Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten erottaa ystävällisyys ja kiinnostus?

Vierailija
09.09.2020 |

Tapaan työn vuoksi säännöllisesti erästä miestä, joka on oikeasti tosi kivaa seuraa ja pidän hänestä kyllä. Hänellä on jutut kuitenkin lähteneet aina vain henkilökohtaisempaan suuntaan, kyselee, millaisista asioista pidän (ei siis työhön liittyviä yhtään). Hän muistaa hämmästyttävästi, miten olen joskus sanonut, eli aidosti kuuntelee ja on kiinnostunut. Ja eilen jouduimme tilanteeseen, jossa jouduimme seisomaan tosi lähellä toisiamme. Huomasin, että katseli minua siinä aika kiinteästi.

Tilanne on se, että kiinnostusta ei nyt saisi olla. Olen koittanut itselleni hokea, että mies on vain ystävällinen, tykkää minusta kaverina. Mutta tuon eilisen jälkeen en ole tuosta enää varma. Tulemme aika hyvin juttuun, meitä kiinnostaakin aika lailla samat asiat.

Tiedän, että kysymys on tosi hölmö, mutta kysynpä kuitenkin. Voisinko jotenkin tietää, onko hän kiinnostunut? Jos on, minun kannattaa varmaan alkaa vältellä tapaamisia tai muuttua kalseaksi. En kuitenkaan haluaisi tehdä niin ilman syytä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tehdä heti selväksi, että seurustelet, olet varattu, olet naimisissa tms.

"Välttelet tapaamisia tai muutut kalseaksi", on väärää viestintää. 

Sinun täytyy tehdä heti selväksi, ettet halua hänen ymmärtävän väärin, et ole kiinnostunut, etkä halua säpinää hänen kanssaan.

Vierailija
2/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on? Ystävällisyys riittää jo pitkälle ja sillä voi mennä kunnes jotain muuta ilmenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olen naimisissa on hänellä kyllä tiedossa. Olen ollut siis ihan oma itseni, en ole mitään flirttaillut. Kummallinen tilanne.

Vierailija
4/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä näistä aina tiedä. Minulla oli sama tilanne, uuden työkaverimiehen kanssa synkkas välittömästi mielettömän hyvin, hän oli aloitteellinen henk.koht. keskusteluiden suhteen (myös vapaalla somessa), oli koskettelua ja kiinteitä katseita. Näimme päivittäin, viestailimme vapaalla ainakin viikoittain.

Sitten hän kertoi yhden tämmöisen vapaa-ajan keskustelun yhteydessä, että on rakastunut ihanaan naiseen. Ehdin jo ajatella, että hän tunnustaa ihastuksensa, mutta ehei, ihan eri nainen oli kyseessä. Melkoinen suunnanmuutos.

Jonkinmoinen kaveruus jatkui siitäkin (mies yhä selkeästi aloitteellisempi), mutta en voinut enää suhtautua häneen samoin. En tiedä vieläkään, oliko kyseessä tahallinen vedätys, vai eikö hän tajunnut käytöstään. Sittemmin mies vaihtoi työpaikkaa, kaikki yhteydenpito loppui siihen kuin seinään.

Vierailija
5/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoinen olisi ihan helpotus, ei tarvitsisi sen jälkeen enää miettiä. Nyt en haluaisi pilata kivaa ihmissuhdetta turhan takia, jos siis vain onkin ystävällinen. 

Vierailija
6/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä näistä aina tiedä. Minulla oli sama tilanne, uuden työkaverimiehen kanssa synkkas välittömästi mielettömän hyvin, hän oli aloitteellinen henk.koht. keskusteluiden suhteen (myös vapaalla somessa), oli koskettelua ja kiinteitä katseita. Näimme päivittäin, viestailimme vapaalla ainakin viikoittain.

Sitten hän kertoi yhden tämmöisen vapaa-ajan keskustelun yhteydessä, että on rakastunut ihanaan naiseen. Ehdin jo ajatella, että hän tunnustaa ihastuksensa, mutta ehei, ihan eri nainen oli kyseessä. Melkoinen suunnanmuutos.

Jonkinmoinen kaveruus jatkui siitäkin (mies yhä selkeästi aloitteellisempi), mutta en voinut enää suhtautua häneen samoin. En tiedä vieläkään, oliko kyseessä tahallinen vedätys, vai eikö hän tajunnut käytöstään. Sittemmin mies vaihtoi työpaikkaa, kaikki yhteydenpito loppui siihen kuin seinään.

Joillakin miehillä on tarve hurmata kaikki naiset ympäriltään ja sitten he roikottavat näitä ihastuneita kuin pässiä narussa ihan vaan varulta, että joskus heitä itseään alkaisi kiinnostamaan.

Vierailija
7/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen tarkennus tähän, että tuo mies ei ole mikään sarjakaataja tai peluri, enemmän semmoinen tavallinen suomalainen mies, aika rauhallinen ja huumori vähän semmoista synkkää.

Vierailija
8/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voi silti nauttia siitä, että ihastuttaa kaikki kiinnostavat naiset itseensä. Kosketteleminen viittaa mielestäni vahvasti siihen. Tällaisia asioita ei voi päätellä ulkomuodon perusteella.

