Kokoaikatyö 40 t/ vko, palkka 1500 e/kk, menisitkö?
Työssä vuorot aina vähintään kuuteen, paljon myös viikonlopputyötä. Lauantai- ja sunnutaityöstä ei saa rahallista lisäkorvausta, vaan vapaata, miltä kuulostaa?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 23:54"]
Kuinka raskas työ?
Jos sellainen jossa saa juosta eikä tauon taukoa niin ei kannata, mutta jos työ josta saa myös iloa eikä vaadi raatamista niin kannattaa ehkä.
[/quote]
Minä taas toisin päin. Tykkään liikkua ja paikallaan olo ja sormien pyörittely tuolla palkalla olisi piinaa. Aikakin menee nopeammin, kun on kokoajan menossa.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 00:30"]
Olen pitkäaikaistyötön enkä menisi.
Minimi 2500 eur/kk peruspalkka. Lisät päälle.
[/quote]
Ei varmaan tarvitse kenenkään ihmetellä, miksi olet pitkäaikaistyötön. Halveksin tuollaisia ihmisiä!
no minulla on tuo palkka, paljon fyysistä työtä, työajat 7-15.30. nii ja tuosta sitten verot pois. ärsyttää olla pienipalkkalainen nainen! miehet varmasti saavat samalla alalla vähän enemmän.
En menis, koska teen tällä hetkellä osa-aikatyötä ja saan siitä suunnilleen tuon verran :) työttömänä menisin.
menisin, mulle toi ois ihan riittävä palkka.
En menisi. Palkka ja lisät on maksettava tes:n mukaan eikä tuollainen kuulu oman alani tes:iin.
Millä palvelualalla on tuollaiset työehdot ja palkka?
Ja jos olisin työttömänä ja tuo paikka olisi ainut vaihtoehto, niin menisin, koska kyllä työstä saa muutakin kuin palkkaa. Tulevia töitä hakiessa työhistoria on aina parempi vaihtoehto kuin työttömyys.
No, jos tuloja ei olisi, voisin mennä, mutta kun saan ansiopäivärahaa 2000E/kk, niin en todellakaan.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 09:12"]
Ja jos olisin työttömänä ja tuo paikka olisi ainut vaihtoehto, niin menisin, koska kyllä työstä saa muutakin kuin palkkaa. Tulevia töitä hakiessa työhistoria on aina parempi vaihtoehto kuin työttömyys.
[/quote]miten niin palveluala?
Tottakai menisin, kunhan vaan töitä saisin.
Menisin. Olen "ammatiltani" puhelinmyyjä ja tulot ovat pelottavan epävakaat. Toivottavasti löydän oikeita töitä äitiysloman päätteeksi :/
Se vaatisi kämpän myyntiä ja muuttoa halvempaan. Asun yksin joten kaikki kulut hoidan itse. 18 000 e vuodessa kokopäivätyöstä on aika vähän.
En vaihtaisi nykyisestä paikastani tuohon, mutta jos olisin töissä niin sitten menisin,
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 09:40"]
En vaihtaisi nykyisestä paikastani tuohon, mutta jos olisin töissä niin sitten menisin,
[/quote]
siis en olisi töissä
No valitettavasti saisin ansiosidonnaista (kuulun siis ammattiliittoon ja ihan itse oon 12 vuotta niitä jäsenmaksuja maksellut) enemmän kuin tuo, joten ihan ensihätään en menis. Ja muutenkin, yksinhuoltajana minun pitäisi miettiä sitäkin, KANNATTAAKO työnteko jos ei kaikki kulut saa palkalla peitettyä.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 09:18"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 09:12"]
[/quote]miten niin palveluala?
[/quote]
Mielestäni luin edelliseltä sivulta, että ap tarkoitti palvelualaa... Voi toki olla, että oli jonkun muunkin kommentti.
t. 29
Sellaista saan ja oksettaa "palkkapäivänä" kun niin surkea "palkka"! Ei tuota saamaa palkkaani edes voi palkaksi kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Työssä vuorot aina vähintään kuuteen, paljon myös viikonlopputyötä. Lauantai- ja sunnutaityöstä ei saa rahallista lisäkorvausta, vaan vapaata, miltä kuulostaa?
Jos ei ole koulutusta, niin ei voi vaatia 3000 euron alkupalkkaa ja täytyy tyytyä tuollaiseen palkkaan nurisematta. Jos taas on esim. akateeminen koulutus niin sitten ei kyllä kannata mennä noin huonolla palkalla.
menisin pariksi vuodeksi ja pyytäisin lisää rahaa siitä eteenpäin joka vuosi.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 23:40"]
En varmaankaan. Siitä menis n. 500 lasten hoitoon, ei olis oikein järkeä.. tonni jäis sitten käteen. Ei olis sen arvoista ehkäpä.. pakkotilanne olis sitten asia erikseen.
[/quote]
Miten niin 500 lasten hoitoon? Ei noilla tuloilla päivähoitomaksut ole tuota luokkaa lähelläkään varsinkin jos lapsia enemmän kun 1. Vai menisikö teillä tuo summa miehen tulojen mukaan mutta eihän sitä silloinkaan voi ajatella että se on sinun palkastasi pois.