Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lestadioilaisissa paljon koulukiusaajia?

Vierailija
17.10.2013 |

Olen havainnut, että etenkin Oulun seudulla valitettavan usein juuri lestadiolaisperheiden lapset vaikuttavat olevan koulukiusaajia. Olen tätä todistanut ystävä- ja lähipiirissä paljonkin. En tiedä, ehkä kyse on sattumasta, että juuri omilla tuttavilla sattuu olemaan näin, mutta aika outo sattuma jotenkin.

Lestadiolaisperheessä lapset eivät ehkä saa niin paljon huomiota kuin haluaisivat, sisaruksia on kilpailemassa vanhempien ajasta + muutakin vaikeutta voi olla, kuten äidin väsymystä, joten sinällään ymmärrän, että kiusaaminen voisi johtua huomion ja hyväksynnän hakemisesta. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän luokalla ollut lestadiolaistyttö ainakaan ollut kiusaaja, hänellä oli muutoinkin hyvät sosiaaliset taidot. Tosin ei ollut P-Pohjanmaalla.

Vierailija
2/13 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun kokemuksen mukaan se on toisinpäin, lestoja kiusataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tietämäni lestadiolaiset (itseni mukaan lukien) ovat olleet lähinnä koulu_kiusattuja_. Tosin lestaksi mua ei haukuttu (Etelä-Suomessa), mutta muslimiksi kylläkin. Yleensä vain muuten pidettiin outona.

Vierailija
4/13 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin tulevat herkemmin kiusatuksi sen vuoksi, että joidenkin muiden lasten vanhemmat välittävät lapsilleen ahtaita näkemyksiään. Olen ollut ihan tyrmistynyt kuultuani joitakin asioita aikuisten suusta päässeinä.

Vierailija
5/13 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Asun täällä Oulun lähikunnassa ja kyllä ne pahimmat koulukiusaajat on lestadiolaisia. Enkä ole ainoa joka on tätä mieltä.

Vierailija
6/13 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tästä vetää sen johtopäätöksen, että aina enemmistö kiusaa vähemmistössä olevaa uhria.

Vierailija
7/13 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinpäin. Yläkoulussa olevat lapsemme ovat kohdanneet kiusaamista molemmat. Ovat varsin tavallisia nuoria, eivätkä vetäytyviä tai ylipäätään poikkeavia. Mm. uudet vaatteet haukutaan, pyörät rikotaan lestatellaan, jne. Eräs opettajakin yhtyy luokassa nälvintään. Asia on otettu hiljattain esille ja toivomme asian järjestyvän.

Vierailija
8/13 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lestadiolaiset ovat sekä koulukiusaajia että pedofiilejä. Tämä on faktaa, joka on selvinnyt näinä päivinä lähes kaikilta keskustelupalstoilta. Varmasti löytyy liuta muitakin erittäin negatiivisia ominaisuuksia, joista kaikki on kytkettävissä lestadiolaisiin. Muu ei voi tulla kysymykseen, eihän?

Vierailija
9/13 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!

Ainakin täälläpäin vaikuttaa olevan niin että lestadiolaislapset saa tehdä mitä vain eikä kukaan välitä. Aika surullista. Hakee varmaan vain huomiota. Vanhemmilla ei ole aikaa eikä kiinnostusta opettaa niille miten toisille ihmisille pitää käyttäytyä.

Vierailija
10/13 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs niiden on kiusatessa kun muut joutuu helvettiin ja kaikki synnit voidaan unohtaa ripissä!

Vierailija
11/13 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ystäviäni on lapsena kestät kiusanneet ja omaa poikaani kiusasi eskarissa lestaperheen poika. Ei tosin kauaa. Puutuin siihen erittäin tiukasti.

Vierailija
12/13 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lestat

Vierailija
13/13 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi