Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos arki on sinulle tällä hetkellä erittäin haastavaa,

Vierailija
21.10.2013 |

kuvaile tyypillistä päivääsi? Mitkä asiat tekevät arjessa jaksamisesta vaikeaa? Mitä muuttaisit jos voisit?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari vuotta sitten, nyt jo helpottanut. Pienet lapset, pienellä ikäerolla. Toisella lapsella vakava sairaus. Kuljetin lapset bussilla päiväkotiin, matkoihin meni kolme tuntia päivässä. Opiskelin itse ja miehellä työmatkaa tunti suuntaansa. Hoidin lapset käytännössä yksin ja iltaisin lasten nukahdettua opiskelin. Rahaakaan ei ollut turhan paljon. Helpotti, kun valmistuin ja sain auton päiväkotimatkoihin. Nyt elämä jo hymyilee. 

Vierailija
2/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on oikeastaan ihan mukavaa. Keksin ongelmia etten ärsyttäisi ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, työ ja kotielämä on helppoa. Haasteita tuo vapaa-ajan moninaiset luottamustehtävät ja muut menot. Varsinkin syys-lokakuu on aivan täynnä kokouksia ja muita menoja, 3-7 kertaa viikossa.

Vierailija
4/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä tekee arjestani hyvin raskasta. Työpäiväni eivät ole keskenään niin samanlaisia että yhden kuvaileminen asiaa riittävästi aukaisisi, mutta perusongelma on se että kun ei ole mitään systematiikkaa niin samat työt joutuu tekemään aina moneen kertaan. Maalia muutetaan koko ajan - ensin piti tehdä yhtä, nyt aivan toista. Kaikki pelkäävät työpaikkansa puolesta ja hädissänsä etsivät virheitä muiden tekemisitä. Missään ei ole mitään jatkuvuutta, eikä henki työpaikalla ole hyvä. Ylitöistä ei makseta eikä periaatteessa tarvitsisikaan kun niitä ei pelkän paperilistan perusteella luulisi olevan hirveän paljon, mutta käytännössä ylitöitä on todella paljon juuri siksi että saman työn joutuu tekemään monta kertaa siksi että tavoitetta vaihdetaan koko ajan aina eri ihmisen toimesta. (Onko muuten kellään arvauksia missä isossa suomalaisessa firmassa olen töissä...?)

Yritän päästä toiseen firmaan töihin, mutta ei sekään nyt niin helppoa ole kun kuitenkin vielä toistaiseksi tavoittelen suunnilleen samantasoisia hommia kuin nykyinen.

Vierailija
5/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnonvaihtoprojekti vie voimat ja aiheuttaa hitonmoista stressiä. Lähimmäisen sairaus kaihertaa mielessä. Tyypillinen arkipäivä kuluu lasten ja koiran hoidossa, vähintään pyykkiä pitää pestä ja ruokaa laitettava; yleensä on kaupassa käyntiä, joku pakollinen meno jne., joten itse kaadun sänkyyn klo 22 maissa ilman, että olen juuri lainkaan levännyt (esim. istunut) päivän aikana tekemättä mitään. Siis noin 15 h työtä ja tekemistä yhteen putkeen. Öisin heräilen seuraamaan vakavasti perussairaan lapsen tilaa.

Mutta ehkei tämäkän ole raskain jakso elämässäni, on sitä pahempaakin ollut, joten ei auta valittaa...

-kahden yh-

Vierailija
6/6 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 20:36"]

Asunnonvaihtoprojekti vie voimat ja aiheuttaa hitonmoista stressiä. Lähimmäisen sairaus kaihertaa mielessä. Tyypillinen arkipäivä kuluu lasten ja koiran hoidossa, vähintään pyykkiä pitää pestä ja ruokaa laitettava; yleensä on kaupassa käyntiä, joku pakollinen meno jne., joten itse kaadun sänkyyn klo 22 maissa ilman, että olen juuri lainkaan levännyt (esim. istunut) päivän aikana tekemättä mitään. Siis noin 15 h työtä ja tekemistä yhteen putkeen. Öisin heräilen seuraamaan vakavasti perussairaan lapsen tilaa.

Mutta ehkei tämäkän ole raskain jakso elämässäni, on sitä pahempaakin ollut, joten ei auta valittaa...

-kahden yh-

[/quote]

Selvennyksenä siis, että teen töitä 8 h päivässä (vaativa asiantuntijatyö, jota onneksi ei tarvitse hoitaa vapaa-ajalla...) ja työpäivälle kertyy mittaa matkoineen noin 9 h.

-kahden yh-