G: Voi pettymys.. Sara La Fountainin uusin ruokaohjelma :(
Osaamista, tietoa ja taitoa on tullut enemmän tässä vuosien saatossa, mutta visuaalisesti ja tyylillisesti taso on nyt kyllä mielestäni laskenut. Ja puhun nyt ihan vain julkisuus ja media -näkökulmasta.
Julkkiksena ja esiintyjänä Saran vahvuus oli mieletäni hänen upea, naisellinen tyylinsä, joka on nyt vaihtunut mustaan kovaan tyyliin...
Nytkin televisiossa uuden ruoka-ohjelmansa puitteissa revityn näköisissä tummissa mikrofarkkushortseissa, joku lyhythihainen sekava printtipaita ja alla pitkähihainen pitsi(?)paita, tukka mustana ja keinotekoisen näköinen... Tuttu ronski ruoanlaittotyyli ja -juontoääni korsotuvat nyt todella negatiivisesti. Vai?
Vertaa ja kommentoi:
Sara viime aikoina
http://is12.snstatic.fi/img/978/1288502668609.jpeg
http://farm8.staticflickr.com/7244/7309960860_7bd61e4747_z.jpg
Sara aiemmin
http://static.iltalehti.fi/viihde/fountainjuttujh260911_503_vi.jpg
Kommentit (26)
21, eihän se asiaansa tiedä, koska jos käsittelee vihannekset samalla laudalla kuin raa'an lihan hetkeä aiemmin, riskeeraa terveytensä! Tuskinpa Sara tahtoo opettaa, kuinka asiat tehdään väärin...vai??
Ja juu, tuo lihan maustaminen meni tosiaan vähän sinne päin. Iso köntti, kaksi puolta lihasta sai suolaa ja pippuria, muut ei, pannu ei edes savunnut kunnolla kun paistoi. Not good. Voihan kukin tahollaan väkertää vaikka mitä fuusioruokaa, mutta jos siitä saa palkkaa, onko fiksua opettaa kansalle miten asiat tehdään päin persettä? :D
Mä siis kyllä myös tykkään noista sen ohjelmista kun ne on jotenkin niin hyvällä mielellä tehtyjä, mutta toi ruuanlaitto on vähän toinen juttu. Joku jo mainitsikin noista salaatinkastikkeista, se on mun mielestä aika kuvaavaa kun joka jaksossa tehdään, tai siis kootaan, jotain, ja sitten kastiketta vaan päälle. Hienon brändin on typy itsestään tehnyt, mutta ei sitä kyllä kokiksi voi kutsua. Katoin muuten just ton edellisen jakson ja mietin, että pääsiskö se yhteenkään ravintolaan töihin? Ei sillä että itsekään pääsisin, mutta toisaalta en kutsu itseeni kokiksikaan.
veksetäböls? lausuu sara lihanpala-videossaan. mutta kaunis on kuin nukke, vaikka ei ihan huippukokki.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 20:08"]
Minä tykkään tuosta Saran nykyisestä tyylistä paljon enemmän kuin vanhasta. Tummalle naiselle sopii loistavasti musta. Ja nuorekkaampi ja vähemmän konservatiivinen tämä uusi tyyli.
[/quote]
Näin Saran livenä tässä yks päivä kaupungilla ja olin kovin hämmästynyt, koska hän näytti niin keinotekoiselta ja tunkkaiselta verrattuna siihen raikkaaseen lookin, joka hänellä oli ennen. TV_sä tuo kova look voinäyttä paremmaltakin kuin luonnossa.
Kyllä maailmankuulut hienostoravintoloiden kokitkin huvittuisi, jos kuulisi, että joku vauvapalstalainen valittaa, kun joku tekee ruokaohjelmaa kotoaan ja leikkaa vihanneksia samalla laudalla kuin lihaa
Siis virallisen hygieniaosaamisen kannalta on selvää, ettei käytetä samoja lautoja ja niin on lain mukaan pakko toimia ravintoloissa yms., mutta tv-ohjelmat ja kotikokkaus on vähän eri asia.
Katsoin vähän matkaa jaksoa, jossa teki lohikeittoa jne. Oli niin myötähävettävää ja vaivaannuttavaa, etten voinut katsoa loppuun. Tyylistä ei kommenttia.
Eihän se osaa tehdä muuta kuin salaatinkastikkeita! Vai onko joku bongannut sen tekemässä oikeasti ruokaa. Ja ruuanlaitoksi en laske sitä, että laittaa valmiiseen kalaliemeen kalanpaloja ja juureksia... Huoh.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 18:11"]
Eihän se osaa tehdä muuta kuin salaatinkastikkeita! Vai onko joku bongannut sen tekemässä oikeasti ruokaa. Ja ruuanlaitoksi en laske sitä, että laittaa valmiiseen kalaliemeen kalanpaloja ja juureksia... Huoh.
[/quote]
Sen ainoan kerran kun olen Saaran kokkailuja katsonut, niin se teki jotain hampurilaisia ja popcornia. Että niin kovatasoista kokkausta.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 18:11"]
[/quote]
Siis ruokaahan Sara osaa kyllä tehdä, tsekkaa kirjastossa tai kirjakaupassa hänen ruokakirjojaan, erityisesti kaksi viimeisintä. Ensimmäisessä myös vaikeampia juttuja, mutta pääasiassa vaivatonta ja nopeaa.
Ei todellakaan ole mikään ihmeellinen kokki.
Ja mahtaako syödä tai maistaa edes mitään.
Olen ollut samoissa juhlissa hänen kanssaan, riukulaiha, outo tukka ja ainakin viiden sentin meikkikerros. Ei kovin aito tyyppi...
Se, että sun nimellä on julkaistu keittokirja, ei vielä tarkoita, että sinä osaat tehdä ruokaa. Ohjelmissa Saran taidot eivät myöskään tule esille.
Se, että sun nimellä on julkaistu keittokirja, ei vielä tarkoita, että sinä osaat tehdä ruokaa. Ohjelmissa Saran taidot eivät myöskään tule esille.
Sara on hyvä kokki ja osaa tehdä monenlaista ruokaa, ja ohjelmistaanhan sen jo näkee, erityisesti Perfect Day ja New Scandinavian Cooking
Roasted Beef Tenderloin with Bacon, Honey, and Mustard
Åland Rack of Lamb with Dill Pesto and Couscous
Flame Broiled Lake Salmon
"Roasted Beef Tenderloin with Bacon, Honey, and Mustard"-reseptissä tuli eka virhe minuutin sisään: laittoi kyllä mausteita lihaan, vaan ei hieronut niitä siihen mitenkään eli mausteet tuskin tarttuivat edes kunnolla. Sitten liha pannulle (joka ei lihan väristä päätellen ollut vielä ihan tarpeeksi kuuma), toiselle puolelle mausteita myllystä eikä niitäkään hierottu. Liha käännettiin sellaisenaan sitten.
Minulla on vain ravintolakokin tausta, mutta enempää en viitsinyt katsoa koska tuolla maustamisella liha ei todellakaan maistu tasaisesti mausteilta. Ja jos noin alkeellisen homman mokaa, niin...
Minä tykkään tuosta Saran nykyisestä tyylistä paljon enemmän kuin vanhasta. Tummalle naiselle sopii loistavasti musta. Ja nuorekkaampi ja vähemmän konservatiivinen tämä uusi tyyli.
Saran idea on antaa vinkkejä kaikille kotikokkaajille, innostaa ruoanlaittoon, kodin sisutukseen yms. Harvemmin sitä kotona tehdään ruokaa monilla eri leikkuulaudoilla, hiukset myssyn sisällä jne. Sara tekee tollasta rentoa ruokaohjelmaa, hyviä reseptejä, selvästi tietää asiansa.