Miten eroon mustasukkaisuudesta? Voin todella huonosti
Ihan yhtäkkiä minut on vallannut kauhea tunne ja pelko. Kurkkua kuristaa, vatsa on kipeä enkä saa henkeä. Valvon kaiket yöt. Nimittäin olen mustasukkainen. Mieheni kulkee työmatkat yhdessä naisen kanssa. Yövuorot on pahimmat, valvon ja voin huonosti. Olen puhunut tästä miehelleni ja hänellä on tästä tietysti paha mieli ja sanoo, ettei mitään syytä pelkoon ole. En saa tätä mielestäni millään. Kaikki muut vuorot on ok, mutta näitä yhteisiä öitä en meinaa kestää millään. Olen varannut ajan terapiaan. Onko liikaa vaadittu, jos haluaisin että vaihtaisi vuoroa, että olisivat eri aikaan töissä?
Kommentit (22)
Ei missään nimessä mitään vuoronvaihtoa. Siinä mies antaisi periksi mustasukkaisuudelle ja alkaisi pienentää itseään ja elämäänsä sen mukaan, mitä vaimo milloinkin keksii pelätä. Kohta ollaan siinä pisteessä, että kauppareissun jälkeen ratsataan kuitit, ja lasketaan paljonko aikaa on mennyt matkoihin.
Ei. Vaimo terapiaan, ei miehelle mitään ihme vuoronvaihtoja.
N50+
Kannattaa mennä psykoterapiaan ja vahvistaa omaa itsetuntoa naisena sekä pitää seksielämä miehen kanssa hyvänä. Työvuorojen vaihtelemiseen ei pitäisi edes pyytää, se voi rikkoa suhteenne, jos mustasukkaisuus on tuolla tasolla, että häiritsee miehen työtä. Ota pian yhteyttä auttavaan tahoon, niin saat apua. Toisaalta aikakin auttaa, omakin mies työskentelee välillä naisten kanssa, se on nykyisin mulle ihan normaalia, vaikka alkuun joskus mietitytti.