Miehen viesti FB:ssä eksälleen, mitä ajatella?
Miehen ex (15 vuoden takaa, THE teinirakkaus joka on tasaisin väliajoin muistutellut miestäni kuinka tämä oli hänen suuri rakkautensa) on vaihtanut fb:ssä profiilikuvansa uuteen, kun sai vastikään toisen Lapsensa. Mies on laittanut hänelle yv:n, että halusin tykätä kuvastasi...mutten voinut julkisesti. Olette molemmat aivan upeita! johon ex kommentoi että ymmärtää ja kiitos näistä sanoista.
päädyin miehen fb sivulle, oli jättänyt tilinsä vahingossa auki, luulin olevani omissa viesteissäni. Kysyin mieheltä että wtf, mut kuulemma ei mitään ja just tämän takia ei voinut tykätä siitä. En ole kyllä suuremmin mustis tyyppiä ja en varmaan edes olisi huomannut koko asiaa saati ajatellut siitä sen kummempaa.
Mutta nyt en vaan käsitä että miksi exälle tuo viesti? Joko tykätään julkisesti kaikkien edessä tai sitten tykätään mutta ei paineta ja pidetään ajatukset omassa mielessä, eikö?
Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (38)
22 jatkaa
Näetkö ap miehesi exän profiilin? Minä en ainakaan näe, jos kaverini tykkää jonkun sellaisen kuvista joka ei ole kaverini. Eli siksikin tulee mieleen, että sinä et ole se osapuoli jolta tykkääminen on haluttu salata.
No mä loukkaantuisin siitä, että mies levittäisi mielikuvaa minusta mustasukkaisena pipipäänä. Koska sellainen en ole. Ei miehen tarvitse sellaista tekosyynä käyttää. Mun mies on esimerkiksi käyttänyt mua syypäänä, kun ei ole jaksanut lähteä joihinkin iltamiin. "Muutdn kyllä, mutta piip ei tykkää". Just.
Mielestäni ei reilua käytöstä! Yksityisviesti olisi voinut jäädä laittamatta.
Miksi ap käyttää termiä "mieheni" ihmisestä, joka ei edes asu hänen kanssaan? Miksei muualla asuva mies saisi jatkaa elämäänsä ja kirjoitella kenelle haluaa mitä haluaa? Joku raj sillä kyttäämiselläkin. Tuossa taitaa olla syy, miksi mies asuu muualla.
Minua taas raivostuttaa, kun aviomieheni ei voi pitää exäänsä yhteyttä, vaikka ex potee mielenterveysongelmia ja nyt katkaisi vielä kätensä, eli tarvitsisi kipeästi apua ihan käytännön asioissa. Minä en voi tunkea hänen luokseen auttamaan, koska emme tunne hyvin, oikeastaan ollenkaan, koska hän asuu kaukana. Mies käy työssä hänen lähiseudullaan ja voisi hyvin käydä auttamassa, edes soittaa useammin, mutta ei. En käsitä, miten joku voi olla niin välinpitämätön ihmistä kohtaan, jonka kanssa on elänyt vuosikymmenen! Enkä kyllä sitäkään, miten joku voi olla mustasukkainen toisen exästä??
Miksi täällä aina hyökätään ap:ta vastaan? Kaikki on heti huutelemassa, kuinka väärässä hän on ja kuinka väärin on tehnyt ja kuinka epävarma on ja kohta exä itsekin yms. Eikö asiaa voisi käsitellä asiana ilman henkilökohtaisuuksiin menemistä.
Ymmärrän ap:ta, joskus iskee epävarmuutta omassa suhteessa ja tuollaiset yksityisviestit ei hirveästi asiaa auta. Ei se tarkoita, että suhde olisi jo loppumetreillä ja ettei luottamusta olisi ollenkaan. Varsinkin, jos mies on aiemmin ylistänyt kyseistä naista elämänsä rakkaudeksi. Aika superihmisiä täällä av:lla aina kaikki kun mikään tällainen ei horjuta koskaan av-mammojen itsetuntoa ja -varmuutta.
No ei olisi ok ja ei ole ok mulle tommonen. En mäkään laittais joillekkin exille "oletpa komea ja lapsesi myös... ;) " viestejä, oli kuinka suuri ex teini rakkaus vaan. Menneet on menneitä ja tollaset ukot sietäis joutaa pihalle, jos ei osaa elää nykyisyydessä. Voi sit siel miettii ollaanko vuodessa 1975 vai 2013. Ps. Olen itsekin kokenut saman (viestejä oli enemmänkin, en uskaltanut lukea kaikkea) ja jos vielä toistuu niin ukko lentää ulos ja sanon tämän täsmälleen saman kommentin hänelle.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 08:59"]
Minua taas raivostuttaa, kun aviomieheni ei voi pitää exäänsä yhteyttä, vaikka ex potee mielenterveysongelmia ja nyt katkaisi vielä kätensä, eli tarvitsisi kipeästi apua ihan käytännön asioissa. Minä en voi tunkea hänen luokseen auttamaan, koska emme tunne hyvin, oikeastaan ollenkaan, koska hän asuu kaukana. Mies käy työssä hänen lähiseudullaan ja voisi hyvin käydä auttamassa, edes soittaa useammin, mutta ei. En käsitä, miten joku voi olla niin välinpitämätön ihmistä kohtaan, jonka kanssa on elänyt vuosikymmenen! Enkä kyllä sitäkään, miten joku voi olla mustasukkainen toisen exästä??
