvapalstalta. En kyllä usko että mitään maiserintutkintoa sinulla edes on.

Vierailija
20/25 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato suoraan haluamasi yliopiston sivulta. Ei ole olemassa mitään yleispätevää ohjetta. Harvassa maassa on yhteishakua Suomen tapaan, vaan yliopistot valitsevat opiskelijansa itse omilla kriteereillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi