Miten 26-vuotiaan "pitäisi" pukeutua?
Tai minkälainen tyyli sinulla tulee ensimmäisenä mieleen kyseisestä iästä? :)
Kommentit (24)
Niin, ja suurin osa kavereistani käyttää farkkuja tms. ja hyvin istuvia muttei tiukkoja vaatteita, jotka sopivat heidän tyyleihinsä. Tennareita näkee paljon, vaikkeivät ne omaan tyyliini sovikaan. "Vanhemmiten" mm. topatut rintsikat ovat jääneet kaveripiirissäni pois kun olemme oppineet hyväksymään omat muotomme.
T: 22
Tarkoitatko työ- vai vapaa-ajan pukeutumista? Työpukeutumisessa ratkaisee tietenkin se, millaista työtä teet, mutta noin yleisesti voi todeta, että liian provosoiva tyyli on mauton. Ei siis laajoja kaula-aukkoja, näkyviä liivinhenkseleitä, piukkaa nakinnahkaa, vaan fiksuja mukavia vaatteita. Ja vielä yksi: älä hölvää päällesi valtavia määriä hajuvesi. Ympäristösi tukehtuu.
Vapaa-ajalla voit sitten pukeutua vapaammin miten haluat. Kovin provosoivat ja paljastavat vaatteet voivat vaan käydä vaarallisiksi. Harvoinkos on raiskauksen uhri syyllistetty, koska oli niin lyhyt hame, avoin pusero jne. Ja tuo "hajuvesidirektiivi" pätee myös vapaa-ajalla.
Olen myös 26 ja olen pukeutunut jo aika kauan pikkumustiin ja lyhyisiin (joko reilusti alle polvipituisiin tai polvipituisiin) hameisiin. Yhdistän niihin jotkut paksut sukkikset, ballerinat tai saappaat ja usein kirkasvärisen yläosan tai runsaan neuleen :D Joskus minua luullaan ikäistäni nuoremmaksi ja joskus vanhemmaksi riippuen lähinnä hameenhelman pituudesta. Tykkään sellaisesta ns. sisäoppilaitostyylistä todella paljon, mutta joskus käytän jakkupukumaisia kokonaisuuksia. Suurin muutos on minulla ollut se, että kenkäni ovat muuttuneet iän myötä paljon mukavammiksi kuin alle parikymppisenä ja hameeni ovat oikeastaan aina sellaisia vähän alaspäin leveneviä. Nykyään käytän korkeita korkoja vain harvoin ja usein niistäkin kiilakorkoja.
Ei minua muiden pukeutuminen häiritse, paitsi joskus jos ajattelen, että kyseinen henkilö olisi paljon edustavampi eri tyylissä (esim. juuri tiukat lantiofarkut ja lyhyt yläosa jenkkakahvaisella ja selvästi näkyvät rintsikat pistävät kyllä silmään ikävästi).