FB-kaveri, jonka päivityksistä kukaan ei tykkää :(
Tyttö on aikuinen, työssäkäyvä, puhelias ihminen, jolla on noin sata FB-kaveria. Hän pyysi minua äskettäin kaverikseen, vaikkei olla kovin läheisiä ja olen häntä paljon vanhempikin. Harmittaa, kun kukaan ei oikein reagoi hänen päivityksiinsä. Itse ole pari tykkäystä nyt painanut. Miksi kukaan ei reagoi, vaikka hänellä on esim.työkavereita ja opiskelukavereita? Jutut ovat samanlaisia kuin muillakin sen ikäisillä.
Kommentit (13)
Sinäkin kohtelet häntä alentuvasti tytöttelemällä aikuista naista. Voi raukkaa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 19:53"]
Sinäkin kohtelet häntä alentuvasti tytöttelemällä aikuista naista. Voi raukkaa.
[/quote]
Johtuu kenties siitä, että hän on entinen oppilaani. Anteeksi.
Ei munkaan tykätä kuin hyvin harvoin. Luulen etteivät päivitykseni mene edes vähille kavereilleni tai perheenjäsenillekään, kun fb laittaa omin lupinensa kavereita järjestykseen.
Mulla on kanssa vähän samanlainen tuttu. Yritän itse käydä mahdollisimman paljon tykkäilemässä.
Mulla on kanssa vähän samanlainen tuttu. Yritän itse käydä mahdollisimman paljon tykkäilemässä.
Musta on hassua, kun erään päivityksiä käyvät kommentoimassa lähinnä omat mummot (on 25). Päivityksetkin on lähinnä Leivoin pullaa, niin kai ne mummot niistä sitten tykkää.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 20:07"]
Musta on hassua, kun erään päivityksiä käyvät kommentoimassa lähinnä omat mummot (on 25). Päivityksetkin on lähinnä Leivoin pullaa, niin kai ne mummot niistä sitten tykkää.
[/quote]
mitä hassua siinä on? Millainen on sinusta "oikeanlainen" päivitys?
Fb jotenkin tuohoaa koko ihmisyyden. Puistattavaa. Miten olisin selvinnyt elämästä, jos fb olisi ollut jo kouluaikanani? Tai ylipäätään netti. Nykylapset- ja nuoret elävät ihan hirveässä todellisuudessa, kun kaikki pitää laittaa riviin ja järjestykseen, kaikesta kilpailla, ihan kaikesta :(
no jos ei ole kovin läheisiä kavereita ja statuksetkin sellaisia tavallisia arkisia niin ei niistä välttämättä tykkää kukaan. Ja kynnys tykätä statuksesta on aina suurimmillaan jos on eka tykkääjä, paljon helpompi on tykätä automaattisesti kun tykänneitä on jo 35.
Minulla on myös yksi kaveri kenen päivityksistä kukaan ei tykkää, mutta siihen on syynsä: hän ei osaa muuta kuin valittaa kaikesta. Jokainen päivitys on valitusta ja itkua, ihan kaikesta. Kyseessä on vielä muutoin melko etuoikeutettu ihminen, jolle vanhemmat ja isovanhemmat ovat syytäneet rahaa tuhansittain, tavaroita ja asunnon. Silti aina löytyy jotain mistä valittaa, oli se sitten koulupaikan saamattomuus (sitä kun vanhemmat eivät voi ostaa eikä itse jaksa lukea pääsykokeisiin) tai sää. Tai bussimatkan pituus. Tai flunssa. Tai mikä tahansa muu normaaliarkeen kuuluva asia. En ihmettele että kaverit kaikkoavat kun joka päivä etusivulle sataa yhden ihmisen valitusta useamman kerran päivässä.
Ap tässä,
ymmärrän sen, että valituksesta ei tykätä, mutta tässä tapauksessa ihminen ei valita, päinvastoin, iloitsee monista asioista.
Vahingossa törmäsin tähän vanhaan ketjuun. Pakko silti ihmetellä, minkä ikäisiä mahtavat olla ketjun kirjoittajat?! Kuulostaa 13-14-vuotiaiden ajatuksmaailmalta. Mutta ei kai sen ikäiset kirjoittele Vauva-keskusteluihin. Eihän?