Tv-sarja Girls
Häiritseekö ketään muuta tuon Hannahin rumuus ja ehkä myös toilailut joita hän ei näytä katuvan? Minusta tuntuu siltä, että Hannah on tarkoituksella ruma ja rumuutta oikein korostetaan sarjassa. Mitä tällä rumuuden korostamisella yritetään sanoa? Onko se halpahintainen keino saada aikaan kohua ("Katoitteko viime jakson? Vähänkö se Hannah oli taas ruma idiootti!") vai onko sillä joku syvällisempi merkitys? Jos sillä ei ole syvällisempää tarkoitusta, niin tulee hieman hyväksikäytetty olo.
Kommentit (73)
Eihän kaikkien tarvitse pitää samoista sarjoista. Se, mikä tässä ketjussa ällistyttää, on se, etteivät jotkut pidä Girlsistä koska päähenkilö ei ole laiha. En voi uskoa että 2000-luvulla on vielä näin juntteja ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:24"]
Eihän kaikkien tarvitse pitää samoista sarjoista. Se, mikä tässä ketjussa ällistyttää, on se, etteivät jotkut pidä Girlsistä koska päähenkilö ei ole laiha. En voi uskoa että 2000-luvulla on vielä näin juntteja ihmisiä.
[/quote]
Kerrotko sen kommentin numeron jossa on näin sanottu?
Kakkoskauden jakso 5: Hannahilla on vinkeä shortsiasu ja hän löytää rikkaan ja komenan yli nelikymppisen lääkärin. Tämä puhuu nimen omaan Hannahin kauneudesta. Hirveesti seksiä!
Kakkoskauden jakso 5: Hannahilla on vinkeä shortsiasu ja hän löytää rikkaan ja komenan yli nelikymppisen lääkärin. Tämä puhuu nimen omaan Hannahin kauneudesta. Hirveesti seksiä!
Herätellään keskustelua, mitä mieltä olitte 5-jaksosta? :)
Hannahin narsismi jakson lopussa oli niin... ihanan ärsyttävää. Pelkäsin koko ajan, milloin mies heittää Hannahin pihalle. Mutta hänhän oli varsinainen tossukka, ihan liian kiltti :/ Kuunteli vaan teini-ikäisen parikymppisen ulinoita mukisematta. Minusta hän olisi voinut sanoa, ettei jaksa kuunnella. Oli muuten todella hyvännäköinen se lääkärimies... Kuolasin koko jakson ajan. Mutta anteeksi, nyt alkaa mennä ohis.
En pysty samaistumaan hahmojen moraaliin, mutta minulle tulee sarjasta voimaantunut olo vartalo- ja seksiasioihin liittyen. Tulee sellainen olo, että on oikeus harrastaa seksiä kenen kanssa haluaa miten haluaa ja juuri sennäköisenä kun on, ja nauttia siitä. Hassua, että minun pitää oivaltaa tuollainen asia TV:n kautta... :) (Jos jotakuta kiinnostaa, olen 18-vuotias ja vähän estynyt seksiasioissa... Vai miten sitä parhaiten kuvalisi. Ujo? )
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:24"]
Hannahan on aivan tavallisen peruspulliaisen näköinen, sellainen mitä Suomessakin naisista suurin osa. Eli ei häiritse hänen "rumuutensa" yhtään, lähinnä virkistää... varsinkin kun ne kaksi muuta daamia ovatkin sitten tyypillisiä tv: n peruskaunottaria.
[/quote]
Vaatteet, meikki ja tukka laitettuna = kaunotar JA kun nuo em. juttuihin ei ole kiinnitetty huomiota = ruma ??
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 13:58"]
Mä luulin ekaks, että se on joku 50-luvun sarja? Mua hämää ne niiden vaatteet ja hiukset, vasta kun siinä puhuttiin Facebookista, tajusin, että sehän kuvaakin ihan nykyhetkeä?
[/quote]
Muualla maailmassa ei pukeuduta samalla lailla kun suomessa. Parikymppisten tyttöjen tanttatyyli, jota täällä esitellään esim muotiblogeissa, ei välttämättä toimikaan New Yorkissa.
[/quote]
Hannahin vaatteethan on joko sortsiasuja, 90-luvun lörtsytunikoita tai halpoja vintage-mekkoja. Jos ohjelmaa katsoo sekunnin siitä kohtaa, jossa Hannah esiintyy yksin, voi kuvitellakin katsovansa vuosikymmenen takaisia kuvaajaa ohjelmaa. Se, että ohjelman oikean aikakauden tajuamine kestää yhtään pidempään kuin lähikuva Hannahista ja sen mekosta, on jo todella huolestuttavaa.
No se on nimenomaan siinä että ei kaikkien tv-tähtien tarvitse olla missejä. Tavallisuus kunniaan. Ja siinä kerrotaan 90-luvulla syntyneiden hipstereiden suhtautumisesta maailmaan, joka on todenmukaista ja ei aina niin nättiä. Tykkään ja kovasti varsinkin kun olen noita ihmisiä elämäni aikana tuntenut.
Mutta eihän Hannah ole tv-tähti vaan aloitteva kirjailija.
Entä mistä seinästä se Adam on oikein repäisty?
Siis sillä sen ällöttävyydellähän oikein mässäillään siinä sarjassa. Tykkään silti sarjasta vaiikka se Hannahin inhottavuuden alleviivaaminen on aika ärsyttävää välillä.
Se Hannah (Lena Dunham) on itse sarjan käsikirjoittaja ja luoja, että tuskin se itse kokee hyväksikäyttävänsä itseään.
Ei musta Hannah ole ruma vaan tavallisen näköinen.
Itseäni taas häiritsee huomattavasti enemmän sarjat, joissa "FBI-tutkija" on entisen miss USA:n näköinen.
Hannahan on aivan tavallisen peruspulliaisen näköinen, sellainen mitä Suomessakin naisista suurin osa. Eli ei häiritse hänen "rumuutensa" yhtään, lähinnä virkistää... varsinkin kun ne kaksi muuta daamia ovatkin sitten tyypillisiä tv: n peruskaunottaria.
Pysy ap vaan siellä gossip girl- tasolla äläkä vaivaa pientä päätäsi :) anna muitten tehdä ajattelutyötä, se ei ole sinua varten.
En ole ap, mutta mulla heräsi heti kysymys, että mitähän ajattelutyötä Girls-sajra mahtaa vaatia? Mun mielestä aika suoraviivaista kerrontaa.
Mä luulin ekaks, että se on joku 50-luvun sarja? Mua hämää ne niiden vaatteet ja hiukset, vasta kun siinä puhuttiin Facebookista, tajusin, että sehän kuvaakin ihan nykyhetkeä?
Mä katoin eilen ekaa kertaa, ja hämmästyin kun oli niin hyvä sarja. Myös se tuntui virkistävältä, että Hannah on ihan realistisen nuoren naisen näköinen, eikä tätä tosiasiaa peitellä sarjassa mitenkään. Tässä ei ole mitään vikaa, vaan vika on muissa sarjoissa joissa jokainen ihmishahmo näyttää kiiltokuvalta. Tietenkin tavallisen näköinen talliainen näyttää heihin verrattuna sitten "rumalta" tai jopa "ällöttävältä", kuten tässäkin ketjussa joku on jo ehtinyt esittää tuomionaan (kysynpä vaan, miltä mahdat kyseinen kommentoija hyvä itse näyttää).
Elämä ei ole mitään photoshopattua kiiltokuvaa, ja se että se sellaisena esitetään lehdissä ja sarjoissa, tuhoaa ihmisten mielenterveyttä tutkitusti. Muodostuu keinotekoinen kuva todellisuudesta, jossa kaikki ovat kauniita ja supertäydellisiä, vaikka tosiasiassa vain häviävän pieni osa ihmisistä on ulkoisesti sellaisia.
Luettuani, että tuo itsensä likoon laittava näyttelijä on lisäksi sarjan käsikirjoittaja, olen jo ihan tosissani innostunut ko. sarjasta! Hyvä tyyppi kyseessä, kerta kaikkiaan. <3
Hannahilla on tosi kauniit kasvot mielestäni ja hän ei ole mitään inhottava mielestäni. Keskityn sarjassa ehkä hieman muihin asioihin kuin jonkun läskeihin. Tämä sarja on vaan positiivisesti erilainen verrattuna esim. Gossip girleihin.
Minusta Girlsin koko pointti on olla realistis-parodiallinen kuvaus nykyajan Peter Pan -sukupolvesta, jossa teini-ikää venytetään aikuisiälle asti ja vastuuta ei haluta eikä osatakaan aina ottaa. Itse ainakin voin samaistua siihen todella hyvin :) Kokeillaan kaikkea, mokaillaan ja kasvetaan sitten kuitenkin jonkin verran koko ajan. Hahmot ovat omalla tavallaan hyvin pinnallisia, mutta ainakin sarjassa on muutakin kuin sen oikean etsimistä. Myös seksikohtaukset on tehty ihanan banaalisti, enemmänkin brittiläiseen kuin amerikkalaiseen kiiltokuvatyyliin. Henkilöt ovat usein epävarmoja, mutta se täytyy yrittää kätkeä tositilanteessa - usein huonoin tuloksin.