Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon maksaisit palkkaa lastenhoitajalle? ov

Vierailija
21.10.2013 |

Minä, kahden kouluikäisen lapsen työtön äiti voisin tarjota sinulle/teille hetken sitä kuuluisaa "omaa aikaa". Saisit käydä rauhassa shoppailemassa, lenkillä, miehen kanssa ravintolassa syömässä tai vaan nukkua sillä aikaa kun minä hoitaisin lapsia. Kuulostaako siltä että olisin juuri sitä mitä arkeesi tarvitsisit? :)

Onko ihan hölmö ajatus laittaa esim facebookkiin ilmoitus jossa tarjoan lastenhoitoapua ystävilleni/heidän tutuilleen? Tiedän itse miten kullankallista se oma aika on...Itse sitä sain erittäin harvoin kun lapset olivat pieniä, tukiverkko olemassa mutta todella kaukana.

Tottakai haluaisin pienen korvauksen jotta voisin sitten viedä omat lapseni elokuviin, uimaan...Työttömällä kun ei rahat riitä edes joka toinen kuukausi moisiin huvituksiin :)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on kyllä AV:n klassikkoainekset kasassa :D

Vierailija
2/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e/ tunti kellonajasta ja viikonpäivästä riippumatta. Haastatteluissa palkkatoiveet olivat hoitajaehdokkailla ( opiskelijoita kaikki, yli 18v ) 8-10e. Hoitaja käy meillä 1-3 kertaa viikossa 3-5 tuntia kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan typerää laittaa facebookiin mitään tällaisesta. Juurihan oli tapaus jossa joku oli menettänyt työkkärirahansa, kun oli ollut jollekin yhdistykselle kahvia keittelemässä ja se oli kantautunut työkkärin tietoon siitä, että tästä tapahtumasta oli tehty lehteen kuvallinen juttu.

Jos alat tekemään tällaista niin sovit jutuista ihan naamakkain vaan, etkä kertoile mitään saamistasi rahoista yhtään missään.

Vierailija
4/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan nykyiselle lastenhoitajalle 12,90e/h + siihen päälle tietysti vakuutukset ja tyel-maksut. 

Yritystä ei tarvi perustaa jos ansainta on pienimuotoista, niinhän ne mummotkin myyvät sukkiaan. Verottajan sivuilta lisätietoa tuosta rajasta (e/vuosi), en muista noita ulkoa ja liian laiska tarkistamaan.

Vierailija
5/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5e/h

Vierailija
6/26 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 14:09"]

LOL :) Av ei petä koskaan!!

Kun kysytään, mitä pitäis maksaa teinitytölle, joka tulee lapsia vahtimaan, niin 10e/tunti on ihan minimi.

Mutta työttömälle ei mitään tai maksimissaan 5e/tunti :)

[/quote]

AV tosiaan jälleen kerran täytti odotukset :D t.ap

ps. 10e tunti olisi minun mielestä kohtuullinen korvaus, 5e puhdasta hyväksikäyttöä.

Vierailija
7/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä? :)

Vierailija
8/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan vitosen tunnilta. 

Vierailija
9/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä...

Jos alat mainostamaan facebookissa tekeväsi palkkatyötä, sinulla pitäisi olla toiminimi ja maksaaa veroja.

Sinullahan olisi periaatteessa lastenhoitoyritys.

Vierailija
10/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo....Eli jos "tienaisin" esim 50-100e kuukaudessa niin minun pitäis perustaa yritys? :D

Vierailija
11/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nelonen alkoi vinkumaan veroista, veikkailin heti ekaa viestiä jo sellaiseksi =D

Vierailija
12/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan on ja työkkärirahat voit unohtaa.

Vierailija
13/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun pihilisti ja orjatyön kannattaja, muuta venäjälle kannattamaan harmaata taloutta!

ps, pätevä lh tuntiliksa työnantajasta riippuen 12-14e mutta lainkin mukaan minimissään 12e.

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:59"]

Minä maksan vitosen tunnilta. 

[/quote]

Vierailija
14/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitoyritys. Yeah right, sehän se olisikin jos ap silloin tällöin hoitaisi lapsia ja saisi siitä hieman vaivanpalkkaa :D

Vierailija
15/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:n hoitajat ottaa reiln 8e/tunti. Eli minusta 5-10e/tunti on sopiva riippuen vähän mitä sisältää (siis esim. tulevatko lapset teille vai menetkö heidän luokseen? Jos tuelvat teille, niin tarjoatko ruuat? Leikitätkö aktiivisesti vai vahditko vain (eli teet omia kotitöitä siinä sivussa)). 

Itse tarjoaisin paria eri pakettia siis XXe/3tuntia, XXe/päivä (9-15), XXe/yö (20-08). Tästä on sitten hyvä neuvotella.

Periaatteesa tälläinen pimeän työn teko kiellettyä eli verottaja puuttuu helposti, jos mainostat vähänkään enemmän. Lisäksi työttömänä sinun on oltava varovainen, että työkkäri ei katso avunantoasi työnteoksi.

Itse olisin hyvinkin kiinnostunut tälläisestä maksetusta avusta. Asumme paikkakunnalla, jossa ei ole sukulaisia ja olen arka kysymään kavereilta lastenhoitoapua. Joten olisi tosi hyvä, jos joku tuttu reilusti ilmoittais, että on käytettävissä xx palkkiolla. Kun palkkiokin on tiedossa etukäteen, niin on paljon helpompi kysyä apua, verrattuna siihen että pitäisi tarjota tai jäädä kiitollisuuden velkaan.

Vierailija
16/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, vaikka yhdestä illasta 3-4h, että voisi käydä miehen kanssa syömässä ja leffassa niin 20e

Vierailija
17/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan 8e/ tunti, MLL hinta on vissin 8,20, mutta meidän hoitaja ei ole "koulutettu" hommaansa. Enkä maksa mitään lapsikorotusta, hinta on sama oli hoidettava vain 1 tai kaikki kolme.

Vierailija
18/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 13:18"]

Riippuu, vaikka yhdestä illasta 3-4h, että voisi käydä miehen kanssa syömässä ja leffassa niin 20e

[/quote]

Oikeesti? 20e? Aika halpaa muiden aika sinun silmissäsi on. Itse maksaisin 3-4h hoidosta ihan mielellään ainakin 50e. Varsinkin tämän tyyppiselle "hyvää hyvyyttään" hoitajalle. MLL:n hoitajalle maksan heidän ehtojensa mukaan, tietenkin.

Vierailija
19/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömälle ei tarvitse maksaa euroakaan, koska hän saa jo työmarkkinatukea. Jos taas haluaa palkan, niin maksan vain verokortilla. Silloin siis 12 e/h + sivukulut ja ilmoitan työkkäriin työnteostaan.

Vierailija
20/26 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 13:18"]

[/quote]

Oikeesti? 20e? Aika halpaa muiden aika sinun silmissäsi on. Itse maksaisin 3-4h hoidosta ihan mielellään ainakin 50e. Varsinkin tämän tyyppiselle "hyvää hyvyyttään" hoitajalle. MLL:n hoitajalle maksan heidän ehtojensa mukaan, tietenkin.

[/quote]

Ja sitten tämä työtön, joka saa työttömyysrahaa, tienaisi 50e/keikka, tekisi vaikka 3 keikkaa viikossa, ja tienaisi 600e puhtaana käteen työttömyysrahojen lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän