Työnhakija vs työtön
Miksi nimityksillä halutaan yrittää painaa ihmisten itseisarvoa maanrakoon. Ihminen kun on muutakin kuin tuotannon väline sikarikkaille yrittäjille tai valtion julkisiin suojatyöpaikkoihin.
Sama asia - työnhakija tai nimitys työööötööön - helpompi maalittaa. Menee töihin, työööötön. Haethan töitä, työnhakija. Tuletko meille töihin..
Sanavalinnoilla ohjataan yhteiskuntapoliittista keskustelua sekä maalitetaan tiettyjä ihmisryhmiä.
Narkomaani eli narkkaei vai huumaaviin aineisiin sairaalloisesti kiinni jäänyt, joka tarvitsee hoitoa aineista irti päästäkseen.
Kerran juhlista hieman maistissa ajanut parkkipaikalla autoaan siirtäen, kuten Sirpa P, saa nimityksen rattiJUOPPO, ei ajaen hieman humaltuneena päihdyttävien aineiden alaisena.
Ylinopeuksia kun kaikki ajavat, heitä ei kutsuta otsikoin kaahaajakuski, kuolonylinopeuttaja tms.
Kannattaa miettiä, miten sanoilla haetaan maalittamisia milloin minkäkin motiivin vuoksi.
Kommentit (22)
Ei mua kiinnosta tuollainen korrektius.
Työtön
Työtön työnhakija?
Hyvin yritteliäs työnhakija tai työtön hakemusten määristä riippuen. Voitaisiin pisteyttää työttömät ja sen mukaieet käsirannekkeet käsiin, että tietää millainen työtön kaupassa ostamassa makkaraa. Ja hinnat sen mukaan. Yritteliäälle työnhakijalle 10 prosentin alennus. Laiskalle työttömälle 10pros ekstrahintaa.
Helppoheikit joa puhelinmyyjätyöttömiä
Sullä puhelinmyynti ei ole työtä vaan ihmisten häirintää ja pakkomyyntiä vanhuksille.
Työnhakija on hyvä, se ei halveeraa. Inhoan työtön sanaa, sillä juuri yritetään vähätellä ja dissata. Olen itse työnhakija niinkuin aika moni nykyään.
Olipa hyvä avaus.
Oon aina miettinyt tuota.
Työnhakija neutraali.
Työnhakija on ihminen joka hakee työtä (ihan riippumatta siitä, onko työpaikka nyt vai ei).
Työtön on ihminen, jolla ei ole palkkatyötä. Ihan riippumatta siitä haluaako tai hakeeko sellaista vai ei.
Työttömyyskorvauksiin on oikeutettu työtön työnhakija, eli ihminen, jonka kohdalla kaksi edellämainittua tekijää yhdistyvät.
Ennenhän ihmiisä pakotettiin kirjoittamaan työtön 30 kertaa hakemukseen niinkuin Charlie Brown liitutaululle.. olen työtön työtön työtön työtön jne.. mitä hlvtin dissaamista tässä valtiossa yritetään häpäisemällä ihmisiö harjoittaa taimpitämällä perusturva niin matalana että ihmiset joutuvat joihinkin pikavilpihelvetteihin kun raha ei riitä mihinkään eikä töitä vaan saa jos ei suhteita tai cv aukkoja sairauksia tms. Sossuhan auttaa vain sopurahatuttaviaan ja uhkaavia henkilöutä. Muille palautetaan laput takaisin sorry ei voi auttaa. Mene ulosottoon sinö työtön luuseri ja paha ihminen. Rahat varattu u lukolaislle.
Joku nykynuorison buumi hankkia kaikille joku add diagnoosi tai masis diag jotta ei tarvi alistua kapitalistiselle työpaikan metsästykseen. Saa pelailla ja downshiftailla ja ajatella olevansa laiskana parempi ihminen. Pelastaa samalla maailman.
Työn merkitys automatisaation aikana vähenee.
Joku vauvabuumiväki ilman työtön leimaa jotka istuu kotona puhelin kourassa vuosikausia muka työllisinä vaikka eivät tee muuta kuin nukkuvat ja syövät pullaa tykkää nökljään työtön termistä. Se on se kun kotiäidit tarvii jonkun joita dissata kun muutkaan ei heit arvosta.
Työttömät itsensämarkkinoijia tai luovia luovitsijoita mahdollisuuksien maailmassa. Kuka tarjoaa heille mielenkiintoisia tehtäviä kohden harmoisempaa yhteiskuntaa.
Sanoilla pyritään tosiaan tiettyjä ryhmiä alistamaan tuotannon edunsaajien hyväksi.
Suomalaiset ovat niin helposti ohjailtavaa orjakansaa. Näkeehön sen nyt noissa kösidesijonoissakin. Joka muuten poistaa suojaavaa rasvakerrosta käsistä jolloin ihmiset sairastuvat helpommin.
Haha aluksi oli työnhakija johdossa. Sitten tuli mammukat komppaamaan vanhaa sanaa, jotta eivät kokisi itseään kotisoffallaan arvotto iksi luusereiksi. LOL
Ehkä yrittäjäfreelancer
Tai
Taiteilija
Työnhakija paras eikä yritä halventaa ihmistä. Puolipiljoonaa työnhakijaa muutamankymmentuhannem puhelinmyyjätyöpaikkamaassa on niinku huh