Voinko antaa lapseni perheelle lahjaksi siivoojan käyntejä?
Tarkoitan, että loukkaantuuko miniä. Hyvää tarkoitan, heille on juuri syntynyt esikoinen, ja muistan kuinka poikki itse olin. Haluaisin jotenkin auttaa, kun asuvat pääkaupunkiseudulla ja minä täällä maakunnassa, ja muutenkin miniälle on arempi tuppautumaan avuiksi, kun tyttärelle. En haluaisi olla painajaisanoppi, vaan auttaa nuorta perhettä minkä voin.
Kommentit (58)
Mun mielestäni toi on ihana ajatus.
Et voi. Voit kysyä pojaltasi että mitä miniä ois tästä mieltä.
Minä suuttuisin ihan helvetin pahasti. Kokisin sen suoraksi arvosteluksi siisteystasoani kohtaan.
Toisaalta jos asian esittäisi niin että "meillä kävi ikkunanpesijä, teki hyvää jälkeä, voin maksaa sen ikkunanpesun teillekin" niin silloin ei ehkä koe arvosteluksi.
Voit oikein hyvin. Omat vanhempani ovat lasten syntymän jälkeen antaneet kuukausittaisen siivouksen lahjaksi ja todella arvostan. Itse pitää vain tehdä pientä siivousta välillä kun kerran kuussa joku muu tuulettaa matot ja pesee lattiat sun muut.
Minä ainakin ottaisin mielelläni siivousta, kävisin vaikka lenkillä.
Mun mielestä parempi tapa olisi kysyä millaista apua tuo nuori perhe kaipaa?
Minä oisin mieluummin halunnut että anoppi vie vauvan ulkoilemaan ja saan silläaikaa levätä. Kuin että joku tulee pyytämättä siivoamaan kotiani.
Miksi ihmeessä heidän kotinsa siisteys liittyisi jotenkin miniään? Kai siellä mies siivoaa yhtä lailla, ellei ole ihan käsi. Kysy heiltä ensin, tietenkin.
Ensin täytyy varmistaa, että se on perheelle (lähinnä sille miniälle) ok. Itse kokisin ahdistavaksi, jos kotiini tulisi vieras ihminen siivoamaan.
Onko niillä sellainen koti, että pinnat on vapaat tavaroista? Jos näin ei ole, siivooja aiheuttaa vain stressiä.
Kysy pojaltasi.
Miksi se siivoaminen just miniän heiniä olisi?
Kaikki eivät halua siivoojaa kotiinsa, etenkään näin korona-aikana ja vauvaperheeseen.
Ihana anoppi! Kannattaa ehkä kuitenkin kysyä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Et voi. Voit kysyä pojaltasi että mitä miniä ois tästä mieltä.
Minä suuttuisin ihan helvetin pahasti. Kokisin sen suoraksi arvosteluksi siisteystasoani kohtaan.
Toisaalta jos asian esittäisi niin että "meillä kävi ikkunanpesijä, teki hyvää jälkeä, voin maksaa sen ikkunanpesun teillekin" niin silloin ei ehkä koe arvosteluksi.
Miksi ajattelisit että se mitenkään liittyy siivouksesi laatuun? Senhän oli tarkoitus vain säästää voimia muuhunkin? Tätä vähän pelkäsin ja yritän ymmärtää. Miniän siivouksessa ei ole mitään sanomisen varaa, poikani sen sijaan on huono siivoamaan.
Ap
Kysy miniältä. Itse en ilahtuisi. Haluan itse siivota.
Kyllä olisi parempi kysyä ensin.
Itse en halua vieraita ihmisiä kotiini. Jäisi käyttämättä moinen palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä parempi tapa olisi kysyä millaista apua tuo nuori perhe kaipaa?
Minä oisin mieluummin halunnut että anoppi vie vauvan ulkoilemaan ja saan silläaikaa levätä. Kuin että joku tulee pyytämättä siivoamaan kotiani.
Mielellään näin tekisinkin, mutta kun olen vielä työelämässä ja asun 250 km päässä. Harmi sinänsä.
Ap
Upea idea, mutta kannattaa tosiaan varmuuden vuoksi kysäistä.
Asian voi esittää juuri noin kun kerrot, että muistat kuinka itse olit ihan poikki vauva-aikana, joten ajattelit kysyä olisiko heille iloa jos kustantaisit heille siivoojan. Itselläni kävi joka toinen viikko ja olin siitä tosi onnellinen, vaikka aina piti tietysti sille ajalle poistua kotoa joka oli ajoittain työlästä sekin.
Olet mahtava! Auttamishaluinen JA hienotunteinen. Saanko adoptoida sinut anopiksi?
Osta robotti-imuri