Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimanaamat, totta vai tarua?

Vierailija
22.10.2013 |

Musta on hauska bongailla julkkispareistakin näitä ihan toistensa näköisiä osapuolia.

Onko siinä jotain ihan tieteellistäkin perää, että rakastuu itsensä näköiseen?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon se eroaa siitä, että rakastuu isänsä näköiseen tai että mies etsii äitiään?

Koska sukulaisuus näkyy myös ulkonäössä, ei pelkästään itsessä.

Vierailija
2/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todistettu, että ihmiset rakastuvat helposti vanhempansa näköiseen ihmiseen: miehet äitinsä näköiseen naiseen ja naiset isänsä näköiseen mieheen. Etenkin jos lapsen ja vanhemman suhde on ollut hyvä ja lämmin. Se johtuu siitä, että silloin ihmisen psyykessä "äidin nenään" tai suuhun tai silmiin on jo lapsuudessa kiinnittynyt positiivisia tunteita ja ne mekanismit säilyvät, vaikka samannäköisen nenän tai suun tai silmien omistajan myöhemmin vaihtuu.

Koska monet lapset muistuttavat jossain määrin vanhempiaan, kaipa moni rakastuu sitten myös itsensä näköiseen ihmiseen.

Tätä mekanismia vastaan toimii kyllä myös toinen yhtä lailla sisäänrakennettu mekanismi, jossa ihminen rakastuu jollain lailla erinäköiseen kumppaniin, koska se todennäköisemmin tuottaa vähemmän sisäsiittoisia jälkeläisiä.

Kaksi eri suuntiin vievää mekanismia tasapainottavat toisiaan ja tuottav at ihmisten välillä vaihtelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pitänyt meidän perheessä paikkaansa. Veli ottanut aivan erinäköisen kumppanin kuin äitinsä on ja minä olen ottanut aivan eri näköisen kuin isäni on.

Vierailija
4/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On samannäköisiä pariskuntia, mutta sitten on paljon niitä, joissa mies kompensoi superrumaa ulkonäköään kauniilla naisella: Jungner, Hjallis jne.

Vierailija
5/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se menee niin, että pareilla on toistensa kanssa samankaltaiset kasvot. Katsokaapa vaikka tarkemmin tuntemianne pariskuntia, tai julkkiksia.

Vierailija
6/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 11:04"]

On samannäköisiä pariskuntia, mutta sitten on paljon niitä, joissa mies kompensoi superrumaa ulkonäköään kauniilla naisella: Jungner, Hjallis jne.

[/quote]

Väität siis, että "ruma" mies vaan päättää ottaa kauniin naisen kompensoidakseen rumuuttaan ja that's it? Kauniit naiset vaan jotenkin ajautuvat heidän luokseen?

Vierailija
7/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 11:04"]

[/quote]

Väität siis, että "ruma" mies vaan päättää ottaa kauniin naisen kompensoidakseen rumuuttaan ja that's it? Kauniit naiset vaan jotenkin ajautuvat heidän luokseen?

[/quote]

Rahan luo. Ruma köyhä mies jää ilman.

Vierailija
8/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti ajatellut tätä asiaa oman tuttavapiirini kautta. Veikkaan, että jos kaikista parisuhteessa elävistä otettaisiin kasvokuvat ja käskettäisiin ihmisiä yhdistämään pariskunnat, niin aika suuri prosentti osuisi kohdalleen. Minua ja miestäni on usein luultu sisaruksiksi, ja sama kokemus on monilla muilla tuttavapiirimme pariskunnilla.

Vierailija
9/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 12:35"]

...Veikkaan, että jos kaikista parisuhteessa elävistä otettaisiin kasvokuvat ja käskettäisiin ihmisiä yhdistämään pariskunnat, niin aika suuri prosentti osuisi kohdalleen. ...

[/quote]

Höpöhöpö. Pieleen menisi ja huolella.

Vierailija
10/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 12:43"]   

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 12:35"]

...Veikkaan, että jos kaikista parisuhteessa elävistä otettaisiin kasvokuvat ja käskettäisiin ihmisiä yhdistämään pariskunnat, niin aika suuri prosentti osuisi kohdalleen. ...

[/quote]

Höpöhöpö. Pieleen menisi ja huolella.

[/quote]

Hei, tuosta on kyllä tehty ihan oikeita tutkimuksiakin, kyllä monet pariutuvat piirteiltään itseään muistuttavaan ihmiseen. Tosi kyllä sekin että monet pariutuvat ihan eri näköisten kanssa mutta jossain tutkimuksissa ihmiset on aika hyvin löytäneet kuvien perusteella pariskuntia...

Vierailija
11/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on keskenään todella erinäköisiä, enkä viehäty miehistä, joilla on samoja kasvonpiirteitä, mitä isälläni. Ymmärsin vasta vähän aika sitten, että ulkoisesti eniten minua kiinnostavat äitini isän tyyppiset miehet, vaikken tätä pappaani koskaan ehtinyt tavatakaan. Valokuvista vaan huomasin paljon yhtäläisyyksiä edellisen "miesjuttuni" kanssa. :D Aika jännä!

Vierailija
13/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 14:38"]

Mun vanhemmat on keskenään todella erinäköisiä, enkä viehäty miehistä, joilla on samoja kasvonpiirteitä, mitä isälläni. Ymmärsin vasta vähän aika sitten, että ulkoisesti eniten minua kiinnostavat äitini isän tyyppiset miehet, vaikken tätä pappaani koskaan ehtinyt tavatakaan. Valokuvista vaan huomasin paljon yhtäläisyyksiä edellisen "miesjuttuni" kanssa. :D Aika jännä!

[/quote]

Voisiko se mennä niin, että sulla on ollut hyvä suhde äitiisi joten olet kiintynyt hänen kasvonpiirteisiinsä joita tietysti on myös äitisi isällä. 'Näin ollen sinua viehättävät ukkisi näköiset miehet.

Vierailija
14/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimanaamat ovat keskimäärin onnellisempia kuin erinaamaiset. Totta.

Vierailija
15/31 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 14:57"]

Naimanaamat ovat keskimäärin onnellisempia kuin erinaamaiset. Totta.

[/quote]

Jos on näin, se johtuu varmaan siitä, että naimanaaman puolisokseen valinneilla on ollut onnellinen lapsuus, kun ovat niin hakeneet vanhempansa näköistä puolisoa ja ovat kokeneet sen turvalliseksi -> onnellinen lapsuus tekee tasapainoisia aikuisia.

Itselläni oli erittäin huono isäsuhde, nyt juoksen vanhempien miesten perässä. Pitäisikin ihan tutkia, onko viime ihastuksilla ollut isän piirteitä. Viimeisin ex oli kyllä ihan isän näköinen, uskomatonta kyllä, eri värinen mutta piirteiltään hämmästyttävän saman näköinen.

Vierailija
16/31 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
17/31 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/31 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ketjun käsittelevän ihmisten ilmeitä seksin aikana ja petyin.

Vierailija
19/31 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on vaalea ja olen tullut ok toimeen mutta en voi sietää vaaleaa poikaystävänä.

Vierailija
20/31 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 00:38"]Isäni on vaalea ja olen tullut ok toimeen mutta en voi sietää vaaleaa poikaystävänä.
[/quote]
Kultamunat on yliarvostettuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi