Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpirauhaskokeisiin?

Vierailija
21.10.2013 |

Miten helppo on päästä tk:hon otattamaan kilpirauhasarvot verikokeella?

Onko näppärämpi mennä suoraan yksityiselle ja mitä kannattaa sanoa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuossa päde se sama kuin muussakin, menet lääkäriin, kerrot oireet, lääkäri määrää testit. Itse en olisi edes tajunnut epäillä kilpirauhasta, mutta lääkäri oli lukenut läksynsä hyvin. Vaikeampaa on päästä tk:ssa riittävän usein seurantaan. Joutuu lähes valehtelemaan oireita, että saa lääkityksen tason oikeellisuuden tsekattua. 

Vierailija
2/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä oireita sulla sit oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaskoe on tosi helppo. Vain yksi pieni verikoe ja tulokset saa muutamassa päivässä. Minulta on otettu kilpirauhas koe sekä yksityisellä että kunnallisella puolella. Molemmissa sujui otto ja tulosten saanti suunnilleen yhtä nopeasti. Kokeseen lähetetään aika helposti kunhan vain perustelet miksi sellaista tarvitset ja miksi tautia epäilet sinulla olevan. Muista vain aikaa varattaessa että kokeen otto ei saa olla paria kolmea tuntia kauvempaa yö unilta herättäessä. Yritä saada mahdollisimman aikainen aika. Kun noissa näyteiden otoissa joutuu usein hiukan jonottomaan. Noin tunti heräämisen jälkeen yleensä toimii.

Vierailija
4/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos epäilet vajaatoimintaa, mun oireet ei auta sinua, koska mulla oli liikatoiminta.

Vierailija
5/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk ihan OK!

Verikokeissa voi käydä myös toisena päivänä, ei välttämättä pääse edes samana päivänä, kun on lääkärin vastaanottoaika.

Lääkärille kerrot tietysti oireesi / miksi epäilet kilpirauhasesi liika/vajaatoimintaa.

Itseltäni löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta "vahingossa", muiden tutkimusten yhteydessä. Oireet olivat epämääräisiä ja monesta syystä johtuvia.

Lääkitys korjasi kilpirauhasen vajaatoiminta tilanteen ja tämä vaiva helposti hoidettavissa, joskin lääkitys tavallisesti kestää loppuiän. Hoitamattomana aiheuttaa hankaluuksia, vakaviakin, joten kipin kapin lääkäriin....

Vierailija
6/6 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsmenikin lääkäriin terveyden hoitajan suosituksesta koska olin ollut hyvin väsynyt, lääkärissä kerroin oireeni ja hän pisti minut kokeisiin ilman että itse olin edes miettinyt kilpirauhassairautta!