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen tarkennus tähän, että tuo mies ei ole mikään sarjakaataja tai peluri, enemmän semmoinen tavallinen suomalainen mies, aika rauhallinen ja huumori vähän semmoista synkkää.

Vierailija
9/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla pimppi? Jos on, niin hän on ainakin jossain määrin kiinnostunut.

Vierailija
10/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin itse pienestä flirtistä ja ihastumisista. Yritän olla tekemättä sitä ns. tosikkojen kanssa, jotka rakastuvat heti palavasti ja kaikki menee synkäksi. Mutta kun tunnistan toisen leikkisän ihmisen, se on ihan parasta. Tarkoitus ei ole edetä mihinkään suhteeseen, vaan flirttailla vain. Auttoa elämästä ja kanssakäymisestä. Ei tosiaan onnistu kaikkien kanssa.

Vierailija
11/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet mukaan ton miehen juttuun? Ole asiallinen ja pidä työt töinä.

Vierailija
12/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle ystävällisesti joka käänteessä kuinka kävitte juuri eilen miehesi kanssa jossain ja kuinka mukavaa oli. Korosta omia perheasioitasi ja  niihin tyytyväisyytesi. Jos nämä puheenaiheet eivät hetkauta miestä, vaan juttu jatkuu ystävällisenä, niin saat huokaista helpotuksesta. Tsemppiä, varmasti kiusallinen tilanne... 

Vierailija
13/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin itse pienestä flirtistä ja ihastumisista. Yritän olla tekemättä sitä ns. tosikkojen kanssa, jotka rakastuvat heti palavasti ja kaikki menee synkäksi. Mutta kun tunnistan toisen leikkisän ihmisen, se on ihan parasta. Tarkoitus ei ole edetä mihinkään suhteeseen, vaan flirttailla vain. Auttoa elämästä ja kanssakäymisestä. Ei tosiaan onnistu kaikkien kanssa.

Flirtissä on vain se puoli, että kun se on mukavaa, se tuppaa alkaa eskaloitumaan.

Vierailija
14/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettelulla, silmiin katsomisella, kehumisella ja keskustelemisella voi saada helposti toisen ihastumaan itseensä. Älkää menkö tähän lankaan älkääkä kiitos itse toimiko näin.

Vierailija
15/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoinen olisi ihan helpotus, ei tarvitsisi sen jälkeen enää miettiä. Nyt en haluaisi pilata kivaa ihmissuhdetta turhan takia, jos siis vain onkin ystävällinen. 

Eli olet heti lähdössä kun joku parempi ja sinusta kiinnostunut saapuu näköpiiriin? Olisiko nyt kuitenkin reiluinta vaan sanoa sille miehellesi että et ole hänestä kiinnostunut niin paljoa että kannattaa enää tapailua jatkaa?

Vierailija
16/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä voi sitä tietää. Ethän tiedä edes sitä onko mies kiinnostunut vai ei.

Vierailija
17/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se on tulella leikkimistä. Pian voikin olla tilanteessa, johon ei olisi koskaan halunnut joutua. Eli voi mennä just niin tukalaksi, että jompikumpi haluaa vaihtaa työpaikkaa. Tai rakastuu... ja kaksi perhettä hajoaa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flirtissä on vain se puoli, että kun se on mukavaa, se tuppaa alkaa eskaloitumaan.

Vierailija
18/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin miehillä on tarve hurmata kaikki naiset ympäriltään ja sitten he roikottavat näitä ihastuneita kuin pässiä narussa ihan vaan varulta, että joskus heitä itseään alkaisi kiinnostamaan.

Käyttäytyisikö se samoin jos sinä olisit mies? 

Todennäköisesti ei. Miehillä on se ongelma, että ne haluaa uskoutua nimenomaan naisille. Ja kun ne löytävät kuuntelijan, ihastuminen alkaa.  Ja sitten tosiaan tällainen sarjahurmaajatyyppi on olemassa, ne nauttivat ainakin huomiosta. Ja aika iso osa on sellaisia joiden aiemmat sitoumukset unohtuvat aika nopeasti jos annat vihreää valoa. 

Voi olla kohtelias mutta kyllä sä itse tiedät mikä on flirttiä. Älä suotta itse mene henkilökohtaiselle tasolle, jutut voi pitää hauskoina muutenkin. 

Vierailija
19/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 15: tarkoitin siis sitä, että jos tuo kollegani onkin vain ystävällinen, niin minun ei tarvitse alkaa häntä vältellä ja muuttua kalseaksi ja pilata sitten tätä ihan ok:ta työihmissuhdetta. Miestäni en ole jättämässä.

Ja nro 12: olen tätä tehnytkin, olen puhunut perheasioistani ihan avoimesti. Mies tuntuu niiden johdosta hyytyvän hetkeksi, epäröivänkin jotenkin, mutta palautuu pian entiselleen. 

ap

Vierailija
20/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flirtti on tosiaan tulella leikkimistä väärän miehen/naisen kanssa. Siksi onkin tärkeää osata tunnistaa itsensä kaltainen leikkisä flirttailija. Suomessa meitä on suhteellisesti vähemmän kuin monessa muussa Euroopan maassa. Elämä olisi niin tylsää ilman flirttiä.