Mitä mieltä nimestä MILA?
Ilmeisesti viime aikoina lisännyt suosiotaan, laulaja Jontte Valosaaren ja fitness pimu Mari Kasvinkin lapsesta tuli kuulemma Mila... :) Ollaan mietitty meidän tulevalle tytölle nimeksi, mitä mielikuvia nimi teissä herättää? Ja sopiiko suomalaiseen sukunimeen?
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 09:12"]
No kertokaapa te jotka ette tykkää, että mimmoisista nimistä sitten pidätte enemmän?? Todennäköisesti jostain Aavasta ja Sofiasta ym. tusinanimistä... ei millään pahalla!
[/quote]
Miksi Milasta olisi pakko nyt tykätä? Ap kysyi mielipiteitä, ja niitä sai. Sofia on vanha kansainvälinen nimi, jota en tusinanimenä pitäisi. Aava saattaa nyt ollakin joku muotinimi, mutta sillä on sentään kaunis luontomerkitys. Ap varmasti osaa ristiä lapsensa ihan omin päinkin. Jos av-mammoilta rupeaa kyselemään, ei oikeata nimeä löydy edes rippijuhliin mennessä.
No kertokaapa te jotka ette tykkää, että mimmoisista nimistä sitten pidätte enemmän?? Todennäköisesti jostain Aavasta ja Sofiasta ym. tusinanimistä... ei millään pahalla!
[/quote]
No jo tusinanimistä puhutaan niin kyllä Mila alkaa jo mennä siihen kategoriaan. Miksi Milasta tosiaan täytyisi tykätä? En itse tykkää Aavastakaan, sekin on jotenkin aneeminen, kuten joku hyvin jo sanoi.
Jotain mainitakseni, tykkään mm. nimistä Iiris, Heini, Sara, Meri, Ellen... Hauku ihan vapaasti. Ap kysyi mielipiteitä ja minä kerroin omani.
- 4
Tiedän kaksi alle vuoden ikäistä Milaa, uskoisin että on yleistymässä kovaa vauhtia. Tiedän myös kolme pientä Milo-poikaa. Taitaa sopia tämänhetkiseen trendiin: lyhyt ja ytimekäs, l- ja m-kirjaimia.
Sinällänsä ihan kaunis nimi, sopii suomalaisten suuhun. Ehkä vähän liian moderni minun makuuni.
Minä tykkään. Venäläinen nimi myös, sopii sinnekin. Kaunis.
Sopii hyvin koiralle, ei naiselle.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 09:33"]
Sopii hyvin koiralle, ei naiselle.
[/quote]
Just, tulihan se sieltä.
Mun mielestä Mila on yhtä lailla tusinanimi kun noi mainitsemasikin. Sillä erotuksella että ei ole edes kaunis nimenä. Eikä millään tavalla persoonallinen, ihan vaan tylsä ja mitäänsanomaton. Tämä on minun mielipide, onneksi makuja on monia!
[/quote]
Täällä kysellään tätä harva se päivä, joten taitaa olla aika suosittu tällä hetkellä? Ihan ok nimi, mutta siihen se jääkin.
Ei siitä nyt suuttua tarvitse, että nimimakuja on erilaisia :) Mä pidän eniten vahvoista suomalaisista nimistä. Mila kuulostaa minun korvaani ihan sievältä, mutta ei kolahda sillä tavalla, että edes harkitsisin sitä omalle lapselleni.
Minun mielestä oikein kaunis nimi!
ihan hyvä nimi. en antaisi omallani, sillä meillä on jo Milla :)
no löytyy kyllä ihan kalenterista, ettei ole mikään nykypäivän väännös. Ihana, ihana nimi.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 09:58"]
Ei siitä nyt suuttua tarvitse, että nimimakuja on erilaisia :) Mä pidän eniten vahvoista suomalaisista nimistä. Mila kuulostaa minun korvaani ihan sievältä, mutta ei kolahda sillä tavalla, että edes harkitsisin sitä omalle lapselleni.
[/quote]
Vahvoista suomalaisista nimistä kuten Pirkko, Riitta, Reetta, Marjatta, Terttu, Päivikki... ah niin ihanan kansainvälisiä ja kauniita! :D
Henkilökohtaisesti en tykkää, mutta en lähde kenenkään valintoja arvostelemaankaan (pois lukien ehkä Ridget ja Brooket tai jotkut typerät Hollywood-nimet).. Milasta tulee vaan heti mieleen Mila Kajas ja Mila Kunis. Jotain siiinä nimessä vaan on, mistä en tykkää. En kyllä valitse kavereitanikaan nimen perusteella... Ei nimi miestä pahenna vai miten se menikään. :)
Jotenkin muovinen. Itse tykkään ajattoman klassisista nimistä tyyliin Anna, Liisa, Maria, Maija... Mutta tietysti makunsa kullakin.
tai hienostelunimistä kuten Desire, Juliette jne.
mila on kaunis nimi.