Mitä vastalahjaksi vanhalle rikkaalle sukulaiselle
Joka antanut minun lapsilleni hienoja lahjoja ilman varsinaista syytä? Jollain tapaa olisi kiva muistaa ja kiittää. Aikaa tälle vanhukselle on annettu, olen häntä paljon auttanut erilaisissa jutuissa, mutta jotain konkreettista olisi kiva antaa.
Kommentit (22)
Olisiko lahjat olleet juuri kiitos siitä, että olette antaneet hänelle aikaa? Tuskin vanhus mitään vastalahjoja odottaa, mutta ehkä kuitenkin aikaa ja yhdessäoloa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko lahjat olleet juuri kiitos siitä, että olette antaneet hänelle aikaa? Tuskin vanhus mitään vastalahjoja odottaa, mutta ehkä kuitenkin aikaa ja yhdessäoloa lisää.
Kyllä juuri näin. Lahjat olivat vain minun mielestäni hieman ylimitoitettuja, koska hän on jo aiemmin antanut periaatteessa ”palkkaa” siitä jos ollaan käyty esim siivoamassa tai muuten auttamassa. Jotenkin haluaisin kuitenkin muistaa häntä nyt konkreettisesti.
Jotain mitä ei rahalla saa.
- hyvin tehtyä kotiruokaa
- lämpöä, läheisyyttä, yhdessäoloa
Vierailija kirjoitti:
Jotain mitä ei rahalla saa.
- hyvin tehtyä kotiruokaa
- lämpöä, läheisyyttä, yhdessäoloa
Korona-aikana ei ehkä kotiruokaa
Joku itse tehty lahja, tai jotain muuta sellaista mitä se rikas ei voi itse kaupasta ostaa.
Samaa mieltä että jotain ruokaa mistä hänen tiedetään pitävän, itseleivottu kakku, kääretorttu tms. jotain makeaa ja syntisen hyvää, hän ei ehkä kuulu sukupolviin joka mieltää ruoan vain kalorien kautta vaan osaa vielä nauttia syömisestä ja mauista koska on noinkin pitkälle elänyt.
Sitten ehkä jos tietää että pitää, jokin elvyttävä ja elävöittävä hoito, esim reikihoito, vyöhyketerapia, jalkahieronta, hartiahieronta.
Tai jalkahoito kotiin, tai jos hän haluaisi uimahalliin, höyrysauna, poreallas tms. vai onko koronan takia pois lakuista, jos on niin jokin hoito kotiin, jos pitää hoidoista
Vierailija kirjoitti:
Joku itse tehty lahja, tai jotain muuta sellaista mitä se rikas ei voi itse kaupasta ostaa.
Kiva ajatus, onko vielä jotain tarkempia ideoita? En kyllä tiedä miten tämä vanhus osaa arvostaa itsetehtyä, ellei ole oikeasti jotain tosi hienoa, kun on vähän sellainen hienompi rouva 😁 T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva ajatus, onko vielä jotain tarkempia ideoita? En kyllä tiedä miten tämä vanhus osaa arvostaa itsetehtyä, ellei ole oikeasti jotain tosi hienoa, kun on vähän sellainen hienompi rouva 😁 T. Ap
Riippuu siitä mitä osaat tehdä.
Kyllä se riittää, kun sanot, että soittaa, jos tarvitsee jotain apua. Vaikka nyt korona-aikaan voi jotain tavaroita ostaa hänelle kaupoist, jo on itse enemmän eristäytynyt taudilta. Joskus voi vanhemmilla ihmisillä olla tarvetta vaikka jonkun laitteen asentamisessa tms.
Ihanaa, että jotkut ajattelevat noin. Jotkut vain imevät rahaa vuosikymmenet ja lopulta ovat kiittämättömiä. Eivät pidä yhteyttä, pitävät vain rahansyytäjänä. Eivätkä edes tiedosta saavansa niin paljon rahaa. Se on surullista.
Ehkä päädyn johonkin kauniiseen kukkakimppuun ja jos lapset vielä innostuisivat taiteilemaan jonkun kortin. Kiitos vinkeistä! T. Ap
Itse tehdyt villasukat ♥
Siis jos käyttää sellaisia.
Syksy kolkutteleejo ovelle. Monilla ikäihmisillä ääreisverenkierto alkaa heiketä, joten ehdotan vanhalle rouvalle oikein kauniita ja lämpimiä aitovillaisia sukkia. Sukkaohjeita on lehtikaupalla kaupoissa ja kioskeissa. Jos et itse osaa sukkia neuloa, niin pyydä jotain käsityötaitoista tuttavaasi avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Syksy kolkutteleejo ovelle. Monilla ikäihmisillä ääreisverenkierto alkaa heiketä, joten ehdotan vanhalle rouvalle oikein kauniita ja lämpimiä aitovillaisia sukkia. Sukkaohjeita on lehtikaupalla kaupoissa ja kioskeissa. Jos et itse osaa sukkia neuloa, niin pyydä jotain käsityötaitoista tuttavaasi avuksi.
Kiitos vinkistä! Moni varmasti ihastuisi tällaisesta lahjasta, mutta tämä mummo ei välitä villasukista.. 😁 T. Ap
Suomalaisena käsityönä tehty design tuhkauurna tai arkku?
Varakkaammille tai oikeasti rikkaille ihmisille ei tarvitse tai välttämättä edes kannata antaa mitään lahjaesinettä, sillä nämä saattavat kokea sen vaivaannuttavana. Usein pelkkä vilpitön sana "Kiitos" ilman ylitsevuotavia imarteluja on se, mitä nämä arvostavat eniten.
Mä teen omalle mummolleni aina kalenterin, jossa lastenlasten kuvia ja muistoja edelliseltä vuodelta. Kuvia hänestä lasten kanssa ja meistä yhdessä, joskus olen kaivanut hänen lapsuuskuvansa, jossa näyttää aivan tyttäreltäni ja laittanut nämä vierekkäin heidän syntymäkuukautensa kohdalle. Ifolorilla on jopa valmiit kalenteripohjat, helppoa kuin mikä, mutta mummo tuntuu tätä arvostavan ja jopa odottavan :)
Kukkakimppu ja kiitoskortti.