Paljon pyytäisi vanhasta lipastosta
Aika laidasta laitaan on hinnat torissa kun katselee vanhojen/antiikkihuonekalujen hintoja. Kyseessä n.100v vanha umpipuinen klaffilipasto, maalattu valkoiseksi. Maali lohkeilee. Ehjä on maalipintaa lukuunottamatta ja painava. Isohko. 100-150€ liikaa?
Kommentit (35)
Maalaus tosiaan pilaa arvon noilla vanhoilla huonekaluilla. Itse ostin olisikohan 50-luvun senkin ja maksoin siitä 50e. Mielestäni se oli hyvä hinta. Kulumaa on, mutta ei hirveästi. Alkuperäisessä värissä myös.
En usko, että menee 150e:llä ja saatat menettää ostajan, koska ei kovin moni enää noita klaffilipastoja ostele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on joku perintökapine niin joku suvusta voi isomummun piirongista maksaa vähän ekstraa tunnearvon vuoksi.
Ei se minusta noin päin mene, jos olisi perintökapine niin silloin voisi luopua ilmaiseksi jollekin tarvitsevalle/haluavalle sukulaiselle. Ap
Hienoa, että joku vielä ajattelee noin :)
Vierailija kirjoitti:
Maalaus tosiaan pilaa arvon noilla vanhoilla huonekaluilla. Itse ostin olisikohan 50-luvun senkin ja maksoin siitä 50e. Mielestäni se oli hyvä hinta. Kulumaa on, mutta ei hirveästi. Alkuperäisessä värissä myös.
En usko, että menee 150e:llä ja saatat menettää ostajan, koska ei kovin moni enää noita klaffilipastoja ostele.
No jos ei mitään kyselyä tule niin tarkistan hinnan alemmaksi. Ei tuolla ole kiirettä, aika tavaran kauppaa. Ap
Vaikuttaa siihen sata muutakin asiaa kuin käytetty puu. Jos on esim. marmorikansi, kultauksia jne. niin lipasto voi olla tuhansienkin arvojen arvoinen. Etenkin jos todella rakennettu 1800-1900-luvun välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei mitään kyselyä tule niin tarkistan hinnan alemmaksi. Ei tuolla ole kiirettä, aika tavaran kauppaa. Ap
Kaikki ei mene kaupaksi. Kannattaa sellainenkin ottaa huomioon. Oletko valmis muutaman vuoden odotteluun? Jos olet, niin kai sitten kannattaa laittaa hinta korkeaksi
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siihen sata muutakin asiaa kuin käytetty puu. Jos on esim. marmorikansi, kultauksia jne. niin lipasto voi olla tuhansienkin arvojen arvoinen. Etenkin jos todella rakennettu 1800-1900-luvun välissä.
Juu ei ole mitään marmoreita ja kultauksia :D Suunnilleen tuollainen kuin edellisellä sivulla linkissä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei mene kaupaksi. Kannattaa sellainenkin ottaa huomioon. Oletko valmis muutaman vuoden odotteluun? Jos olet, niin kai sitten kannattaa laittaa hinta korkeaksi
No sitten ei mene, minkäs sille sitten voi🤷♀️ On pidettävä se itsellä. Ap
Pertsa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pertsa kirjoitti:
Pöljä!
Etkö ole suorittanut Suomen peruskoulun oppimäärää?
Otsikostasi puuttuvat ko-kysymysliitepartikkeli ja kysymysmerkki: "Paljonko pyytäisi vanhasta lipastosta?"
Jos et voi ottaa päätäsi pois perseestäsi, niin pieraise nyt ainakin, että saat raittiimpaa ilmaa edes hetkeksi.
-eri
Jaa.
No jos Sinulle kirjoitustaidottomuus ja jälkeenjääneisyys ovatkin itsestäänselvyyksiä, niin minulle ei.
Ota itse omat aivosi pois sieltä peräsuolestasi.
Paljonhan sinä olet tähän ketjuun antanutkin, itse asiassa kaiken sen, mitä sinulla annettavaa on.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä 80-100 euroa, jos haluat päästä eroon. Siinä on hiukan tinkimisenkin varaa. Valkoiseksi maalaaminen on kyllä vihonviimeinen villitys, iso työ saada lipasto kuntoon.
Toi on ollut valkoinen niin kauan kun muistan, yli 40v. En tiedä kaapin alkuperäistä ulkoasua. Kelvannut tuollaisenaan hyvin. Ap
Riippuu, että haluatko päästä siitä nopeasti eroon vai saada enemmän rahaa. Ihan kauhean suurta kysyntää ei noin suurellr ja painavalle mööpelille ole, mutta oikea ostaja voi maksaa siitä mielellään 150-200 e kunnosta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä 80-100 euroa, jos haluat päästä eroon. Siinä on hiukan tinkimisenkin varaa. Valkoiseksi maalaaminen on kyllä vihonviimeinen villitys, iso työ saada lipasto kuntoon.
Toi on ollut valkoinen niin kauan kun muistan, yli 40v. En tiedä kaapin alkuperäistä ulkoasua. Kelvannut tuollaisenaan hyvin. Ap
Lipasto voi ihan hyvin olla alunperinkin valkoiseksi maalattu. Ei-jalopuiset, kyläpuuseppien tekemät kalusteet on ollut usein tapana maalata. Valkoinen ja harmaa maali on ollut suosittua varsinkin uuskustavilaisessa tyylissä. Mutta jos sulla on enemmän antiikkista kaupattavaa, voisit ottaa yhteyttä huutokauppayhtiöihin. Niillä voi olla asiakkaana maksuhalukkaampia antiikinystäviä kuin torissa.
Minusta näiden vanhojen umpipuisten huonekalujen hinnat on ihan alakanttiin, kun miettii vaikka mitä joku lipasto maksaa Askossa/Iskussa tms, hyvä että viidellä sadalla saa jonkun lastulevy/melamiinivirityksen.
Ja ei, en nyt tarkoita että haluan tai aion pyytää lipastostani 500€, kunhan tein tällaisen huomion tähän, kun olen joskus ennenkin ihmetellyt noita hintoja.
Ap
Kiitos vastauksista. Ajattelin eka laittaa hinnan jonnekin tuonne 150€ tienoille, jos ei ole kiinnostusta niin sitten lasken pyyntiä. Ap