Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näkeekö tuolla tori.fi:ssä mahdollisen ostajan tiedot?

Vierailija
08.09.2020 |

Tuli todella outo kuva henkilöstä, joka haluaisi ostaa erään tuotteen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ellei se ite niitä anna

Vierailija
2/11 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Käytän sivua ainoastaan siksi että siellä on sata kertaa enemmän liikennettä kuin huutonetissä joten kaikki menee sata kertaa nopeammin kaupaksi.

Alustana se on sysipaska, et näe ostajan tietoja, et näe myyjän oikeita tietoja (voi olla pelkkä nimimerkki eikä edes vaivaudu laittamaan puhelinnumeroa), ei edes palautteita.

Ainoa mistä voi edes vähän päätellä luotettavuutta on rekisteröintipäivämäärä, mutta ei sekään sinänsä mitään kerro kun ei tiedä miten tämä henkilö on aiemmat kauppansa hoitanut.

Saisivat päivittää tuota turvallisemmaksi kun kuitenkin selkeästi Suomen isoin kauppapaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mukaan kuin kulloin ostajasta saa selville, yleensä itse teen kaupat ulko-ovella käteisellä, olinpa ostamassa tai myymässä ja kalliimmista näyttövarauksella.  

Vierailija
4/11 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy enää mitään. Mä teen lähes kaikki kaupat postitse, joten siinä tulee nimi, osoite, puhnumero.

Vierailija
5/11 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sovi kaupat johonkin julkiselle paikalle?

Vierailija
6/11 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ehdotus. Jos ei onnistu, kiemurtele ulos kaupoista ja pane tuote kaikessa hiljaisuudessa myyntiin myöhemmin. 

Vierailija
7/11 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä ole pakko myydä kyseiselle tyypille. Torissa ei näe onko tuote varattu tmv, joten sanot vain, että tuote on menossa jollekkin muulle.

Vierailija
8/11 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ehdotus. Jos ei onnistu, kiemurtele ulos kaupoista ja pane tuote kaikessa hiljaisuudessa myyntiin myöhemmin. 

Eikai sitä poistaa tarvitse? Itse ainakin poistan tuotteen vasta kun kauppa on oikeasti toteutunut.

Vierailija
9/11 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torin pointti on sen helppous. Ei sen pidäkkään olla huutonet.

Siellä myydään pääsääntöisesti ihan kasvokaupoilla ja saa päättää kelle.

Netissä on myös kirpparipalveluita joissa voit ulkoistaa riskit nettikaupalle, mitä jos laitat kalliimmat jutut sinne?

Vierailija
10/11 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilyttää, niin kannattaa vain varautua paremmin. Itse teen kaupat aina joko taloyhtiön pihalla tai julkisella paikalla, puhelinnumeroa tai asunnon tietoja en anna ellei ole pakko.

Toki kerran myin sohvan mustalaismiehelle. Etnisyys selvisi vasta päivää ennen noutoa (etsin numeron perusteella nimen ja siitä jatkoin facebookiin), mutta onneksi ystävä pääsi "kahville" samaan aikaan. Ei mitään, ihan mukavia miehiä ja maksoivat pyyntihinnan, mutta tänä päivänä en todellakaan päästä tuntemattomia tuosta noin vain asuntooni.

Vierailija
11/11 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä kysyn onko ostajalla Facebook-tiliä, jonkinlaista julkista asemaa työnsä kautta tai muuta vastaavaa epävirallista "henkkaria"... Erityisesti Facebook on hyvä jos se on käytössä kun siellä monilla näkyy kavereissa tai kuvien kommenteissa kavereita tai sukulaisia ja etenkin jos tili on monta vuotta vanha niin tietää ettei sitä ole tekaistu pelkästään mun pyyntöä varten. Kenenkään ei ole tietenkään pakko somejaan minulle jakaa, mutta jos ihmisellä ei ole mitään todistetta luotettavuudestaan eikä kasvokkain osto onnistu niin vähävaraisena ihmisenä mieluummin jätän myymättä kuin otan riskin että rahat häviää kuin tuhka tuuleen ostajalle, josta en tiedä mitään. Jos postittaa niin ei se että tietää osoitteen tarkoita vielä mitään, koska vaikka menisin jälkikäteen oven taakse vaatimaan rahojani niin ostajalla ei olisi mitään velvollisuutta antaa niitä minulle, koska kuluttajansuojaa ei ole. Sometilejä pyytäessäni testaan lähinnä, vaikuttaako ihmisellä olevan korkea moraali. Mutta jokainen tekee nämä asiat omalla tavallaan.