Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Mitä seuraavista voi pestä astianpesukoneessa?

Vierailija
19.10.2013 |

Eli ongelma on se, että minulla ei ole ennen ollut astianpesukonetta ja en ole ihan varma seuraavista esineistä, voiko näitä pestä siinä:

-paistinpannu

-kattila (teräs/teflon)

-puinen paistilasta, kaulin ym.

-Moccamasterin pannu

-Moccamasterin muoviset suodatinosat ym.

Jos tulee mieleen muita "epäilyksiä", lisätkää ihmeessä listaan! En haluaisin tuhota keittiövälineitämme enkä tiskikonetta :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa puisia tuotteita ei saisi pestä koneessa (mä pesen)

Teflon/ muuta pinnoitettua vain silloin tällöin (konetiski kuivattaa pinnan)

Alumiini ja valurauta ei sovi tiskikoneeseen.

Vierailija
2/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paitsi puiset voi konepestä,paistinpannuja tosin ei välttämättä kannata laittaa.

Mä tein puisista paistolastoista takansytykkeitä ettei tartte tiskata :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaiken, paitsi valurautapannut. Myös kultakoristellut ja puiset, vaikkei sais. Moccamasterin pannun ja muoviosat yläkerroksessa.

Vierailija
4/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ehdoton ei on teflonpannut. Pilalle menee.

Vierailija
5/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorveja ootte kaikki.

Pesette kaikki käsin tästä lähtien.

Vierailija
6/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin kaikki koneeseen.

Vierailija
7/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teflonpinnoitteisia ei kannata, ksoka se pinta menee pilalle. moccamasterin kaikki osat voi pestä ihan missä kohtaa vaan, ite pesen monta kertaa vkossa. puisia ei kannata koska kaikki myrkyllinen astianpesuaine imeytyy siihen puuhun ja siirtyy sitä kautta taas ruokaan kun käytät niitä puisia kauhoja.

Vierailija
8/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ylläolevat pesen koneessa. Teflonpannukin on yli 5 v vanha, ollut satoja kertoja koneessa. Vielä pelittää. Veitset pesen käsin.

t kokki

Vierailija
9/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette muuten oikeasti vajaita...

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 20:53"]

Mä laittaisin kaikki koneeseen.

[/quote]

Vierailija
10/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi puisia kauhoja yms. Tosin jos esim veitsestä vain kahvaosa on puuta, olen huoletta pessyt kun se ei mee suuhun. 

Teflonpaistinpannuja en pesisi, enkä valurautaa. Ainoastaan sellaiset paistinpannut joiden pohjassa on se konepesun salliva merkki. 

Silikoniset tuotteet (esim nuolija) ei kestä hyvinä kuumassa. Silti on tullut välillä pestyä ja menevät ikävän näKöisiksi kyllä.. 

Vierailija
11/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni ihan laadukkaatkin teflon-pannut äkkiä huonoiksi koneessa, joten en suosittele. 

Muistaakseni noista puisista aiemmin varoiteltiin astianpesuaineen imeytymisesrä niihin, mutta tämä kai sitten kumottiinkin. Löytyisikö googlella aiheesta? 

Silikoniset on meillä pysyneet hyvinä. 

Vierailija
12/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.martat.fi/kodinhoito/kodinkoneet/astianpesukone/

Tossa hyviä vinkkejä. 

Aiemmin mainitsemattomista tosiaan eti kannata teräviä veitsiä pestä koneessa, tylsyvät.

Vierailija
13/13 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos oikeasti kaikille vastauksista! Moccis on ollut jo kauan käytössä ja osat kaipaisivat kyllä kunnon pesua, sama kun jotain kattiloita on inhottava pestä käsin. Mitenkän kattila, mikä on muuten terästä, mutta pohjassa on teflonin näköistä materiaalia? Tai voiko pohjassa edes olla teflonia, apua! :) Meillä ei nyt mitään huippuhyviä veitsiä ole muutenkaan, niin olen niitä aina välillä koneeseen laittanut ja en ole huomannut, että olisivat huonommiksi menneet. Ei varmaan tietenkään mitään hyviä kokkiveitsiä kannata laittaa.

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi