Mitä mieltä nimestä MILA?
Ilmeisesti viime aikoina lisännyt suosiotaan, laulaja Jontte Valosaaren ja fitness pimu Mari Kasvinkin lapsesta tuli kuulemma Mila... :) Ollaan mietitty meidän tulevalle tytölle nimeksi, mitä mielikuvia nimi teissä herättää? Ja sopiiko suomalaiseen sukunimeen?
Kommentit (92)
Kaunis slaavilainen nimi. Mulla tulee siitä tosin mieleen aina Leon Urisin ahdistava teos "Mila 18", joka kertoo Varsovan Ghetosta.
Kaikki näistä ovat hienoja: Milla, Miila, Mila :) Miljasta en tykkää.
Minun mielestä Mila Pirkkolassa ei ole mitään vikaa? Eikä kyllä Mila Mäkisessä, Mila Jokisessa, Mila Mäntylässä, Mila Anderssonissa, Mila Lahdessa...jne. Ehkä sitten olen outo.
Joo en tykkää, myös mun mielestä Mila on eläimen nimi.
Mulla oli kissa jonka nimi oli Milo. Niin nätti nimi kuin Milo onkin, niin sekin on mielestäni eläimen nimi.
Silloin kun nimesin Milo-kissani, Milo ei ollut yleinen nimi. Nyt se on, minäkin tiedän äidin joka on nimennyt poikansa Miloksi.
Milla on paljon nätimpi nimi kuin Mila. Myös se Milja on parempi kuin Mila.
Mulle tulee mieleen sana, melanooma.
Suomalaisella järkyttävä, jos on etnistä taustaa mms. niin ok.
Vastaavana esimerkkinä Jessica Möttönen. Jos on ruotsalaista taustaa niin nimi sallittu.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:23"]
Joo en tykkää, myös mun mielestä Mila on eläimen nimi.
Mulla oli kissa jonka nimi oli Milo. Niin nätti nimi kuin Milo onkin, niin sekin on mielestäni eläimen nimi.
Silloin kun nimesin Milo-kissani, Milo ei ollut yleinen nimi. Nyt se on, minäkin tiedän äidin joka on nimennyt poikansa Miloksi.
Milla on paljon nätimpi nimi kuin Mila. Myös se Milja on parempi kuin Mila.
[/quote]
Eläimille on annettu kautta aikain ihmisten nimiä, joten jos joku on antanut elukalleen vaikka nimen Veeti, niin onko sekin jatkossa vain koiran nimi?
Veetejä kun on koirissa aika paljon, mutta niin on lapsissakin.
Oliver on myös yleinen kissoilla ja koirilla käytetty nimi, samoin Luka jne.
Meillä on koira, jonka nimesimme Pentiksi, eli Pentti on nyt vain eläimen nimi?
Harkitsin sitä v. 2003 lapseni nimeksi, mutta saimmekin pojan. Nyt tuntuu aika yleiseltä, silti sillä on mulle joku erityinen merkitys, joten en varmaan osaa antaa puolueetonta mielipidettä, kun se aina tuntuu jotenkin "omalta". :) Kiva nimi siis! Nyttemmin en kuitenkaan antaisi, ehkä sitä olen ihkuttanut aikanaan niin paljon että olen imenyt sen (omassa mielessäni) tyhjiin, on vähän hajuton, mauton ja väritön jo. Silti siinä ei ole mitään ärsyttävää ja joku "melanooma" on jo aika kaukaa haettu! :D Joten ihan turvallinen ja söpö valinta.
Mun tyttö kanssa Mila, nimen sai 2005. Ja katsokaas yleisyys väestörekisteristä, ei nyt kovin yleinen vielä, ONNEKSI! Vanhakin tuo nimi on, ei siis mikään uusi nimi!
Mun tyttö kanssa Mila, nimen sai 2005. Ja katsokaas yleisyys väestörekisteristä, ei nyt kovin yleinen vielä, ONNEKSI! Vanhakin tuo nimi on, ei siis mikään uusi nimi!
Joo ei suinkaan ole tusinanimi :D tunnen neljä n.1v milaa :D
Miten muka nimi, joka löytyy suomalaisesta nimipäiväkalenterista ei sopisi suomalaiselle tytölle?
Olkoon sitten vaikka virtanen sukunimenä.
Meilläkin on Mila ja nimi sopii tytöllemme hyvin. Reilu 4 vuotta sitten oli tosiaan vielä vähemmän suosittu kuin nyt. Lemmikin nimenä en ole siihen koskaan törmännyt.
Nimestä tulee tällä hetkellä vahvasti mieleen Mila Kunis. Pikku-Milan isä on tainnut haaveilla tästä neitokaisesta niihin aikoihin kun Milan äiti on tullut raskaaksi.
Mä en tunne/tiedä oman tyttöni lisäksi yhtään Milaa! :D Toisaalta ikävää, jos on jossakin suunnalla jo niin yleinen että joku tuntee neljä samanikäistä Mila tyttöä.. Onneksi omani jo vanhempi, eli ei tule olemaan hänellä luokilla montaa kaimaa, vaikka tulevaisuuden Mila tytöillä ehkä on.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:28"]
Suomalaisella järkyttävä, jos on etnistä taustaa mms. niin ok.
Vastaavana esimerkkinä Jessica Möttönen. Jos on ruotsalaista taustaa niin nimi sallittu.
[/quote]
Saako muita SUOMALAISEN nimipäiväkalenterin nimiä kuitenkin mielestäsi antaa SUOMALAISELLE lapselle? Jos Milaa ei saa, oi arvon nimijumala. Eiköhän ne ole kalenterissa jostain syystä. Koska ovat SUOMALAISIA nimiä ja riittävän yleisiä almanakkaan.
Jos nimeksi saa valita vain suomalaista alkuperää olevan nimen, niin aika moni nimi suomalaisesta nimipäiväkalenterista pitää sitten automaattisesti ruksata pois. ;)
Oli aikoinaan Urho Kekkosen koiran nimi.
Mila Kunis on muuten ihan kaunis nimi. Sitten taas joku Mila Pirkkola... En ole koskaan pitänyt mitenkään erikoisena nimenä. Suomalainen sukunimi ei ehkä oikein tuo nimen kauneutta esille...