Vanhempani inhoavat miestä, jolle olen raskaana :(...
Olen eronnut, ja löytänyt uuden miehen. Vanhempani inhosivat diplomi-insinööri-exäänikin (taitavat inhota kaikkia miehiäni ja samaten siskoni miehiä!), mutta tämä uusi mieheni on heille kauhistus: On käynyt "vain" amiksen (äitini mukaan on niin "kurjaa" katsella, kun hänen sisarustensa ja isäni sisarusten lapsilla on niin "tasokkaat" miehet, minäkin olisin kuulemma varmasti saanut paremman. Ja hyvänen aika, olenhan itsekin opiskellut yliopistossa!).
Eivät tee minkäänlaista yritystä tutustua mieheen, ja valittavat, ettei miestä kiinnosta keskustella heidän kanssaan.
Kiristävät, etteivät tule tänne enää katsomaan lapsenlapsiaan ja minua, kun tuo mies on täällä. Miehen pitää kuulemma mennä muualle kun he tulevat!
Hänen lapsensa ovat aivan hirveitä kuulemma myös (niin kovaäänisiä ja vilkkaita). No ovathan he vilkkaita, mutta minusta on kauheata kuulla lapsista puhuttavan siihen sävyyn, kuin he puhuvat :(.
Vanhempani ovat kaiken lisäksi olevinaan kovin uskovaisia. Hmm, mielestäni ei kovin kristillistä toimintaa lähimmäisiä kohtaan, vai mitä mieltä olette?
En tiedä, mitä tekisivät, jos tietäisivät, että olen nyt raskaana tuolle miehelle...Luulen, että jos äitini tietäisi olevani raskaana, hän haluaisi minun tekevän abortin. On sanonut jo sen tyylisiä asioita, ettei tuon miehen kanssa kannata tehdä lapsia jne...
Ym. ym. ym.
Kommentit (5)
Minä kirjoittaisin hänelle jotenkin näin: "Äiti, olet minulle rakas. Kuitenkin on hirveän surullista, että sinä arvotat rakastamaani ihmistä hänen koulutuksensa perusteella etkä välitä edes tutustua. Se on tylyä, töykeää ja ala-arvoista käytöstä tätä ihmistä kohtaan. Se kertoo paljon sinun omasta pinnallisesta ajatusmaailmastasi. Kateutesi siskojesi miehistä kertoo, että sinun omassa itsetunnossasi on jotain vikaa ja yrität päteä lastesi kautta. Kohtelet samoin myös sisaruksiani. Pahoitellen sanon tämän, mutta äiti ajat meitä pois luotasi!
Äiti olen raskaana. Toivon että olet iloinen lapsenlapsestasi. Jos et pysty iloitsemaan, pysy poissa. En kaipaa arvosteluasi enkä tylyttämistäsi tässä tilanteessa"
Olen ajatellut, että vanhemmat lapseni saavat sitten mennä isovanhempiensa luo heitä katsomaan, tänne eivät ole tervetulleita tuollaisella asenteella todellakaan.
Tuskinpa vanhempani edes haluavat tätä pienintä tavata...:( Onneksi tällä lapsella tulee miehen puolelta olemaan huomattavasti "järkevämpiä" sukulaisia, jotka varmasti ottavat uuden tulokkaan ilolla vastaan.
Minusta tuntuu, että olen muutenkin aina ollut äidilleni vain esittelykappale ja ylpeyden aihe. Vaikka yo juhlista on jo yli 30 v., edelleen muistan, miten ärsyttävää oli, kun äitini oikein piti sitä todistusta esillä pöydällä ja varmisti, että kaikki huomaavat, miten upean todistuksen lapsensa on saanut...Ällöttävää toimintaa! Itse kun ei ole ylioppilas, niin ilmeisesti oli äidille niin suuri asia.
Jauhaa sitten kaikista sukulaisista tosiaan, että kuinka se ja se ja se on lääkärin kanssa ja se on toimitusjohtajan kanssa naimisissa...Äitini arvottaa ihmisiä niin paljon heidän asemansa perusteella, että kuvottaa.
Sitten muka näennäisesti surkuttelee jotain Romeo ja Julia-tyyppisiä tarinoita, joissa ei hyväksytä toista sukuun...Itse kuitenkin tekee juuri tätä samaa koko ajan. Ja on itkenyt sitä joskus minullekin, kuinka hänellä oli pitkään sellainen tunne, että anopin mielestä isäni olisi ansainnut jonkun paremman.
Oli niin raskasta taas kuunnella äitini vaahtoamista miehestäni puhelimessa. Lopulta sanoin,että sori pitää lopettaa, on niin paljon töitä. Sanoin myös, että sinun asiasi ei ole puuttua minun, aikuisen ihmisen, yksityiselämään. Käsittämätöntä, että joutuu tuollaista asiaa aikuiselle ihmiselle selittämään.
Ap
ÖÖ jos sun yo-juhlista on jo yli 30 v, niin minkä ikäinen oikein olet, jos olet raskaana :O
Siis sä olet vähintään 48v. jos sun yo-juhlista on jo yli 30 vuotta aikaa?
ei minunkaan vanhempani pitäneet minun miehestä kenen kanssa sain lapsen. he eivät sitä tosin sanoneet ääneen mutta kyllä sen tiesi ja rankkaahan se on kun eivät hyväksi omaa niin rakasta ihmistä eivätkä tule toimeen. tuolle asialle nyt et oikeastaan voi mitään muuta kuin sanoa että älkää tulko sitten käymään jos tämä niin paljon heitä ärsyttää, sinä olet valintasi tehnyt. kerro että olet raskaana ja jos tulee haukkuja niin kestä ne, sure ne ja anna olla jos heitä ei tyttärensä hyvinvointi kiinnosta sen vertaa että olisivat tukena. kyllä he siitä järkiintyvät.