Sinkut, mietittekö koskaan exiänne?
Itse olen päässyt yli, mutta ajoittain välähtää lyhyesti haikeus päälle, kun miettii exää. Johtuu varmaan siitä, ettei ole löytänyt ketään toista.
Kommentit (29)
Kaikkia exiä muistelen välillä. Mietin hyviä hetkiä kaikkien kanssa ja parin osalta mietin miksi tarina päättyi ja olisinko voinut tehdä jotain paremmin. En haaveile kenenkään kanssa uuteen parisuhteeseen mutta parin kanssa olen edelleen ystäviä.
Existä ei ole harmia myöskään uusiin parisuhteisiin. Paitsi ehkä vaadin tulevalta kumppanilta enemmän, en kyllä tiedä johtuisiko enemmän omasta iästäni kuin existä.
En mieti romanttisessa mielessä, sillä exät on exiä yleensä ihan syystä. Toki välillä tulee mieleen, että mitähän sille tai tälle henkilölle kuuluu, mutta tuollaisia miettii myös vanhoista opiskelu- tai työkavereista yms. henkilöistä, jotka ovat jääneet menneisyyteen.
25 vuotta mun elämästä vietin sen kusipään kanssa, ja kaksi yhteistä lasta. Vaikka olen eronnut niin henkisesti ei eroon pääse ennenkuin molemmat lapset ovat täysi-ikäisiä.
En kaipaa tuohon suhteeseen ja olen iloinen että minulla on jälleen oma elämä ja tietynlainen vapaus valintoihini. Välillä silti jotkut asiat edelleen käy hermoon, kun ex ei hoida mitään lasten asioita ja saattaa laittaa viestiä että tarvitsevat asian xyz.
Mietin tietenkin. Minun ainut eksäni teki itsemurhan pari vuotta eromme jälkeen. Usein mietin, että miksi teki näin, mitä kuuluu taivaaseen, käykö hänen henkensä luonani. Jos hän olisi elossa niin miettisin mitä kuuluu. Hän oli ystäväni, miksi häntä ei saisi miettiä :)
Ex oli kontrolloiva, yritti eristää minut läheisistäni ja painosti minua asioihin, joita en halunnut. Yhdessä oltiin 6 vuotta ja erosta on jo aikaa melkein 20 vuotta. Viimeksi eilen yöllä näin painajaista, jossa olin exän kanssa yhdessä ja mietin miten olen taas tässä tilanteesta ja paniikissa mietin miten saan miehen ulos asunnosta ja erottua. Herätessä olin niin helpottunut, että se olikin unta. En usko, että ex koskaan tajusi miten pahasti traumatisoi minut suhteessa, kun omasta mielestään hän oli hyvä mies, joka ajatteli vain minun parasta.
Näin varattunakin muistelen +20 vuoden takaisia niitä exiä, joiden kanssa oli ikimuistoisimpia hetkiä.
Varmaan luonnollista, että jätetty miettii enemmän kuin jättäjä. Minäkin mietin, etenkin niitä joiden kanssa olisi voinut asiat korjata jos kumpikin olisi niin halunnut.
Kyllä mietin! Paljon, usein. Kannan heitä mukana mielessäni vähän kuin kuolleita (kuulostaa vähän pahalta mutta tarkoitan positiivisessa mielessä). Miten voisin olla miettimättä jos vuosia oltiin yhdessä?