Miksi ihmiset vastaa puhelimeen..?
..jos on selkeästi huono hetki tai jopa vaarallista puhua? Esim. lääkäri leikkaussalissa, lastenhoitaja tai pph kun on laittamassa lapsia nukkumaan tai raksamies katolla muuraamassa piippua tai kuka tahansa suihkussa!!! Moni vastaa autoa ajaessaan, mutta yhtäkkiä puhuminen + Ajaminen käy mahdottomaksi kun MINÄ soitan. hetki ei muutu paremmaksi vaikka soittaja olisi joku muu. Miksi teette noin?
Tiesittekö, vastatut puhelut lasketaan ja myyntiin johtaneiden puheluiden prosenttiosuus lasketaan kaikista vastaajista, vaikka suuri osa vastaajista "on huonossa paikassa".
Ymmärrän, että joidenkin on vastattava tuntemattomiinkin numeroihin, mutta kyllä ne oikeasti mahdottomat hetket saa olla vastaamatta..?
ja vielä: työtäni minäkin vaan teen, ethän pura vihaasi minuun?
T. Puhelinmyyjä
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 16:08"]
Hankkisit aloittaja jonkun OIKEAN työn. Sit voisit lopettaa ihmisten kiusaamisen.
[/quote]
No kuule, mut on juuri yt-neuvoteltu oikeista töistä pois 17 vuoden palvelun jälkeen, eikä tällä seudulla OLE muuta, lähäriksi musta ei ole.
ap
[/quote]
No huh. Luulisi että 17 vuoden työkokemuksella oisi jo meriittiä sen verran että työ löytyisi. Kunnon työn perässä voi myös muuttaa muualle.
Vai ajattelitko kiusata ihmisiä nykyisessä "työssäsi" lopun ikääsi?
Ymmärrän joitain täysin työkokemusta vailla olevia teinejä jotka menee puhelinmyyntiin kun saavat edes jotain CV:n täytettä. Mutta en käsitä miksi ihminen jolla on toistakymmentä vuotta työkokemusta alla alentuu puhelinmyyntiin... huhhuh.
[/quote]
Sulla on nyt jotenkin suppea katsantokanta. kaikin puolin..
Ensinnä teinit on yleisesti ottaen ihan liian nuoria puhelinmyyntityöhön, puuttuu ensinnä työmoraali monilta sekä elämänkokemus, jotta osaisi OIKEASTI myydä asiakkaille oikeaa tuotetta Oikealla tavalla.
työn perässä muuttaminen... Jooh. Ihan ekana vielä tässä vaiheessa ei ajankohtaista eikä helppoa. On mies, hänen yrityksensä ja lapset kouluineen ja kavereineen, suku tässä lähellä. Työn menetys on vielä tuore asia ja lama täällä pahimmillaan, onko se huono juttu, että lähdin uutta kokeilemaan ja oppimaan? Jos ei onnistu, niin voinpahan sanoa, että nähty on. Ei mua haittaa arvostuksen puute, päin vastoin ajattelen, että jos tossa hommassa pärjää niin pärjää sitten missä vaan.
Entisen työn kaltaista on juuri nyt mahdotonta saada vaikka haen kaikkea vähänkään sopivaa, mutta uskon, että kokemuksella ja koulutuksellani sen aikanaan saankin.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 14:57"]
Tiesittekö, vastatut puhelut lasketaan ja myyntiin johtaneiden puheluiden prosenttiosuus lasketaan kaikista vastaajista, vaikka suuri osa vastaajista "on huonossa paikassa".
ja vielä: työtäni minäkin vaan teen, ethän pura vihaasi minuun?
[/quote]
Tämähän on hyvä tietää. Kannattaa siis todellakin vastata niin aina joku puhelinhäirikkö näyttää pomonsa silmissä taas vähän huonommalta. Ja nykyään kyllä on pakkokin vastata, kun niitä soittoja tulee ja tulee jos vastaamisen jättää väliin. Ennätys on 12 soittoa jotka kaikki niin lyhyitä että ei vastaamaan edes kerkeä jos puhelin jossain kauempana.
Työtään se huumekauppiaskin vaan tekee, ethän vihaa heitäkään? Okei, erona se, että huumekauppiaan työ on laitonta, mutta niin pitäisi puhelinhäiriköinninkin olla.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:45"]
Ja hei, me emme mitenkään näe järjestelmästä, jos soitamme numeroon, johon on hiljattain tehty markkinokintikielto, sillä se tulee voimaan 1-3kkn kuluessa vaiheittain eri myyntifirmoille. Numero putoaa listoilta pois kun kielto on tiedotettu. Meille riittää näissä tapauksissa, kun puhelimessa sanotte että kielto on päällä, päätämme puhelun pahoitellen saman tien hyvän päivänjatkoa-toivotusten kera.
[/quote]
Kiitti vinkistä ;)
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:45"]
Ja hei, me emme mitenkään näe järjestelmästä, jos soitamme numeroon, johon on hiljattain tehty markkinokintikielto, sillä se tulee voimaan 1-3kkn kuluessa vaiheittain eri myyntifirmoille. Numero putoaa listoilta pois kun kielto on tiedotettu. Meille riittää näissä tapauksissa, kun puhelimessa sanotte että kielto on päällä, päätämme puhelun pahoitellen saman tien hyvän päivänjatkoa-toivotusten kera.
[/quote]
Kiitti vinkistä ;)
[/quote]
ole hyvä vaan! ;)
ap
Juu minäkin olen ihmetellyt sitä myyntitaktiikkaa, jossa annetaan puhelimen soida niin vähän aikaa, ettei siihen ehdi vastata. Miten sellaiselta myyjältä ostaa edes sellainen, joka haluaisi ostaa?
Ihan rehellisesti voi sanoa, että kunnioitan enemmän yhteiskunnan tuilla eläviä kuin tuollaisia aktiivisia häiriköitä. Huijaatte vielä vanhuksia tilaamaan kaikkea turhaa, oksettavaa! Vihaan kaikkea markkinointialaan liittyvää, mutta puhelinmyynnin pitäisi olla laitonta.
Minulle puhelinmyyjät soittelevat silloin tällöin.Yleensä en vastaa tuntemattomista numeroista soittaville, ellen odota puhelua. Haen tuntemattomat numerot numeronetistä ja jos kyseessä on joku tuttu, soitan takaisin. Suurin osa on puhelinmyyjiä.
Tällä viikolla samasta numerosta on soitettu kolme kertaa, kyseessä on puhelinmyyjä. Lyön puhelun joka kerta poikki painamalla punaista luuria. Siinäpähän soittelee, en aio vastata. Yleensä tällaiset soittelijat luovuttavat muutaman kerran jälkeen.
Mistä johtuu tämä viha ap:a kohtaan. Hän koettaa vain tehdä työtään, kun muuta ei ole. Itse olen työtön, kun tiedän, etten puhelinmyyntityössä menesty kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 17:45"]
Mistä johtuu tämä viha ap:a kohtaan. Hän koettaa vain tehdä työtään, kun muuta ei ole. Itse olen työtön, kun tiedän, etten puhelinmyyntityössä menesty kuitenkaan.
[/quote]
Moraalittoman työn tekemisessä ei ole mitään kunniallista.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:53"]
Riittää, että olet joskus tilannut lehteä, ihan sama, mitä kautta tilauksen olet tehnyt. Ko.lehden tilaajarekisteristä poimitaan nuo soittolistat.
Ap
[/quote]
No minulle on soitettu ja väitetty, että kun olen tilannut tätä lehteä aikaisemmin, niin nyt olisi hyvä tarjous. Kyseinen lehti ei ole koskaan tullut minulle enkä ole sitä koskaan tilannut itselle tai kellekään toiselle. Mistä lie noita vääriä tietoja sitten listoille tulee.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 16:08"]
Hankkisit aloittaja jonkun OIKEAN työn. Sit voisit lopettaa ihmisten kiusaamisen.
[/quote]
Suomessa on viimeisten tilastojen mukaan lähes 200 000 työtöntä - eikä siinä luvussa ole mukana ns. harjoittelijat, työelämäkokeilussa olevat ja työkkärin pilipalikursseilla olevat. Avoimia työpaikkoja mol.fi-sivulla oli viime kuussa annetun tiedon mukaan 12 000. Ne paikat eivät ihan taida riittää kaikille työttömille, vaikka kuinka olisi työhalua.
Minulle puhelinmyyjä on vastaava kuin nettisivulta pomppaava pop-up - ikkuna. Klikkaan ne kiinni kun mainokseksi havaitsen. Joskus jätän myös pitkää monologia pitävän luuri auki pöydälle.
Oudosta numerosta tuleva puhelu saattaa olla tuleva työnantaja, lasten hoidosta tai koulusta, odotetut labratulokset... Minäkin varmasti vastaan jokaiseen vieraasta numerosta tulevaan puheluun enkä tosiaan hanki sovellusta, joka näyttäisi, kuka soittaa. Hankalassa paikassa on helpompi suoraan vastata, kuin katsella kuka se soittaja sattuu olemaan...
Jos soittaja sitten olikin puhelinmyyjä, joku tenavista tai muuten vaan juttuseuraa vailla oleva, voin hyvin sanoa, että kuule, just nyt ei passaa. Jos se taas on jotain tärkeää, äkkiäkös sitä ajaa auton tien sivuun, tai kävelee vaikka ulos kiljuvan kakaralauman keskeltä, pahoittelee kaupan kassalle tms.
En hanki markkinointikieltoa, vaikka päivässä voi tulla monta (yli viisi!) myyntipuhelua. Hyvään tarjoukseen tartun mielelläni. Mut nämä "Kiitoksena sulle ilmainen lehti+lasku" tai "voihan sullekin lähettää nää alushousut" ärsyttää. Myisitte sitten edes kunnolla ja rehellisesti, ei mitään "ilmaisia" lehtiä tai voihan sullekin lähettää... Ei v... voi. Ja sen suunvuoronkin vois antaa, jos ei tahdo luuria korvaan.
Aika mielenkiintoista tuo, että työtön on arvostetumpi kuin puhelinmyyjä.
Mikä ihmeen markkinointikielto sulla on? Puhelin-Robinson on ilmainen. Kaikki maksulliset vastaavat on huijausta.