Missä iässä aloit kokea itsesi liian vanhaksi yöelämään?
Kommentit (103)
24-vuotiaana. Katsoin humalaisilla silmilläni ympärilleni ja huomasin kaikkien olevan todella nuoren näköisiä. Sanoin portsarille, että on tullut aika hyvästellä (tutustuin portsariin, kun tuli käytyä siellä aika ahkerasti.)
Onpa täällä nyt melkomoisia kommentteja.
Siis mulle ei ole mitään baareissa T: 21-vuotias.
No ehkä käytte vähän väärissä baareissa. joihinkin baareihin oli ainakin aikoinaan ihan 24 vuoden ikäraja. On siistejä ja suttuisia baareja jne. Ehkä autte jossain pienellä paikkakunnalla, jossa ei ole tarjontaan, mutta ainakin pk-seudulla riittää sopivia baareja 18-vuotiaasta vanhukseen.
Ja mitä siellä tehdään. Esim. jutellaan kavereiden kanssa, tanssitaan, katsellaan elämää. Ja kyllä vaikka olen melkein 40, saan kyllä baariseuraa ystävistäni. Viimeksi meitä oli kahdeksan naista (äitejä, naimisissa olevia, sinkkuja). Jotkut tykkää käydä tietokilpailuissa, jotkut kuuntelemassa musiikkia. Itse kävin ihan kotiäitinä ollessani vaikka yksin parilla läpikuppilassa, kun meinasi seinät kaatua päälle. Vaikka ollaan suomalaisia, kyllä sitä ihmisten kanssa voi jutella, muutenkin kuin iskumielessä.
Toki jos on parikymppinen, ei juo yhtään alkoholia, ei tykkää musiikista, ei metelistä, ei ole ystäviä eikä pidä oikein ihmisistäkään, ei halua tutustua kehenkään, kun on jo mies, niin sitten se baari ei ole ehkä oikea paikka.
Siis yhtään kannustamatta ihmisiä baariin, niin onhan toi nyt surkeeta, ettei näe niissä mitään hyvää eikä millään voi ymmärtää, että joku käy. Ja jos joku käy, luulee, että se tulee sieltä paskat housussa ja oksennukset rinnuksilla ja joutuu lepäämään kaksi viikkoa.
Edellinen vielä.
Appiukkoni käy 1-2 kertaa kuussa pelaamassa biljardia ja juomassa pari tuoppia ystäviensä kanssa lähibaarissa, on käynyt jo nelkyt vuotta. Ikää hällä 71 vuotta.
Siinä 25 v. Sain silloin lapsia ja huomioni kiinnittyi muuhun. Enää ei baareissa juokseminen kiinnosta, istun mielummin kotona kutomassa sukkaa :)
Noin 25-vuotiaana alkoi tuntua, että suurin osa porukasta siellä baareissa on nuorempia kuin minä. Tai sitten ne miehet, jotka on vanhempia, on toisella kierroksella olevia perheellisiä äijiä.
Olin 26 kun menin naimisiin ja sen jälkeen ei ole tehnyt yhtään mieli pyöriä baareissa. Ehdin nähdä niitä nuorena ihan tarpeeksi.
Jaa-a.. Kyllä on ihan kiva välillä käydä viihteellä. En ole kyllästynyt enkä varmaan ikinä kyllästykään siihen. Ikää 30 ja pari lasta. Kiva on joskus päästä vain kavereiden kanssa liikkeelle. Mun mielestä jokaisella tulisi olla perheen ulkopuolistakin elämää..
Ei se ikä, mutta lapset. Ei vaan ole enää aikaa. Kolmikymppiseksi sentään vedin täysillä.
30-vuotiaana, jolloine eräs mies sanoin minulle, että olet niin vanha että olen täällä ainoa mies joka voisi huolia sinut.
En missään vaiheessa. Nyt aion aloittaa uudelleen kun lapset muuttavat omilleen. Ehken biletä ihan samalla tavalla kuin nuorena mutta jotakin säpinää kyllä haluan vielä.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 21:50"]
Olin 23 vuotias kun hommasta alkoi mennä maku ja joka paikassa oli heilumassa lähinnä viisi vuotta nuorempia kakaroita. Sen jälkeen en ole enää yöelämässä ollutkaan, tosin ehdin siellä aloittaa jo 15 vuotiaana, joten liika on liikaa siinäkin.
[/quote]
Eli kävit 23 -vuotiaana jossain teinidiskossa kuuntelemassa hippelihoppelia tai muuta lastenmusiikkia?
Olen 44 -vuotias mies ja en ole "biletystä" lopettanut koskaan. Tosin en edes teininä käynyt juurikaan diskoissa tai myöhemmin yökerhoissa vaan enemmänkin baarissa istumassa kavereiden kanssa silloin tällöin. En näe siinä mitään erikoista ikäni suhteen. Ja en käy räkälöissä vaan sellaisissa brittityylisissä baareissa.
Se, että ei käy baarissa ei tarkoita ettei olisi kodin ulkopuolista elämää. Mielummin minä näen kavereita muualla kuin baarissa. Kivempi jonkun kotona vaikka pelata jotain lautapelejä, katsoa leffaa tai ihan vaan jutella. Meluisassa baarissa on kovin vaikea edes keskustella. Enkä minä halua maksaa tuopista cokista neljää euroa tai mitä se nykyään maksaakaan.
Kukin kuitenkin tavallaan. Ei kaikki tykkää samoista asioista.
Olen 18, eikä yöelämä voisi vähempää kiinnostaa.. ja jos kiinnostaa niin hyvin harvoin
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 13:30"]
Se, että ei käy baarissa ei tarkoita ettei olisi kodin ulkopuolista elämää. Mielummin minä näen kavereita muualla kuin baarissa. Kivempi jonkun kotona vaikka pelata jotain lautapelejä, katsoa leffaa tai ihan vaan jutella. Meluisassa baarissa on kovin vaikea edes keskustella. Enkä minä halua maksaa tuopista cokista neljää euroa tai mitä se nykyään maksaakaan.
Kukin kuitenkin tavallaan. Ei kaikki tykkää samoista asioista.
[/quote]Baarissa on hauskaa se, että voi katsella muitakin ihmisiä. Tulee lähdettyä vähän kotoa pois välillä.
29v huomasin, että ei yhtään kiinnosta enää. Tosin jo 21v lopetin ryyppäämisen huomasin, että alkoholi ei ole minun juttuni.
Niitä ihmisiä voi katsella vaikka ostoskeskuksissakin. Toki joskus harvoin on huvittavaa katsoa ihmisten baarikäyttäytymistä, mutta noin yleisesti humaltuneiden ihmisten katselu usein ei ehkä mene viihteestä. Menee vielä usko ihmisiin. On sitä joskus harvoin baarissa ollut kivaa, mutta paljon useammin tylsää. Sitä kun itse ei tanssi tai ryyppää niin baarien anti on aika köyhä.
Eipä ole vielä sellaista oloa tullut että en haluaisi bilettämään, eikä varmasti tulekaan. Olen 27.