Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäriä paikalla?

Vierailija
19.10.2013 |

Mikä aiheuttaa järkyttäviä nivelkipuja nuorelle ihmiselle. Olen siis alle 30v nainen ja riesana on nivelkivut milloin missäkin. Yleensä ovat pahimpia ranteissa, nilkoissa ja lonkissa, mutta myös sormet, varpaat ja polvet vaivaavat satunnaisesti. Kivut vie toiminta kyvyn kyseisestä nivelestä täysin ja tulevat ilman rasitusta. Kipu kestää muutamia päivä ja helpottaa sitten tai siirty toiseen niveleen.

Tällä hetkellä kipu on oikeassa ranteessa ja käsi on täysin poissa pelistä, ei pysty liikuttamaan ollenkaan ja sormissa ei ole lainkaan puristus voimaa. Kivut on samaa luokkaa kuin murtuneessa kädessä.

Terveyskeskuksesta saan joka kerta buranaa ja milloin minkäkin diagnoosin jännetuppitulehduksesta nivelpussintulehdukseen.

Mitä tämä voi olla? Yksityiseen lääkäriin ei ole varaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mystiset nivelkivut loppuivat kun laihdutin 15 kiloa... jos syön sokeria niin seuraavana päivänä nivelet kipeet. eli tsekkaa ruokavaliosi!

Vierailija
2/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:08"]

Tuota masennustakin tykätään tyrkyttää helppona diagnoosina. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä joka on hallinnassa...

Muita oireita ei juurikaan ole, jonkin verran väsymystä, mutta kenellä nyt ei olisi tähän aikaan vuodesta. Ei kuumeilua. Kipeät nivelet ovat jonkinverran turvonneet välillä, mutta ei aina. Nyt esim ranne on huomattavan turvoksissa, mutta lonkka taas ei ole turvonnut, tai ainakaan sitä ei niin selvästi huomaa.

Verikokeita ei ole otettu, suvussa on nivelreuma isänäidillä ja keliakia äidillä.

Harrastan liikuntaa lenkkeilyä ja ratsastusta, pyöräilen, rullaluistelen, uin ja olen liikkeessä muutenkin päivän mittaan paljon. Olen normaalipainoinen ja en todellakaan mikään laiska sohvaperuna...

ap

[/quote]

Kilpirauhasen vajaatoiminta. Www.kilpirauhasblogi.com Ei tarvitse olla arvot ulkona viiterajoista, jotta voi olla se. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 14:59"]

Esim. autoimmuunitauteihin liittyy erilaisia epämääräisiä moniniveltulehduksia, usein ilmaantuvat/pahenevat virusinfektioiden jälkeen. Myös reuma on yksi näistä sairauksista, mutta niitä on useita muitakin.

Mitä sairauksia teillä on suvussa? Esim. I-tyypin diabetes, tietyt kilpirauhassairaudet, keliakia, psoriasis, tulehdukselliset suolistosairaudet.........

Onko sinulla itselläsi muita oireita? Esim. epämääriäisiä iho-oireita kuten ihottumaa, ihonalaisia kyhmyjä, kuivasilmäisyyttä, vatsaoireita..?

T. Lääkäritäti

[/quote]

Voi apua :D Lääkäri-"täti", jonka oikeinkirjoitus päin honkia. Siis ei muuten mitään väliä, mutta oletko varma, ette ole esim. hoitaja?

Vierailija
4/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosi? Sulla on voinut olla punkki, vaikka et olekaan itse sitä huomannut. Joskus ne on vaan sellasessa paikassa, ettei niitä välttämättä huomaa. Sitä paitsi borrelioosi saattaa puhjeta yli kymmenenkin vuoden päästä puremasta.

Vierailija
5/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tarkistaisit ensin omat tekstisi ennen kuin ryhtyisit muita arvostelemaan.

Siis ei muuten mitään väliä, mutta oletko varma, ette ole esim. hoitaja?

T. satunnainen lukija

Vierailija
6/31 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrppii tuollainen perisuomalainen koulukiusaajaasenne. Jossain toisessa ketjussa kysyttiin eilen jotain siihen suuntaan että mikä Suomessa olisi muututtava jotta täällä olisi parempi olla. Oma vastaukseni on asenne.

Mutta juu, tosiaan pyörin silloin tällöin täällä vauva-fi:n keskustelupalstalla koska haluan toteuttaa kutsumustani eli auttaa ihmisiä ihan ilmaiseksi. Olen erikoislääkäri, akateemisesti professoritasoa (dosentti). Tämän ketjun kysymykseen annoin mielestäni hyvän vastauksen. Jos hoitajalla tarkoitat sairaanhoitajaa, en usko että hoitaja olisi voinut samoja neuvoja antaa.  

Suomenkielen oikeinkirjoituksen olen hallinnut ala-asteelta lähtien, vai oliko jotain huomautettavaa? Oikeinkirjoitukseen muuten kuuluu tyylilajin (vauva.fi keskustelupalsta) huomioiminen.

T. Lääkäritäti

Vierailija
7/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käynyt tässä puolen vuoden aikana yksityisellä lääkärillä nivelkipujen takia ja mun yksinkertainen diagnoosi on rasitusvamma. Lääkäri sanoi, että jos nivelissä ei ole turvotusta eikä jäykkyyttä, ei viittaa reumaan. Myös verikokeet otettu.

Vierailija
8/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samaa on sanottu minullekin, mutta kun minä en usko sattumaan niin että olisi lonkassa nivelpussintulehdus, ranteessa rasitusvamma ja nilkassa venähdys lähes samaan aikaan ja uusisi vähän väliä ja siirtyilee paikasta toiseen. Esim niin että ensin oli nivelpussintulehdus vas. lonkassa, sen jälkeen rasitusvamma vas. ranteessa, sitten tulehtui nivelpussi oik. lonkasta ja sitten oikea ranne jonka jälkeen taas vas lonkka ja nyt oikea ranne. Ei vaan ole mahdollista...

ap

ap

Vierailija
9/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samaa on sanottu minullekin, mutta kun minä en usko sattumaan niin että olisi lonkassa nivelpussintulehdus, ranteessa rasitusvamma ja nilkassa venähdys lähes samaan aikaan ja uusisi vähän väliä ja siirtyilee paikasta toiseen. Esim niin että ensin oli nivelpussintulehdus vas. lonkassa, sen jälkeen rasitusvamma vas. ranteessa, sitten tulehtui nivelpussi oik. lonkasta ja sitten oikea ranne jonka jälkeen taas vas lonkka ja nyt oikea ranne. Ei vaan ole mahdollista...

ap

ap

Vierailija
10/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa istut koneellasi.Harrasta liikuntaa.

Tohtori Jyyrgen

Vierailija
11/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy tuo kaikenmaailman kolotuksia vanhoihin jäseniin.

Liikkumaan sanoi lääkäri eikä tarkoittanut sitten kiikkumaan.

Vierailija
12/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko sulla muita oireita, jäykkyyttä, punotusta, turvotusta? Onko otettu verikokeita?  Mä ainakin ajattelen, että raskaus, imetys ja yövalvominen käy elimistön päälle ja sen takia mulla on noi rasitusvammat.

Vierailija
13/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. autoimmuunitauteihin liittyy erilaisia epämääräisiä moniniveltulehduksia, usein ilmaantuvat/pahenevat virusinfektioiden jälkeen. Myös reuma on yksi näistä sairauksista, mutta niitä on useita muitakin.

Mitä sairauksia teillä on suvussa? Esim. I-tyypin diabetes, tietyt kilpirauhassairaudet, keliakia, psoriasis, tulehdukselliset suolistosairaudet.........

Onko sinulla itselläsi muita oireita? Esim. epämääriäisiä iho-oireita kuten ihottumaa, ihonalaisia kyhmyjä, kuivasilmäisyyttä, vatsaoireita..?

T. Lääkäritäti

Vierailija
14/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämääräiset oireet ovat joskus psykosomaattisia ja/tai psyyken ristiriitaa kehossasi.  Ehkä olet masentunut? Onko sinulla traumatausta?

Vierailija
15/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykosomaattisista oireista kannattaa alkaa puhua vasta kun perinteiset somaattiset syyt (=tunnetut sairaudet) on poissuljettu. Neuvoisin ap:ta hakeutumaan terveyskeskuslääkärille. Pyydä kokenutta tk-lääkäriä, joka mielellään saisi olla yleislääketieteen erikoislääkäri, nykyisin on oikeus vaihtaa lääkäriä. Kyllä tuollaiset kuvaamsasi oireet on syytä ottaa tosissaan ja tutkia. T. Lääkäritäti.

Vierailija
16/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota masennustakin tykätään tyrkyttää helppona diagnoosina. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä joka on hallinnassa...

Muita oireita ei juurikaan ole, jonkin verran väsymystä, mutta kenellä nyt ei olisi tähän aikaan vuodesta. Ei kuumeilua. Kipeät nivelet ovat jonkinverran turvonneet välillä, mutta ei aina. Nyt esim ranne on huomattavan turvoksissa, mutta lonkka taas ei ole turvonnut, tai ainakaan sitä ei niin selvästi huomaa.

Verikokeita ei ole otettu, suvussa on nivelreuma isänäidillä ja keliakia äidillä.

Harrastan liikuntaa lenkkeilyä ja ratsastusta, pyöräilen, rullaluistelen, uin ja olen liikkeessä muutenkin päivän mittaan paljon. Olen normaalipainoinen ja en todellakaan mikään laiska sohvaperuna...

ap

Vierailija
17/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun mainitsit niin olin flunssassa reilu viikko sitten jonka jälkeen ranne itseasiassa paheni. Onko se sitten reuman oire?

ap

Vierailija
18/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nivelreuman oire, vaan viruksen jälkeiseltä niveltulehdukselta vaikuttaa, joka usein on juuri epämääräinen paikkaa vaihtava moniniveltulehdus. Se voi liittyä tai olla liittymättä muihin sairauksiin. Onko mitään verikokeita lähiaikoina otettu? T. Lääkäritäti

Vierailija
19/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktiivinen artriitti, siitä kroonistuva spondyloartropatia (esim. alkava selkärankareuma), fibromyalgia? Hanki tk-lääkäriltä lähete reumatologille tai ellet saa sitä, käy yksityisellä.

Vierailija
20/31 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole otettu muuta kuin maksa-arvot ja lääkeaine pitoisuudet kaksisuuntaisen lääkitykseen liittyen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi