Mitä mieltä nimestä MILA?
Ilmeisesti viime aikoina lisännyt suosiotaan, laulaja Jontte Valosaaren ja fitness pimu Mari Kasvinkin lapsesta tuli kuulemma Mila... :) Ollaan mietitty meidän tulevalle tytölle nimeksi, mitä mielikuvia nimi teissä herättää? Ja sopiiko suomalaiseen sukunimeen?
Kommentit (92)
Mila on ihana ja todella kaunis ja lumoava nimi! Sehän tarkoittaa suloisuutta!
Vähän tökkii slaavilainen alkuperä, eikös se ole Ludmilan lyhyempi muoto.
Pienenä ajattelin, että Mila Kajaksen nimi on ihana, mutta nykyään Mila kuulostaa enemmän kissan tai koiran nimeltä.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 18:08"]
Todella kaunis nimi, meidän tuttavapiiristä eikä päiväkodista löydy yhtään sen nimistä, mutta ehkä sitten on joillain alueilla huippusuosittu :)
[/quote]
Vähän viittaisi siihen, että on suosiossa, kun on pari? vuotta sitten saanut oman nimipäivän.
Mila todella kaunis ja kivankuuloinen nimi, jotkut typerykset nyt vaan antavat eläimilleen ihmisten nimiä, no minkäs teet kun on lusikalla annettu niin ei voi.. ;)
mä en ainakaan oo typerys, oon jopa akateemikko ja silti meil on koirat Janne ja Niklas sekä marsu Aava-Sofia ja ne on kaikki eläinten nimiä piste.
(Vanha ketju, mutta kommentoinpa silti.) Mila on söpö nimi, mutta Miila on kauniimpi ja jotenkin perinteisempi ja suomalaisempi.
Kerroin vuosia sitten ystävälleni haaveestani nimetä tyttölapsi Milaksi, jos siis sellainen meille joskus suotaisiin. Ja kappas kummaa ystävä sai tyttölapsen, joka nimettiin Milaksi ;)
Ihana nimi, siskoni suloinen pikku tyttö on Mila. Lyhenne Ljudmilasta, joka ei niin kiva... Milaa en miellä ollenkaan eläimen nimeksi.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 03:00"]
Noo onhan tos yks Juuri syntyny mut ei sen nimeks mikään naapurin musti tule :P
[/quote]
Kuinka kekseliäs kommentti. Kyllä joku koiralleen sunkin lapsen nimen antaa ;)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 14:40"]
mä en ainakaan oo typerys, oon jopa akateemikko ja silti meil on koirat Janne ja Niklas sekä marsu Aava-Sofia ja ne on kaikki eläinten nimiä piste.
[/quote]
Suomen nuorin elossa oleva akateemikko on 66v.
Venäläinen tai slaavilainen viileä kaunotar tulee mieleen. Alunperin johdettu Ljudmilasta. Jos tykkää Milasta niin mikä ettei.
En pidä, jotenkin ei vain sovi suuhun? :|
Ei sovi kaikkien sukunimien kanssa. Esimerkiksi Mila Laitinen kuulostaa kuin R-vikainen yrittäisi sanoa Mira Laitinen. Jos sukunimessä taas on R-kirjain niin kuulostaa paremalta Mila Karjalainen, Mila Virtanen jne.
Kaverilla on Mila ja mun mielestä on kaunis nimi.
Huvittavaa, kun hän nimesi lapsensa Mila Kunisin mukaan. Kaveri loukkaantui, kun kerroin, että Mila on perinteinen slaavinimi. Eikä tykännyt yhtään sen enempää, kun kerroin, että Mila Kunis on Ukrainasta kotosin, puhuu sujuvasti venäjää. Sitten mua alkoi jo ärsyttämään kuinka kevyesti onkaan lapsensa nimennyt. ;D
Tuli mieleen takavuosien taitoluistelija Mila Kajas,ainakin hänelle ja tuohon sukunimeen siis Mila nimi sopi aivan saumattomasti yhteen kuin luistelutrikoot konsanaan
Puistossa on kaksi pikkuprinsessaa Lila ja Mila - oikein kiva.