[/quote]
Normaalitilanteessahan ei siitä toisen exästä tarvitsekaan olla mustasukkainen, mutta melko itsevarma ja kova ihminen saa olla, jos kestää sen, että oma kumppani laittaa THE RAKKAUDEKSEEN mainostamalleen exälle flirtin viestin ja vielä yksityisenä viestinä, ettei kukaan muu näe.
Ap ei varmaan olisi tykännyt siitä, että mies "tykkää" exänsä kuvasta. Mutta kuka tahansa voi tykätä facessa kenen vain kuvasta, sen merkitsemättä sen enempää. Sen sijaan, jos pitää laittaa oikein yksityisviestinä kuinka hyvältä se exä näyttää siinä uudessa kuvassa, niin kyllä se on pahempi kuin pelkkä tykkäys.
Minun exäni on yhä todella komea mies, paljon komeampi kuin nykyiseni. Voisin aivan hyvin sanoa tuolle exälle, että hän näyttää todella komealta, koska sehän on totta. Miksi sitä ei saisi sanoa, vaikka minulla on uusi ihminen elämässäni? Ja tämä uusi omistaa myös peilin ja tietää, että tuo ex on paljon häntä komeampi, eikä se ole keneltäkään pois. Outoa ajattelua joiltakin.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 08:55"]
Miksi ap käyttää termiä "mieheni" ihmisestä, joka ei edes asu hänen kanssaan? Miksei muualla asuva mies saisi jatkaa elämäänsä ja kirjoitella kenelle haluaa mitä haluaa? Joku raj sillä kyttäämiselläkin. Tuossa taitaa olla syy, miksi mies asuu muualla.
[/quote]
Koska olemme naimisissa, mies vaan on toisella paikkakunnalla keikkatöissä vielä seuraavat 10kk.
Ap
Tuo olisi ihan ok, JOS mies olisi laittanut asiansa julkisesti. Tuo piilottelu tekee sen, että epäilykset heräävät. Vieläkö miehellä on jotain ajtuksia tai toiveta exän suhteen? Luultavasti kyllä ärähtäisin asiasta, jos omalle kohdalle sattuisi. Miksi ei olisi voinut tykätä kuvasta julkisesti? Eihän siinä olisi ollut mitään ihmeellistä, kyllähän sitä voi olla väleissä exien kanssa. Sitten, kun asiaa pitää alkaa piilotella ja yksitisiä lähetellä, niin ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa.
oli jättänyt tilinsä vahingossa auki, luulin olevani omissa viesteissäni.
Aika jännä, kuinka usein av-mammalle tapahtuukaan näin, että ihan VAHINGOSSA oli jäänyt puolisolta tili auki - ja vaikka olisikin, niin se ei oikeuta katsomaan sisältöä (olen itsekin jatkuvasti kirjautuneena profiiliini, enkä pitäisi siitä, jos mieheni kävisi sitä salaa lueskelemassa, vaikka siellä ei mitään salaista olekaan - jos olisi, en varmaan pysyisi kirjautuneena...). Ai niin, mutta kun VAHINGOSSA. Et siis missään vaiheessa huomannut, kun avasit koneen, kirjasit osoiteriville Facebookin, joka aukesi sivulle, että siellä on miehesi kuva/nimi, ei sinun? Et siinäkään vaiheessa, kun avasit viestit, tajunnut, että nimet siellä eivät ole sinun kavereidesi nimiä, vaan sinulle vieraita? Etkä edelleenkään, kun "kuvittelit" olevasi omissa viesteissäsi, et tajunnut yhtään mitään, kun klikkasit auki tuon miehesi eksän viestiketjun, ja ihan vasta luettuasi MIEHESI kirjoittaman viestin ja naisen vastauksen siihen, se iski sinulle kuin salama kirkkaalta taivaalta. Että ei hitto, tää onkin mun mieheni profiili, ei omani! Ei tainnut mennä ihan noin... muualla kuin mielikuvituksessasi. Vai väitätkö ihan oikeasti, ap, käsi sydämellä, että et missään vaiheessa ennen tätä tajunnut olevasi toisen ihmisen tilillä ja lukevasi toisten ihmisten viestienvaihtoa?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 09:41"]
Tuo olisi ihan ok, JOS mies olisi laittanut asiansa julkisesti. Tuo piilottelu tekee sen, että epäilykset heräävät. Vieläkö miehellä on jotain ajtuksia tai toiveta exän suhteen? Luultavasti kyllä ärähtäisin asiasta, jos omalle kohdalle sattuisi. Miksi ei olisi voinut tykätä kuvasta julkisesti? Eihän siinä olisi ollut mitään ihmeellistä, kyllähän sitä voi olla väleissä exien kanssa. Sitten, kun asiaa pitää alkaa piilotella ja yksitisiä lähetellä, niin ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa.
[/quote]
Tämä nimenomaan on se minun pointtini tässä asiassa. Tykkääminen olisi ollut ok, koska se on julkista, yleistä, ihan perusjuttua FB:ssä. Jos mies arvioi että tykkäämisestä aiheutuu minulle mielipahaa tai eii kehtaa tehdä sitä julkisesti sukulaisten tai kavereiden edessä, niin miksi sitten edes vaivata koko asialla/YV:llä? Eikö sitä olisi voinut jättää laittamatta kokonaan? Ilmeisesti miehelle on tärkeää että ex kuitenkin tietää miehen tykkäävän uudesta ulkomuodostaan ja vauvasta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 09:41"]
[/quote]
Tämä nimenomaan on se minun pointtini tässä asiassa. Tykkääminen olisi ollut ok, koska se on julkista, yleistä, ihan perusjuttua FB:ssä. Jos mies arvioi että tykkäämisestä aiheutuu minulle mielipahaa tai eii kehtaa tehdä sitä julkisesti sukulaisten tai kavereiden edessä, niin miksi sitten edes vaivata koko asialla/YV:llä? Eikö sitä olisi voinut jättää laittamatta kokonaan? Ilmeisesti miehelle on tärkeää että ex kuitenkin tietää miehen tykkäävän uudesta ulkomuodostaan ja vauvasta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 09:44"]
oli jättänyt tilinsä vahingossa auki, luulin olevani omissa viesteissäni.
Aika jännä, kuinka usein av-mammalle tapahtuukaan näin, että ihan VAHINGOSSA oli jäänyt puolisolta tili auki - ja vaikka olisikin, niin se ei oikeuta katsomaan sisältöä (olen itsekin jatkuvasti kirjautuneena profiiliini, enkä pitäisi siitä, jos mieheni kävisi sitä salaa lueskelemassa, vaikka siellä ei mitään salaista olekaan - jos olisi, en varmaan pysyisi kirjautuneena...). Ai niin, mutta kun VAHINGOSSA. Et siis missään vaiheessa huomannut, kun avasit koneen, kirjasit osoiteriville Facebookin, joka aukesi sivulle, että siellä on miehesi kuva/nimi, ei sinun? Et siinäkään vaiheessa, kun avasit viestit, tajunnut, että nimet siellä eivät ole sinun kavereidesi nimiä, vaan sinulle vieraita? Etkä edelleenkään, kun "kuvittelit" olevasi omissa viesteissäsi, et tajunnut yhtään mitään, kun klikkasit auki tuon miehesi eksän viestiketjun, ja ihan vasta luettuasi MIEHESI kirjoittaman viestin ja naisen vastauksen siihen, se iski sinulle kuin salama kirkkaalta taivaalta. Että ei hitto, tää onkin mun mieheni profiili, ei omani! Ei tainnut mennä ihan noin... muualla kuin mielikuvituksessasi. Vai väitätkö ihan oikeasti, ap, käsi sydämellä, että et missään vaiheessa ennen tätä tajunnut olevasi toisen ihmisen tilillä ja lukevasi toisten ihmisten viestienvaihtoa?
Jos viitsit lukea ketjua yhtään eteenpäin, niin ei tarvitsisi toistaa itseään. Mikä siinä onkaan että osa av-mammoista rupeaa heti postailemaan katsomatta viestiketjua eteenpäin.
Tapahtui: Otin OMAN läppärini, menin facebookiin tarkoituksenani katsoa olenko jo saanut YV:n ystävältäni. Klikkasin siis heti kohtaa viestit (en katsonut etusivua ollenkaan, meillä on sitä paitsi kasapäin yhteisiä ystäviä joiden päivitykset näkyy molempien sivuilla) ja aloin ihmettelemään miksi miehen eksä on laittanut MINULLE kiitosviestin, oli siis siellä tuoreimpana viestinä, ei tarvinnut edes klikata auki. Siinä kohtaa vasta tajusin etten ole omilla tunnareillakin kirjautuneena.
Ap
Niin sitten varmasti 25! Taidan itsekin lähteä tästä laittelemaan eksilleni yv:tä että ovat äärettömän komeita ja upeita miehiä. Ihan vaan tämmöstä perusviestittelyä!
P.S. Toivottavasti kukaan ei käsitä sitä väärin!
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 21:17"]
18-Joo, samoilla linjoilla tosiaan olen!
Ikävää siis tuo minun tai tuttavien selän takana salailu, luottamus oikein herää, mitä salattavaa tuossa oikein oli.
ap
[/quote]
Avainkysymyshän nyt on, halusiko hän salata tykkäämisen sinulta vai exän nykyiseltä? Vai ehkä joltain muulta yhteiseltä tutulta?