Miksi kissat rakastaa roskaruoka Latzia, mutta kunnon kalliit täysliharuoat eivät kelpaa?
Kommentit (16)
Jännä että kaikille kissoille kelpaa Latz. Mikähän siinä on?
Niinhän ihmisetkin tekee. Vetävät mielummin sipsiä ja jäätelöä kuin salaattia ja munakasta.
Johtuu kuulemma siitä, että latzissa on sokeria.
Samaa ihmetelty vuosia.Nyt kyllä ne wiskastyynyt menee muu ei.Ei syö mitään muuta kuin murojasn ja kalkkunaleikettä.Turha tarjota.Uusi koirani ei ole löytänyt suosikkiaan, monii kokeiltu.Nirso..
Sama juttu täällä. Kai ne Latzit ja vastaavat on sitä "hiilarihuttua". Samaten meidän kissa syö tosi nihkeästi yhtään isompia paloja. Ulkona kyllä syö myyrät luineen päivinään, mutta kotona on ihan prinsessa. Joku oli kuulemma ratkaissut asian niin, että sekoitti keskenään noita huttuja ja terveellisempää ruokaa.
Minun kissalle ei kelpaa kaupan ruuat. Kalaa ja jauhelihaa syö.
Ei rakasta. Kyse on tottumisesta, useimmat jotka noita suostuu syömään ei edes syö sitä itse ruokaa vaan nuolee kastikkeen/hyytelön. Kissat syö sitä mitä ne tunnistaa ruoaksi ja mikä on niille tuttua. Mitäs totutit pentuna paskaan.
Märkäruoat eivät kelpaa. Kissani syövät pilkottua, pakastettua ja sulatettua possunsydäntä.
Niin se menee ihmisilläkin. Ei se kallis ruoka tarkoita sitä automaattisesti että maistuisi paremmalta kuin halvat.
Kokeile Gourmet goldin pikkupurkki Lohimoussea. Se on kova sana. Uppoaa isoilla haukkauksilla. Kauppojen hyllyt sen kohdalla aina tyhjät 😻😺🍛🐈
Sokeri koukuttaa myös kissan. Kunnon liharuokiin sitä ei lisätä, mutta roskaruokiin kylläkin.
Meidän kissa syö vain beluga-kaviaaria. Joskus myös pitkin hampain jäämeren villilohta ja katkarapuja.
Meillä on pennusta asti syöty 95% aina Applawsia yms., mutta ne kerrat kun olen poikkeuksellisesti markettitököttiä tarjonnut, niin kyllä maistuu normaaliakin paremmin... Sitähän tuo kissa ostaisi jos itse saisi päättää.
Kyllä se kissa tottuu syömään myös kunnon ruokaa. Omistajan viitseliäisyydestä ihan täysin kiinni. Sille kalkkunaleikkeleiden antajalle: syö itse suolalihasi: kissasi munuaiset menevät.
Lemmikkiajokortti pakolliseksi niille, jota aikovat lemmikin ottaa. Ymmärtäisivät ravitsemuksen päälle, eivätkä täällä kyselisi: "mikähän meidän mirrillä on, kun ei viikkoon ole syönyt ja pissaakin tippuu, kun kävelee..." Sori pistää vihaksi.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Johtuu kuulemma siitä, että latzissa on sokeria.
Niin on kaikissa ruuissa. Ssin vasta kunnon naurut kun eläinkaupasta sokeritonta raakalihaa missä ei ole minkäänlaista sokeria, rasvaa, vitamiineja tai muita kissoille haitallisia aineita.
Kattiainen
En tiedä. Kalliit eläinkaupan ruuat ei kelpaa, Latzit vaan.