Yksi mielipide kaatoi koko ystävyyden?
Onko tämä nyt sitten reilua... oltiin porukalla ihan vaan leikkipuistossa, jossa sanoin mielipiteeni perustellen ja ketään syyllistämättä. Siitä vasta PUOLEN VUODEN hiljaiselon jälkeen sain tietää, että olen yhden "ystävän" mielestä kamala ja että pidän häntä paskana äitinä...
Ihmettelinkin, miksi yhteydenpitoon ei vastata ja muutenkin tipuin porukasta pois. Ja vain yhden jutun takia. Oikeasti, en jaksa ymmärtää.
Kommentit (2)
Ihan kaikkia ielipiteitä ei kannata julistaa suureen ääneen edes tai varsinkaan perustellen ja monia mielipiteitä ei vaan VOI esittää syyllistämättä vaikka kuinka väittäisi sen olevan aikomuksensa, koska nämä mielipiteet lähtökohtaisesti ovat syyllistäviä.
Mä kyllä ymmärrän. Mulla on sukulainen, joka "perustellen ja syyllistämättä" esittää esimerkiksi että meidän reumasairas lapsi on vain laiska liikkumaan ja vanhemmat antavat pelata liikaa tietokoneella, eikä lapsen väsymyskään johdu kivuista ja tulehduksesta vaan siitä, että vanhemmat antaa katsoa telkkaria liian myöhään (eikä hänellä ole mitään tietoa siitä miten asiat television suhteen oikeasti ovat). Hän on myös sitä mieltä, että kuolemanrangaistus pitäisi ottaa Suomessa käyttöön ja että kaikki työttömät ovat tukihuijareita ja kaikki rakennusmiehet muita huijareita.
taisit sitten tietämättäsi osua hänen arkaan kohtaansa. Jotkut kyllä vetää herneen nenäänsä ihan turhasta, mutta jos asia kiusaa sinua, niin voithan pyytää anteeksi, sanoa olevasi pahoillasi, jos hän asiasta loukkaantui, tarkoituksesi ei suinkaan ollut häntä syyllistää. Jos kerran näin ei ollut, et tiennyt että ko. asia oli hänelle arka ja että hän koko mielipiteesi olevan hänen arvostelua.