haloo, viettääkö joku nimipäiviä?
aika naurettavaa....meidän kummilapsi kyllä viettää ja pakko on lahja ostaa, mutta omille lapsilleni olen selittänyt että nimipäiviä vietetään vain oman perheen keskuudessa jolloin lahjakin tulee vain omilta vanhemmilta...! miten muilla?
Kommentit (14)
Jos sulla on paljon ylimäärästä fyrkkaa, anna mulle.
Meillä on aina vietetty, ainakin pienimuotoisesti. Sekä lapsuudenkodissani että oman perheen kesken. Kyllä normaali arki on senverran puurtamista, että on kiva tehdä jotain hyvää syötävää ja kutsua vaikka pari kaveria/vanhemmat/sisaruksia kahveelle. Ja saapahan ainakin " verukkeen" tavata läheisiä. Koska ei heitä kiireisessä arjessa liikaa tule tavattua.
Kummilapsellani ei ole vielä ollut nimipäivää, kun on niin pieni vielä, mutta tulen aivan varmasti muistamaan. Itselle oli ainakin tärkeitä kummien ja muiden muistamiset nimipäivänä. Järki tietenkin käteen lahjan hankinnassa. Tärkeintä on ajatus.
Elämässä on muutenkin niin vähän aihetta juhlaan, joten kyllä se on ainakin nimipäiviä vietettävä. :D
Ei olla opetettu, että lahja pitäisi saada nimpparinakin, mutta sen oman nimen päivää on kiva viettää. Se on yksi todella hyvistä " teko" syistä vähän katkaista arkea ja tehdä pieni juhla.
Joskus kutsutaan kavereitakin, mutta tehdään selväksi, että ei mitään lahjoja.
Meidän kaikkien nimipäivänä on tarjolla ainakin kakkukahvit. Ja vieraitakin on aina aika monta. Erikseen ei useinkaan kutsuta. Tai lasten juhliin saatan kutsua ja lisätä, että ei mitään lahjajuttuja.
Mä en käsitä kummankaan viettämistä en ainakaan aikuisilla.
Meillä ei todella vietettäisi, mutta, kun suku lappaa kylään, ei niitä poiskaan voi ajaa. Tämä siis lasten nimppareina. Itse olen kyllästynyt jatkuviin juhliin ja mielestäni nämä nimpparit on enemmän velvollisuus tarjota jotain ja lahjoja en todella soisi lasten saavan niin usein, meneehän siinä jo viehätys avaamisesta, kun jatkuvasti paketteja lappaa. Ja lapsetkin oppivat vaatimaan aina enemmän, eikä ole tyytyväisiä mihinkään. Niin, että ei kaikki todella halua lapselleen niitä paketteja.
Meillä kun sattuu olemaan iso suku ja vastavuoroisesti meitä odotetaan kaikkiin " kissanristiäisiin" . Menee pitkä penni, vaikka lahja olisikin halpa, niin usein noita juhlia on. Olen yrittänyt monesti sanoa, ettei tarvitse tulla ja, ettei me ainakaan tulla, mutta ei toivottua vaikutusta. Sitten jotkut vielä loukkaantuu, kun ei nimppareita tultu juhlimaan, joten nimpparit on meille ikävä velvollisuus. Kortti kummeilta, mummeilta ja vanhemmilta olisi ihan ok.
Mutta vain suvun kesken, ulkopuolisia kummeja ei mitenkään velvoiteta. Meillä kolmella neljästä on sama syntymäpäivä, joten meillä on oikein hyvä syy juhlia nimppereita! Aikuisten nimppareita suvun kesken onnitellaan tekstareilla tai puhelinsoitoilla. Kivahan se on tavata sukua ja pitää yhteyttä!
SofterShit:
Jos sulla on paljon ylimäärästä fyrkkaa, anna mulle.
keitetään kahvit ja käydään kylässä, joskus saan lahjojakin!
mies ei moisesta perusta, eikä edes muista nimipäiviäni.
Toisaalta ostamme ja saamme nimpparilahjoja myös vanhempieni ja sisaren perheen kanssa.
Ketään muuta emme huomioi lahjalla.
ostetaan lahja omille silloin.