Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä ja testamentti

Vierailija
22.10.2013 |

Miesystävävän kanssa oltu 8 vuotta ja hän on alkanut ehdotella että tekisin testamentin varoistani hänen lapsilleen. Olen itse lapseton koska miesystävä ei ollut halukas toiselle kierrokselle. Tuntuu todella pahalta että hän ei halunnut enään uusia lapsia, mutta nyt hän haluaisi kuitenkin rahani ja omaisuuteni lapsilleen. Tullut tunne että myin kaiken ja muutan vuokralle ja matkustelen rahani. Olen 44 vuotias ja nämä lapset 12 ja 13v.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen kuvio. Sinä nyt voit testamentata omaisuutesi ihan kelle haluat. Mies ei sitä päätä ja minusta on erikoista, että tuommoista edes ehdottelee, jos lapset eivät edes asu teillä.

Suosittelen kyllä tekemään testamentin, mutta mieti tarkasti sydämelläsi, että kelle haluat omaisuutesi menevän. Voithan toki jättää miehen lapsille vaikka vanhan polkupyöräsi ja toiselle vaikka suksesi, jos se tuntuu sopivalta :) Merkittävät rahat sinne sitten, minne sydän sanoo. 

Ette ilmeisesti ole naimisissa?

Vierailija
2/29 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap. Jos kuolet tapaturmaisesti huomenna eikä Sinulla ole testamenttia, niin tuo velipuolesi saa kaiken jälkeesi jäävän omaisuuden (ymmärsin niin, että vanhempasi ovat jo poisnukkuneet). Jos haluat niin käyvän, on sitten ihan ok, ettet tee testamenttia.

Mutta annat ymmärtää, että veljesi on etäinen - eikä kukaan muukaan sukulainen tunnu läheiseltä. Kuka siis voisi olla testementin saaja? Jokin hyväntekeväisyysrahasto? Paikkakunnan MLL? Oma urheiluseura? Mikä Sinusta tuntuu läheiselle?

Tee nyt ihmeessä testamentti ja laita edunsaajaksi juuri se taho, minkä haluat. Miesystävällesi vain sanot, että asia on nyt järjestyksessä. Talleta testamentti tallelokeroon pankkiisi. Jos mielesi muuttuu, teet sitten uuden testamentin.

On muuten törkeä miesystävä, kun tuollaista edes ehdottaa. Tai sitten hän on Porvoosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä rahat itseesi sinä aikana, kun olet vielä elossa ja testamenttaa jäljelle jäävä osuus läheisimmäksi kokemillesi ihmsille/hyväntekeväisyysjärjestöille. Älä missään nimessä edes harkitse jättäväsi mitään miehesi lapsille, joita et koe läheisiksi vain sen takia, että miehesin niin pyytää. Harkitsisin myös vakavasti suhteen jatkoa, jos mies on noin itsekäs ja ajattelee jo tässä vaiheessa kuolemaasi ja nimenomaan omaisuuden ja mahdollisten edunsaajien kannalta.

Vierailija
4/29 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herraisä mikä mies, miksi ihmeessä hän tuollaista edes ehdotti? Kiinnostaa miten sinun käy jos miehesi sattuisi kuolemaan? Onko teillä yhteistä omaisuutta?

Olen samaa mieltä muitten kirjoittajien kanssa, jos vaan voit, myy omaisuuttasi ja elä.. 

Huh, kun ihan puistattaa. Ei omaa lasta kun mies ei halua, mutta rahasi kyllä kelpaavat

Vierailija
5/29 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 17:16"]

Onko teillä omistusasunto ja kenen nimissä se on?

Jos mies kuolee miten sinun käy, lapsethan perivät isänsä. Ennemmin olisin sinuna huolissani tästä jos ette ole avioliitossa.

Heitä sinä miehelle näin, tee testamentti edukseni. Miehet kuolee nuorempina kuin naiset ja haluat turvata vanhuutesi. Lapsensa saakoot vain lakiosansa.

[/quote]

Ap. Meillä on omat asunnot, vaikka käytännössä asummekin mun asunossa.

Vierailija
6/29 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miesystäväsi tuli edes ajatelleeksi sitä? Kuullostaa todella oudolta.

Kuulostaa, ei kuullostaa.

Vierailija
7/29 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ap ei ole lapsia, on ihan fiksua tehdä testamentti.

Se, kenelle omaisuutesi testamenttaat, on kuitenkin sinun päätös. Jos miehen lapsille omaisuuden jättäminen ei tunnu hyvältä ajatukselta, älä tee sellaista testamenttia. Mieti itse, mitä haluat. Testamentin sisällöstä ei ole edes pakko kertoa etukäteen.

Oliko niin, että ette ole miehesi kanssa naimisissa? Asutteko yhdessä?

Hieman outo asetelma, että mies ehdottelee tuollaista testamenttia...

Vierailija
8/29 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Minä lapsettomana ja sellaisena vapaaehtoisesti pysyneenä testamenttasin jo ennen avioliittoa miehelleni omaisuuteni, mutta niin, että testamentin ulkopuolelle jää minun vanhemmiltani perittäväksi tuleva omaisuus ja vielä niin, että mieheni jälkeen minulta peritty omaisuus palaa takaisin sukuuni sisaruksilleni ja/tai heidän lapsilleen, eikä mene miehen lapsille. En halua, että sisarukseni tai heidän lapsensa joutuisivat ikinä riitelemään esimerkiksi vanhemmiltani perittävästä mökistä ja metsistä jne.

Vierailija
9/29 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 09:15"]

Erikoista. Minä lapsettomana ja sellaisena vapaaehtoisesti pysyneenä testamenttasin jo ennen avioliittoa miehelleni omaisuuteni, mutta niin, että testamentin ulkopuolelle jää minun vanhemmiltani perittäväksi tuleva omaisuus ja vielä niin, että mieheni jälkeen minulta peritty omaisuus palaa takaisin sukuuni sisaruksilleni ja/tai heidän lapsilleen, eikä mene miehen lapsille. En halua, että sisarukseni tai heidän lapsensa joutuisivat ikinä riitelemään esimerkiksi vanhemmiltani perittävästä mökistä ja metsistä jne.

[/quote]

Miten tämä käytännössä tapahtuu?

Jos miehesi on sinun kuoleman jälkeen tuhlannut sinulta perityn omaisuuden, niin silloinhan sukuun ei palaa mitään?

Jos sinä kuolet ensin ja mies perii sinulta jotain ja hänellä on itsellään omaisuutta jonkun verran, niin mitä tapahtuu miehen kuollessa, jos omaisuuden arvo on pienentynyt? Kuka päättää, minkä verran sinulta peritty omaisuus on pieenentynyt ja minkä verran miehen oma omaisuus on pienentynyt. Jos hän vaikka on myynyt kiinteän omaisuuden ja sijoittanut rahat uudelleen tai ihan puhtaasti tuhlannut osan?

Vierailija
10/29 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:59"]

Ei voi olla totta. Miten mies voi edes miettiä kuolemaasi. Jos teet testamentin veikkaan että päiväsi ovat luetut.

[/quote]

Hyi, tuli sama fiilis tästä! Jotenkin tosi karmivaa, jos toinen painostaa tekemään testamentin.

Vierailija
11/29 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtisit vielä oman lapsen hankkia.

Missään nimessä älä miesystävän lapsille testamenttaa. Heillä on jo isä ja äiti ja sukulaiset joita perivät aikanaan kuten kuuluu. 

Sinä voit kuluttaa rahasi itseesi kokonaan, ja niihin ihmisiin keitä rakastat. 

Ikävä juttu jos sinulla ei ole lapsia sen takia että miesystävä ei halua. Hanki itsellesi uusi mies joka lapsia haluaa, jos itse haluat lapsen. 

Vierailija
12/29 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin. Myy omaisuus ja vietä mukavaa aikaa. Sulla ei ole mitään velvollisuutta testamentata kenellekään omaisuuttasi. Vaihda miestä ja ota joku toy boy itsellesi:-)

Vierailija
13/29 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nautit rahoistasi sen aikaa kun elät. Mutta sitten kun kuolet, joudut jättämään loput kuitenkin jollekulle. Jos vietät paljon aikaa miehesi lasten kanssa, he saatavat olla paljon läheisempiä sinulle kuin verisukulaisesi. Jos taas et vietä, jätä toki sille, jonka läheisimmäksi koet.

Vierailija
14/29 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo! Sinä katsot itse, kenelle haluat omaisuutesi testamentata. Eikä sinun tarvitse siitä edes hänelle kertoa. Jos itselläni olisi sama tilanne, testamenttaisin rahaa (en kaikkia rahoja) miehen lapsille siinä vaiheessa, jos meille syntyisi tosi läheinen suhde. Mutta en alkaisi säästellä rahoja lapsille vaan käyttäisin isosti itseeni. Siinä tapauksessa vasta, että tunteet lapsiin olisi tosi äidilliset ja niihin vastattaisiin samoin, alkaisin kohdella kuin omiani.

t. toinen nelikymppinen, jolla varallisuutta, mutta se mies lapsineen vielä puuttuu...

P.S. Ellet ole sairas tms., tuskin kuolemakaan on ihan lähivuosina kolkuttelemassa ovelle. Joten siinäkin mielessä teoreettista tämä pohdinta. Testamentti toki on hyvä olla olemassa jo nytkin.

Vierailija
15/29 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tuhlaat omat rahasi miten tahdot! Etkä laita perinnöksi lapsille, jotka eivät ole sinun. Jos tekisit niin, tekisit sen omasta aloitteestasi ja halustasi. Nyt se ei selvästikään ole ykkösajatuksesi, ja tekisit niin vian miehen painostuksesta. 

Nauti, elä! Osta luksusta, varaa viiden tähden hotelli! Mitään materiaa et täältä mukaasi saa, käytä ne edes siis itseesi! 

Vierailija
16/29 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerkiät saamaan omankin lapsosen,vaikka vaihdat miestä, on vaan tää yksi ainoa elämä elettävänä

Vierailija
17/29 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerkiät saamaan omankin lapsosen,vaikka vaihdat miestä, on vaan tää yksi ainoa elämä elettävänä

Vierailija
18/29 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sukulaisia minulla ei juurikaan ole joille voisin testamentin tehdä. Velipuoleni minua 10 vuotta vanhempi ja emme juurikaan tekemisissä. Harmittaa että pitää jo tässäiässä alkaa riitelemään perintörahoista...  Miehen lapset eivät ole kovin läheisiä, sillä asuvat 100 km päässä meistä, ja mies tapaa heitä vain noin 2 kk välein viikonlopun.

Vierailija
19/29 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille miehelle, että asia ei ole sinulle nyt ajankohtainen, mutta jos sinulle joskus tulee sellainen olo, että haluat jättää rahat lapsille, kerrot siitä sitten miehelle. 

Jos mies tuolla tavalla painostaa testamentintekoon, en uskaltaisi enää syödä tai nukkua samassa talossa...

Vierailija
20/29 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta. Miten mies voi edes miettiä kuolemaasi. Jos teet testamentin veikkaan että päiväsi ovat luetut.

Eroaisin tuollaisesta miehestä. Ihmettelen miten on otsaa ehdottaa moista. Sinuakin ihmettelen miksi jäit roikkumaan suhteeseen joka ei sinua tyydytä. Tulkitsen niin että olisit halunnut lapsen tai lapsia.

Pienet mahdollisuudet on vielä lisääntyä ja jos lapsen haluat toimi pikimmiten. Älä kysele mieheltä. Otat irtosiemenet yhdenillan suhteesta jos et muuta keksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme