Missä sinä olet älykäs?
Minä olen hyvin tunneälykäs ja analysoiva ihminen. Koulussa olen myös ihan fiksu. En kuitenkaan tajua melkein mitään tietokoneista, en osaa korjata mitään, enkä keksiä mitään elektroniikkaan liittyvää.
Kommentit (7)
Olen kielellisesti älykäs ja analyyttinen, osaan ajatella kriittisesti ja olen ns. intrapsyykkisesti lahjakas eli tosi hyvä tunnistamaan omia mielensisäisiä tapahtumia (eli osaan tavallaan asettua oman mieleni ulkopuolelle ja analysoida sitä kohtalaisen objektiivisesti).
Lahjaton taas olen rubikin kuutio-tyyppisissä jutuissa enkä ole mikään tekninenkään. Enkä kovin matemaattinen. Visuaaliset asiat jäävät päähäni huonosti.
Minulla on kielellinen lahjakkuus, osaan siis ilmaista itseäni kirjoittamalla todella hyvin. Kaikki valitukseni tai vastaavat reklamaatiot menevät aina läpi koska osaan perustella niin hyvin :)
Ymmärrän myös teknisten laitteiden päälle: jo lapsuudenkodissani minä olin perheenjäsenistämme se, joka asensi videot, telkkarit, digiboksit sun muut. Matematiikka on ollut lempiaineeni koulussa, eikä minun edes tarvinnut varsinaisesti opiskella sitä, kun kaikki oli niin helppoa.
Osaan helposti myös tulkita toisia ihmisiä ja heidän tunnetilojaan.
Tieteen kuvalehden äo-testissä sain tulokseksi 135, mutta muualla en ole älykkyyttäni testannut.
Olen musiikillisesti, matemaattisesti ja kielellisesti lahjakas, analyyttinen ja tunneälykin on aika hyvä. Toisaalta en tajua mitään koneista ja laitteista, ja monien arkipäivän asioiden hoitaminen on minulle vaikeaa. Esimerkiksi kaikkien lomakkeiden täyttäminen tyssää aina siihen, kun alan liikaa analysoida, mitä jollain päällepäin yksinkertaiselta kuulostavalla kysymyksellä oikeasti tarkoitetaan, enkä loppujen lopuksi enää osaa vastata kysymykseen.
Minä olen kielellisesti ja matemaattisesti lahjakas.
Olen lahjakas kuvataiteessa, tai paremminkin visuaalisesti lahjakas. Kielellistä lahjakkuuttakin löytyy, olen hyvä ilmaisemaan itseäni kirjoittamalla ja olen saanut kehuja kirjoittamistani tarinoista. En osaa kielioppia täydellisesti, mutta kykenen kirjoittamaan suhteellisen virheetöntä tekstiä. Lisäksi olen empaattinen ja hyvä kuuntelija.
Matemaattisissa aineissa olen aina ollut huono ja liikunnallisesti kömpelö. Tekniikka ei kiinnosta pätkän vertaa, eli en tajua koneista ja laitteista mitään, eikä kiinnosta oppiakaan.
Olen lahjakas kaikessa, joten elämä on ainakin mielenkiintoista, jos ei muuta.
Siinä, että ymmärrän hirveän hyvin erilaisten ihmisten erilaisia näkemyksiä, ajatuksia ja elämäntilanteita. Kuitenkin olen aika huono ymmärtämään ihan käytännön asioita ja ihmisten puheita.